Jeg har den PVR boksen, og har satt innstillingene til å starte opptak 5 min før og slutte 5 min etter programmet. Men hvorfor starter da programmet akkurat på klokkeslettet og ikke 5 min før, som jeg har bestemt i innstillingene? Såfremt at programmet starter til fast tid, så er ikke dette noe problem, men på Asbjørn Brekke på tirsdag, så startet programmet 3 minutter ETTER starten, hvorpå jeg mistet den første vitsen fra Anne Kat. Hjelper det å sette tuneren til 10 minutter før og etter? Dette har fungert perfekt tidligere med forsinket start/slutt men jeg tror det har kommet en oppdatering siden sist jeg hadde serieopptak. Jeg snakket med CD og de mente jeg burde resette fabrikkinnstillinger, noe som utgår da jeg mister min favorittliste, å er ikke så giret på å legge inn dette på nytt. Er det flere som sliter med dette? Det er helt greit at opptaket starter på tidspunkt, såfremt det ikke er forsinkelser eller starter for tidlig, men at opptaket starter 3 minutter ETTER start, er for dårlig.

På gamle VHS maskiner med ShowView så tok kodene hensyn til forsinkelser, og startet ikke før det programmerte opptaket startet. Så hvorfor i svingende fungerte dette på analogt utstyr, men ikke på digitalt utstyr? Skal da ikke være så vanskelig å få dette til å funke?