Freesat kanaler forsvinner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Freesat kanaler forsvinner

Hei!
    Jeg har hatt Freesat i flere år, og den bruker så vidt jeg vet samme satellitten som Sky. Nå i dag har Channel 5 forsvunnet (no signal), en del HD kanaler forsvant for noen måneder siden.
    Litt krise i heimen nå ettersom guttungen er gal etter morgenshowet på C5, og må nå nøye seg med CBeeBies... (er visst ikke like bra... )
    Er redd for at alt kan ryke med den nye satellitten til Sky som jeg har lest om her inne... :-?

Jeg bruker en UK kjøpt Humax.

Har i dag en 80cm disk, ville oppgradering være lurt? Bor i Rogaland, noen som vet om en god forhandler som kan hjelpe (har hørt at Parabolhuset er "gode på Sky/Freesat", men jeg har aldri handlet hos de og kvier meg litt for å spørre...)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av coyr1903
    Hei!
    Jeg har hatt Freesat i flere år, og den bruker så vidt jeg vet samme satellitten som Sky. Nå i dag har Channel 5 forsvunnet (no signal), en del HD kanaler forsvant for noen måneder siden.
    Litt krise i heimen nå ettersom guttungen er gal etter morgenshowet på C5, og må nå nøye seg med CBeeBies... (er visst ikke like bra... )
    Er redd for at alt kan ryke med den nye satellitten til Sky som jeg har lest om her inne... :-?

Jeg bruker en UK kjøpt Humax.

Har i dag en 80cm disk, ville oppgradering være lurt? Bor i Rogaland, noen som vet om en god forhandler som kan hjelpe (har hørt at Parabolhuset er "gode på Sky/Freesat", men jeg har aldri handlet hos de og kvier meg litt for å spørre...)
    Ta kontakt med SAGI på Tananger.80cm er nå for lite jeg har en Gibertini 125cm på Hundvåg og den klarer seg sånn akkurat.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i dag at virkningene av 2 E er merkbare.Flere kanaler er forsvunnet/dårlige.Til 10 oktober skal ca. 40 kanaler ha flyttet over til 2 E.Er Gilbertini 25 parabol nok til å få brukbart signal på Lista Sørvestlandet ?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borg30 Vis post
    Ser i dag at virkningene av 2 E er merkbare.Flere kanaler er forsvunnet/dårlige.Til 10 oktober skal ca. 40 kanaler ha flyttet over til 2 E.Er Gilbertini 25 parabol nok til å få brukbart signal på Lista Sørvestlandet ?
    ASTRA 2E er ikke i geostasjonær bane enda så årsaken kan ikke være ASTRA 2E. Men det kan tenkes at det omrokkeres litt på kanaler fra 28.2E før ASTRA 2E tas i bruk.
    ASTRA 2E skal også testes på 42E før den flyttes til 28.2E så det tar garantert ukevis før man merker effekten av 2E.

Posisjonsinfo viser ekstrem drift og at banen enda ikke er geostasjonær:
    http://www.satellite-calculations.co...ogID.php?39285

ASTRA 2E sin bevegelse http://www.satellite-calculations.co...26/171/0/39285

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar .Siden så mange kanaler skulle skifte frekvens til 10 Oktober så antok jeg at de hadde flyttet til 2E .Siden det er like dårlig signal som 2F så er det mulig de er der...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kanaler er det som har forsvunnet eller blitt dårligere ? Det kan jo tenkes at det har vært litt omrokkeringer.
    Her er rykende fersk frekvensliste for 28.2E http://www.satellite-calculations.co...E/services.htm
    (sorterbar ved å klikke på kolonnetittel)

Alternativt en ren "free to air" frekvensliste for 28.2E:
    http://www.satellite-calculations.co...eToAir28_2.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kanalene som jeg kan se i farten forsvant i dag er :The Active Channel,Zing,Clubland tv,planet pop,heart tv.Jeg leste på Join Freesat sin side i dag at fra 2-10 oktober så skulle ca 40 kanaler bytte frekvens.Hva tror du om mulighetene til å få inn Astra 2F og E hvis jeg oppgraderer til Gilbertini 25 her på lista?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de kanalene du nevner der sender fra ASTRA 2F UK spot beam. På www.lyngsat.com så kan det se ut som det er aktivert 4-5 nye transpondere på ASTRA 2F uk spot beam.

Følgende kanaler ser ut til å ha blitt flyttet til ASTRA 2F UK spot beam den 30 september-1Oktober:

10921H - alle scramblet
    TCM
    Sky Living+1
    Sky2
    Trace Spt Stars
    Blue Tube
    XXX Gay
    Viewers' Wives
    UK Swingers
    XXX Mums
    Playboy Lovers
    Sky Box Office
    XXXFirst Timers

TCM

Sky Living+1

Sky2

Trace Spt Stars

Blue Tube

XXX Gay

Viewers' Wives

UK Swingers

XXX Mums

Playboy Lovers

Sky Box Office

XXXFirst Timers

10979V
    MOTORS TV UK
    S4C

11082H
    ATN Bangla UK
    Brit Asia TV
    Capital FM
    Capital TV
    Capital XTRA
    Classic FM
    Clubland TV
    Gems TV
    Gold
    Heart TV
    High Street TV
    High Street Xtra
    Khushkhabri
    Noor TV
    Planet Pop
    Planet Rock
    PTC PUNJABI
    Record TV
    Rocks & Co 1
    Sangat
    Sukh Sagar
    The Boutique
    TV SHOP
    UCB Bible
    UCB Gospel
    UCB Insp
    UCB Ireland
    UCB UK
    XFM

11112H
    ABP News
    Bangla TV
    Believe TV
    Best Direct
    Fitness TV
    Glory TV
    Horse & Country
    JML Direct
    LiveXXX Babes
    MATV National
    more>movies
    QVC Beauty
    Retail TV
    SONY SAB
    Travel Channel
    Tristar
    TV Warehouse

11141H
    Abs Rad 90s
    Absolute
    Absolute CR
    Absolute80s
    Ahlebait TV
    BON TV
    BoxNation
    CHSTV
    Cruzr Gay TV
    Desi Radio
    Diamond RD
    Faith World TV
    InsightRadio
    Jazz FM
    Kanshi Radio
    KICC TV
    Liberty
    OH TV
    PTV Prime
    Rainbow
    Samaa
    Sikh Channel
    Solar Radio
    Star Beats
    The Active Ch
    TWR
    WRN Europe
    xxXpanded 2
    xxXpanded TV
    Yorkshire R

11156V - alle scramblet
    ESPN HD
    BT Sport 2 HD
    BT Sport 2 HD
    BT Sport 1 HD
    BT Sport 1 HD
    ESPN HD

11171H
    Dating Channel
    Paversshoes.tv
    V Channel
    Zing

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De litt overraskende omrokkeringene på 28.2øst skyldes at Eutelsat, etter en rettsavgjørelse, har mistet frekvensrettigheter på 28.5øst fra 4 Oktober
    http://www.spacenews.com/article/sat...red-lease-swap

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner det ekstremt rart at de kanaler på 2F som på Lyngsat er merket med "UK" beam får jeg greit inn med min 1.8m antenne (noen av den kommer gjennom på 1.1m antenne også, utover kveldene og i pent vær)....MEN de kanaler fra 2F som er merket "Pan Europe" beam har jeg absolutt null utslag på.

Noen med liknende erfaringer?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ca. 2dB bedre SNR på ASTRA 2F pan europa beamen enn på UK spot beamen til ASTRA 2F. Det er ingen av disse transponderene som er signallert i Netverket på 28.2øst så du vil ikke finne transponderene hvis du ikke søker inn hver enkelt manuelt.

Det er interessant at ingen av transpondere over 12500MHz er med Sky's kanalliste. Det var dette båndet Eutelsat 28A måtte slutte å sende fra. Virker også ASTRA 2F pan europe beam benytter SR = 22000 FEC 5/6 mens Eutelsat 28A trolig benyttet SR= 27.500 i dette båndet.
    http://www.satellite-calculations.co...ansponders.htm
    http://www.satellite-calculations.co...E/services.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg søker alt inn manuelt. Signaler fra "pan europe" er bare ikke å få inn. Dette er i Trondheim.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som Europa beamen til ASTRA 2F faller raskt i retning Trondheim. Jeg har 2dB margin med 1.2m i Oslo. I følge footprint kan EIRP over Trondheim raskt være 4-6dB lavere. Så da er det kanskje derfor 1.8m ikke er nok. http://www.satbeams.com/footprints?l...name=Temporary

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ut til å ha litt oversikt over ting, vet du om det finnes noen mulighet å forutsi hvor mange frekvenser som kommer til å ende opp på spotbeam? Kan de potensielt kjøre ALT på spotbeamen om de så ønsker? Og finnes det en allerede oversikt over hvilke frekvenser som er på spotbeam? Kingofsat sier at alt ligger der, men det stemmer åpenbart ikke siden jeg får inn noen av de nye frekvensene jeg testet.

Vurderte egentlig å abonnere på Sky igjen, men det virker jo som litt risky business nå hvis man ikke vet om større deler av tilbudet plutselig havner utenfor rekkevidde...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som alt som er markert med UK på Lyngsats ASTRA 2F oversikt:
    http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

Du finner også en liste over UK spot beam transpondere under ASTRA 2F på http://www.astra2d.com/astra2.html

Pan Europe beamen på 2F er heller ikke mye sterkere enn UK beamen på ASTRA 2F (2dB i Oslo kan det se ut til).
    Derfor er ikke denne beamen i nærheten av f.eks. pan Europe beamen på Eutelsat 28A på 28.5E.

Bortsett fra BBC transpondere så har jeg ingen anelse av hvilken transpondere som skal bytte til ASTRA 2E UK spot beam. Antar det er resten av attraktive FTA kanaler (dvs.ITV,C4,C5).
    BBC har meddelt at de skal flytte eksisterende ASTRA 1N transpondere til ASTRA 2E. Kilde: http://www.bbc.co.uk/blogs/abouttheb...onders-in-2013

Alle kan potensielt flytte til UK spot beam men jeg tror ASTRA 2E både har spot beam og pan europa beam. I teorien kunne flytting av alt til UK spot beam føre til at SES kunne utnytte 28.2E posisjonen bedre siden frekvensene på UK spotbeam kunne gjenbrukes for andre spot beamer i Europa.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke helt ulikt southbeam-en for Astra 2A og 2B. Men dersom det er sånn at de kan kjøre hele smørja på UK spotbeam, så ser jeg ikke noen grunn til at Sky skal la være heller.

Det kan nok virke som om britisk tv er i ferd med å gå inn i historiebøkene for oss parabolbrukere nå, både åpne kanaler og betalkanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Lyngsat skiller mellom UK beam of Paneurope beam, men "King of Sat" derimot har rotet det til og kaller alt for UK beam http://en.kingofsat.net/sat-astra2f.php . Utfra hva jeg kan motta regner jeg med at Lyngsat er riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •