Vu+, CD, BH og slikt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vu+, CD, BH og slikt

Har gått og venta ei tid, men vurderer igjen å spandere på meg ein Vu+, no når Duo2 har kome i handelen. Har Canal Digital, og overalt er det tilrådd å installere Black Hole, fordi dette fungerer så mykje betre, men det står lite om akkurat kva som fungerer betre. Nokon som kan opplyse ei nysgjerrig sjel?

I årevis har det også gått rykte om framtidig fullparing. Kva er status for desse rykta no, skal tru?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta at det er kortlesingen, hvis du bruker fabrikk mykvare (experimental), så må du bruke cam.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulo
    Har gått og venta ei tid, men vurderer igjen å spandere på meg ein Vu+, no når Duo2 har kome i handelen. Har Canal Digital, og overalt er det tilrådd å installere Black Hole, fordi dette fungerer så mykje betre, men det står lite om akkurat kva som fungerer betre. Nokon som kan opplyse ei nysgjerrig sjel?

I årevis har det også gått rykte om framtidig fullparing. Kva er status for desse rykta no, skal tru?
    Det kommer vel først og fremst an på hvor fort de klarer å bytte over til utstyr som er klargjort for CI+. Alt som selges i dag er, så det kan være snakk om et tidsspørsmål. Du må også ha en CAM for å få dette til å fungere dersom du ikke har et litt eldre kort, siden kortet ikke vil oppdateres i den interne kortleseren om det er et pairet kort. CAM-ene i salg i dag som er godkjent av Canal Digital har også den dustete begrensningen at de kun klarer en MPEG4-stream av gangen, og således vil ikke en dual-tuner være spesielt nyttig for HD-kanalene.

Hva blackhole angår, så er det vel mest det at den er mer oppdatert enn hva som ligger på boksen og er mer støttet av homebrew-folkene og derfor har en del mer plugins og slikt tilgjengelig. Det ser også litt mer moderne ut hvis det betyr noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ricks
    Vil anta at det er kortlesingen, hvis du bruker fabrikk mykvare (experimental), så må du bruke cam.
    Vu+ støtter Conax rett ut av boksen via kortleseren. Se ellers svaret ovenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min virker ikke canal digital kortet i innebygd kortleser.
    Kan forøvrig si at helt siden månedskiftet April/Mai 2009, har
    AlphaCrypt Classic (full version, da Light ikke støtter Conax) vært en av de beste Conax cammene.
    Denne dekoder og flere kanaler samtidig.
    Siste fw for denne er 3.25.
    VU+ mykvare støtter ikke for tiden CI+, men det kan nårsomhelst endre seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min virker ikke canal digital kortet i innebygd kortleser.
    Kan forøvrig si at helt siden månedskiftet April/Mai 2009, har
    AlphaCrypt Classic (full version, da Light ikke støtter Conax) vært en av de beste Conax cammene.
    Denne dekoder og flere kanaler samtidig.
    Siste fw for denne er 3.25.
    VU+ mykvare støtter ikke for tiden CI+, men det kan nårsomhelst endre seg.
    Fungerte her både før og etter at jeg installerte black hole. Men som nevnt så vil ikke entitlements oppdatere seg, så jeg må dersom jeg ønsker å bruke kortleseren på boksen min enten leve med å putte kortet i en godkjent CAM eller mottaker hver gang det trenger en oppdatering, eller rett og slett la kortet stå i godkjent CAM.

CI+ CAM fungerer fint på Vu+, men naturlig nok ikke med CAM-pairing. Det er også lite trolig at Vu+ og lignende bokser noen gang vil få CI+ da dette krever at det utstedes sertifikater, og dette er bokser lobbyen vil til livs.

Siden du nevner 2009 har du vel kanskje et kort uten pairing også? Hvis boksen din ikke støtter Conax så er det ikke verre enn at du kan installere en softcam. (Og til de som måtte lure.. nei, det er ikke ulovlig så lenge man ikke bruker disse til snusk )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man pr. 17/08-13 putter en CI+ cam inn i en VU+ tuner kommer det en
    beskjed på TV-sjermen at motakeren ikke er egnet for CI+, og at man bør
    anvende en motaker egnet for CI+.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man pr. 17/08-13 putter en CI+ cam inn i en VU+ tuner kommer det en
    beskjed på TV-sjermen at motakeren ikke er egnet for CI+, og at man bør
    anvende en motaker egnet for CI+.
    Denne beskjeden kan jeg ikke si jeg har sett noe til... har brukt Vu+-tuneren min sammen med samme CI+-modul i noen måneder nå. Skulle det kåle seg til har jeg uansett en vanlig CI-modul liggende som Canal Digital skal få lov til å reaktivere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da nytt, jeg har testet Original VU+ boks med conax kort og det har den ikke lest før, er dette nytt nå eller ?? Nå har jeg ikke Vu+ i bruk her men kan godt støve av min Ultimo og se om dette fungerer slikt du sier.

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Vu+ støtter Conax rett ut av boksen via kortleseren. Se ellers svaret ovenfor.
    @Ulo
    Alle tredje parts image er basert på originalen med unntak at diverse image teams legger inn sine egen koder og egen utviklet plugisn/addons og da er det mulig få å lesse diverse kort. Har du aldri brukt en slikt boks før og vet ikke hvordan du skal installere Emulator via FTP da anbefaler jeg deg du starter med en annen image som OpenPli.

Mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg husker feil likevel da? Jeg bare husker fyren i butikken sa at den støttet Conax rett ut av boksen, og jeg vet jeg brukte kortet mitt i boksen fra dag én, men husker ikke når jeg installerte black hole.

Man trenger for øvrig ikke FTP for å installere plugins. Man kan enten bare slenge dem over på en minnepenn eller bare slenge dem over via et helt vanlig smb-share.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert 1 % av alle VU+ eiere som bruker original programvare fra VU+ !
    Detfor det er fullstendig uinteresant hva den støtter "out of the box" ....
    Det å flashe en VU+ med alternatit image tar ca. 2 min og da åpner det seg en hel annet verden.
    Last ned siste PLI , konfigurer nettverks meny ( få din VU+ på nett ) og last ned Cccam fra plugin menyen.
    Restart softcam og bruk kortet ditt direkte i kortleser , uten CI+ modul.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Det er sikkert 1 % av alle VU+ eiere som bruker original programvare fra VU+ !
    Detfor det er fullstendig uinteresant hva den støtter "out of the box" ....
    Det å flashe en VU+ med alternatit image tar ca. 2 min og da åpner det seg en hel annet verden.
    Last ned siste PLI , konfigurer nettverks meny ( få din VU+ på nett ) og last ned Cccam fra plugin menyen.
    Restart softcam og bruk kortet ditt direkte i kortleser , uten CI+ modul.
    Igjen, dette forutsetter at man har et kort som ikke er pairet. Ellers må man reaktivere kortet i en CAM eller original mottaker hver gang entitlements oppdateres. Det enkleste er derfor å bruke CAM, eller i hvert fall ha den lett tilgjengelig. Vet ikke helt hvor ofte kortet oppdateres, men kan virke som om det er aktivt en kalendermåned av gangen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VU+ tunere leveres med Experimental image installert, men dette oppdateres løpende, og siste versjon er i skrivende stund fra 14/08-13.
    Det finnes nå to versjoner 1.6 og 2.1, hva som er forskjellen mellom disse er for meg noe uklart, men 2.1 versjonen tar ca. 10s - 20s lengre tid å legge inn.
    Et ord om usb dvb-t tunere.
    Hvis man skal motta signaler fra bakkenettet kan man benytte en dvb-t usb
    tuner, det finnes mange typer med forskjellige chip-set og ikke alle støttes.
    Det er kun FTA signaler som kan mottaes (NRK) da dekodingen av kodede
    signaler ikke virker med sinal fra usb tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg ikke Vu+ i skrivende stund men er bom sikker at Vu+ oppdaterer både CD og VIA så lenge man setter opp boksen riktig.
    Bruker selv Xtrend 9500 HD og har konfigurert det med OScam så både mitt CD og VIA kort er oppdatert. merker ikke noen fra mnd til mnd så oppdateringen går som det skal.

Du trenger ikke å oppdatere kortet i original boks elle cam hver gang det er codebytte eller hva nå det heter. Jeg er sikker at Vu+ gjør akkurat samme jobb med oppdateringer så det bør ikke vare noen problem.

Husk for å få Viasat til å oppdatere må man ha Boxid og legge den inn i config filene til oscam, etter dette er gjort skal at fungere fint og kort blir oppdatert
    NB: DVBAPI MÅ VARE PÅ hvis ikke man bruker Mgcamd eller CCcam for oppdateringer.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Nå bruker jeg ikke Vu+ i skrivende stund men er bom sikker at Vu+ oppdaterer både CD og VIA så lenge man setter opp boksen riktig.
    Bruker selv Xtrend 9500 HD og har konfigurert det med OScam så både mitt CD og VIA kort er oppdatert. merker ikke noen fra mnd til mnd så oppdateringen går som det skal.

Du trenger ikke å oppdatere kortet i original boks elle cam hver gang det er codebytte eller hva nå det heter. Jeg er sikker at Vu+ gjør akkurat samme jobb med oppdateringer så det bør ikke vare noen problem.

Husk for å få Viasat til å oppdatere må man ha Boxid og legge den inn i config filene til oscam, etter dette er gjort skal at fungere fint og kort blir oppdatert
    NB: DVBAPI MÅ VARE PÅ hvis ikke man bruker Mgcamd eller CCcam for oppdateringer.

mvh

bobi
    De litt eldre Canal Digital-kortene er som jeg har sagt et par ganger ikke noe problem. De nyere derimot er. Jeg har i hvert fall ikke funnet noe som tilsier at det er mulig å auto-oppdatere de nye pairede kortene. Skulle du ha noe info om hvordan det gjøres må du gjerne dele. Jeg har pløyd en god del forum og det virker å være bred enighet i at pairede CAS7-kort ikke kan oppdateres helt uten videre.

Viasat vet jeg om, men også der er det begrenset til ikke-HD-kanalene med mindre man har en boks man klarer å dra ut pairing-keyen fra.

Ingen av delene er som nevnt umulig, men det er ikke så enkelt som å bare konfigurere noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg har jo selv 2 CD kort av de nye typen (cas7) som er parret med cam, og det er ikke noen problem å oppdatere dem hver mnd. Jeg bruker MGcam/OScam grunne at Viasat kort oppdaterer fortere med denne kombinasjonen.

OScam er det bare rett frem da, ikke så mye som må konfigureres der for å få CD til å oppdatere. Jeg kan godt pakke en zip med minne filer, men det som er viktig er at under mg.cfg og under AU velger man 01 istedet for 02

OScam er slikt
    [reader]
    label = canaldigital
    protocol = internal
    device = /dev/sci0
    detect = cd
    mhz = 357
    cardmhz = 480
    group = 1
    emmcache = 1,3,2

[reader]
    label = viasat
    protocol = internal
    device = /dev/sci1
    #protocol = mouse
    #device = /dev/ttyUSB0
    blockemm-u = 0
    blockemm-s = 0
    blockemm-g = 1
    blockemm-unknown = 1
    emmcache = 1,3,2
    group = 1
    caid = 093E
    ident = 093E:000000
    BoxID = xxxxxx her setter du egen box-id
    detect = cd
    mhz = 357
    cardmhz = 357

om det er flere som er interessert så kan jeg godt smelle sammen en pakke med config filene til både Mgcamd/CCcam & OScam
    Bruker oscam grunnen VIA korte ellers har man CD da holder det med kun CCcam eller Scam eller Gbox eller noen av de andre kjente emuene.

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av slc
    De litt eldre Canal Digital-kortene er som jeg har sagt et par ganger ikke noe problem. De nyere derimot er. Jeg har i hvert fall ikke funnet noe som tilsier at det er mulig å auto-oppdatere de nye pairede kortene. Skulle du ha noe info om hvordan det gjøres må du gjerne dele. Jeg har pløyd en god del forum og det virker å være bred enighet i at pairede CAS7-kort ikke kan oppdateres helt uten videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal jeg prøve. Takk for tipset. Kommer tilbake med svar i begynnelsen av neste måned om hvorvidt dette fungerer eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lovet å komme med en oppdatering, og her er den... både CCcam og oscam ser ut til å ta i mot EMM-er for å oppdatere entitlements, så da er jeg veldig usikker på eksakt hva denne pairingen til Canal Digital angivelig sperrer for? De bruker åpenbart ikke chip-pairing, for da ville ikke dette fungert uten RSA-nøkkelen i boksen.

Hvis noen har noe informasjon om den tekniske begrensningen pairingen som brukes nå innfører og hvordan den er implementert hadde det vært litt interessant å vite. Kortet fungerer nemlig ikke i min uregistrerte Conax CAM, så hva i alle dager gjør CCcam og oscam for å omgå denne sperren? Men anyway, inntil videre er altså Canal Digital og Vu+/Dreambox tydeligvis brukelig Viasat kun om man klarer å dra ut RSA-nøkkelen fra dekoderen kortet er pairet med (hvis man vil ha HD, i hvert fall)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lovet å komme med en oppdatering, og her er den... både CCcam og oscam ser ut til å ta i mot EMM-er for å oppdatere entitlements, så da er jeg veldig usikker på eksakt hva denne pairingen til Canal Digital angivelig sperrer for? De bruker åpenbart ikke chip-pairing, for da ville ikke dette fungert uten RSA-nøkkelen i boksen.

Hvis noen har noe informasjon om den tekniske begrensningen pairingen som brukes nå innfører og hvordan den er implementert hadde det vært litt interessant å vite. Kortet fungerer nemlig ikke i min uregistrerte Conax CAM, så hva i alle dager gjør CCcam og oscam for å omgå denne sperren? Men anyway, inntil videre er altså Canal Digital og Vu+/Dreambox tydeligvis brukelig Viasat kun om man klarer å dra ut RSA-nøkkelen fra dekoderen kortet er pairet med (hvis man vil ha HD, i hvert fall)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Denne beskjeden kan jeg ikke si jeg har sett noe til... har brukt Vu+-tuneren min sammen med samme CI+-modul i noen måneder nå. Skulle det kåle seg til har jeg uansett en vanlig CI-modul liggende som Canal Digital skal få lov til å reaktivere
    Problemet med CI+ typer cam ( også kalt for "high bit rate problem" )for alle Vu+ modeller er ordnet allerede i driver release fra 31.07.2013
    Her kommer loggen fra driver pakken :
    update drivers
    20130731
    - Fix AGC in dual tuner & Solo2 internal tuner.
    - Fix RTC problem when awake from front power button(solo2)
    - Fix high bit rate problem(solo2, duo, solo)
    - Fix SPDIF no sound prlblem(duo2)
    - Fix RTC problem in WOL standby(duo2)

Vedlagt finner du bilde med Smith Irdeto CI+ Cam , brukt i Vu+Solo2 etter oppgradering av drivere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •