Endringer i ditt TV 2 Sport Barclays Premier League - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 168
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OleM; Jeg tipper du holder med et av de bedre lagene i PL. Og Arsenal fans har jo heller ikke noe å bekymre seg for. I fjor var tilbudet for en Newcastle supporter kjempebra, i år er det hårreisende dårlig og i tilegg er det mye dyrere. Det må da være å skyte seg selv i foten av FA hvis målet er å unngå streaming? Dem sa dem skulle spre kampene mere uttover, men hvis dere ser på terminlista over tv-kamper så er dem ikke mere spredd..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser cd skriver på facebook at det ikke blir mulig å se premier league med CAM modu heller. Kun tilgjengelig på de to Adb boksene.:

Premier League har kommet med krav til rettighetshavere i EU om at kortnummer må være tilgjengelig på skjermen under direktesendte Premier League kamper for parabolkunder i Europa fra og med 2013/2014 sesongen. Våre dekodere fra ADB støtter denne identifiseringen, men dersom du har en dekoder av eldre type og annet merke, eller CAM må du bytte til en ADB-dekoder for å kunne se Premier League. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Jeanette, kundeservice parabol.

Det er også info på dinside som tyder på at også kravet gjelder alle operatører men det kan være at dekoderene til get, altibox , rikstv støtter vannmerkingen. Noen viasatkunder må ogsåbytte dekoder virker det som.

Premier League-trøbbel for parabolkunder - DinSide.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun jeg snakket med på CD support sa at det kunne hende tv-leverandørene kom med oppdateringer etterhvert som gjorde at CAM kunne fungere på enkelte tv-modeller (eventuelt fremtidige tv-modeller).

Men jeg sa opp Tv2 PL abbo. Får heller sjekke ut Sumo eller andre streaming-muligheter når sesongen starter.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Vi alle må si opp PL. Det er det eneste de reagerer på. Penger tapt. Det er ikke noe tap å ikke åfølge PL. La oss bruke makten våres.
    Du har i alle fall skjønt det. Om alle hadde gjort dette så hadde pipen fått en annen lyd. Vi forbrukere sitter med makten, men er for opptatt av umiddelbar tilfredsstillelse. Jeg elsker engelsk fotball, ikke bare "mitt" lag, men for meg går grensen et sted. Tilbudet blir dårligere og prisen dyrere. De som fortsetter å abonnere nå....hvor går grensen deres..? 1k pr mnd? 3k pr mnd? Grensen går vel et sted?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    184 kr/mnd (canal digital) er dyrt nok ja. + ny dekoder til 590,- eller 2390,-

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Vi alle må si opp PL. Det er det eneste de reagerer på. Penger tapt. Det er ikke noe tap å ikke åfølge PL. La oss bruke makten våres.
    Jeg antar de har regnet på dette når de bestemte dette.

- Nye abonnementer som tidligere delte kort (jeg antar det er hovedgrunnen til endringen)
    - Abonnementer som sier opp i protest.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur
    184 kr/mnd (canal digital) er dyrt nok ja. + ny dekoder til 590,- eller 2390,-
    Andre operatører tar "bare" 339 pr. måned for TV 2s nye premium kanaler mot CDs 184 pr. måned. Ny dekoder kan raskt betale seg selv i løpet av resten av de 3 årene TV 2 fortsatt har Pl rettighetene hvis prisen CD oppgir på facebook stemmer.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster det bare 184,- på CD parabol? På CD kabel koster det 339,-...

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i hvertfall ut sesongen:

"Hvor lenge Canal Digital vil holde månedsprisen på 184 kroner er usikkert, men ifølge Pettersen vil det i hvert fall vare ut sesongen."

Dekoder: Premier League-trøbbel for parabolkunder - DinSide

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    De som fortsetter å abonnere nå....hvor går grensen deres..? 1k pr mnd? 3k pr mnd? Grensen går vel et sted?
    Jeg har ikke definert noen grense. Men den går i allefall langt over 184kr/mnd. Det er jo ikke stort mer enn en BD pr mnd...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at CD parabolkunder ikke klager. 184,- er jo en fin pris!!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ser cd skriver på facebook at det ikke blir mulig å se premier league med CAM modu heller. Kun tilgjengelig på de to Adb boksene.:

Premier League har kommet med krav til rettighetshavere i EU om at kortnummer må være tilgjengelig på skjermen under direktesendte Premier League kamper for parabolkunder i Europa fra og med 2013/2014 sesongen. Våre dekodere fra ADB støtter denne identifiseringen, men dersom du har en dekoder av eldre type og annet merke, eller CAM må du bytte til en ADB-dekoder for å kunne se Premier League. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Jeanette, kundeservice parabol.

Det er også info på dinside som tyder på at også kravet gjelder alle operatører men det kan være at dekoderene til get, altibox , rikstv støtter vannmerkingen. Noen viasatkunder må ogsåbytte dekoder virker det som.

Premier League-trøbbel for parabolkunder - DinSide.no
    Det er bare helt feil vei å gå IMO. Stadige mer beskyttelse og mindre frihet for kunder. Samme tullet som HDMI.

Selv bruker jeg CAM-modul til en Panasonic skjerm.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt feil vei å gå ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva vil dette her i prinsipet si for oss som bruker å streme TV når vi er på ferie ? jeg har en Slingboks som jeg stremer med, nå er jeg på hytta og kan fint streme TV hjemmefra og så på PC eller Ipad her nå.

vil dette vare et problem i fremtiden ?? vil min kundenumer vare synnlig for PL eller kun CD ?

mvh

bobi

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har ikke definert noen grense. Men den går i allefall langt over 184kr/mnd. Det er jo ikke stort mer enn en BD pr mnd...
    Og det er heller ikke noe problem at tilbudet blir dårligere mens prisene stiger? Jeg har en dekoder som jeg kan bruke, men det var ikke den som skulle stå i kjellerstuen der fotball sees. Dvs at jeg må kjøpe ny dekoder. Hva om de finner ut at de skal gjøre enda en forandring neste år, og alle må bytte dekodere igjen..? Lite sannsynlig kanskje, men det hadde ikke forundret meg.

Som Baronen er inne på, så har de selvsagt regnet på hva de kan tape og funnet ut at det er verdt det. Men tenk om folk hadde stått sammen i denne saken.... Vi har makten, men ikke mange nok ser langt nok frem.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Og det er heller ikke noe problem at tilbudet blir dårligere mens prisene stiger? Jeg har en dekoder som jeg kan bruke, men det var ikke den som skulle stå i kjellerstuen der fotball sees. Dvs at jeg må kjøpe ny dekoder. Hva om de finner ut at de skal gjøre enda en forandring neste år, og alle må bytte dekodere igjen..? Lite sannsynlig kanskje, men det hadde ikke forundret meg.

Som Baronen er inne på, så har de selvsagt regnet på hva de kan tape og funnet ut at det er verdt det. Men tenk om folk hadde stått sammen i denne saken.... Vi har makten, men ikke mange nok ser langt nok frem.
    Samtidig som at mange rett og slett ikke bryr seg om/ikke tenker over hvor mye det egentlig koster. Hadde jeg hatt en god del mer penger å rutte med i mnd så hadde jeg helt sikkert bare beholdt abo jeg også. Jeg hadde nok også beholdt det om jeg var tilhenger av et av de bedre lagene, fordi dem blir jo vist så og si hver runde. For en Newcastle supporter har tilbudet nå blitt så dårlig at det er helt umulig for meg å kunne betale et sånt beløp i mnd.. Hadde jeg derimot kunne sett Newcastle i hver match, ja da hadde kanskje pipa fått en annen låt=)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Hei
    Hva vil dette her i prinsipet si for oss som bruker å streme TV når vi er på ferie ? jeg har en Slingboks som jeg stremer med, nå er jeg på hytta og kan fint streme TV hjemmefra og så på PC eller Ipad her nå.

vil dette vare et problem i fremtiden ?? vil min kundenumer vare synnlig for PL eller kun CD ?
    mvh
    bobi
    Nei, Slingbox vil ikke berøres av dette.
    Kortnummeret vil kunne vises på skjermen din (ikke hos CD eller PL) i noen sekunder.

Meningen er at en kontrollør kan f.eks gå inn på en Pub som viser PL og vite at et vist klokkeslett så vil han kunne se kortnummeret på kortet som åpner kanalen.
    Hvis dette kortet er et privat kort og ikke et lovlig business kort så vil pub eier bli anmeldt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei, Slingbox vil ikke berøres av dette.
    Kortnummeret vil kunne vises på skjermen din (ikke hos CD eller PL) i noen sekunder.

Meningen er at en kontrollør kan f.eks gå inn på en Pub som viser PL og vite at et vist klokkeslett så vil han kunne se kortnummeret på kortet som åpner kanalen.
    Hvis dette kortet er et privat kort og ikke et lovlig business kort så vil pub eier bli anmeldt.
    Pubeieren gjør ikke noe galt i følge en EU dom. Det er nok PL som vil rapportere kortnummeret til TV 2 som må få den aktuelle distributøren til å stenge kortet umiddelbart. Det samme vil garantert skje med smartkort som er brukt til piratstreaming på nettet. I ytterste konsekvens så kan PL gå til sak mot den personen som er "eier" av smartkortet som er kilde for piratstreaming eller pubvisning.

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg skjønner godt at CD parabolkunder ikke klager. 184,- er jo en fin pris!!
    Det koster ikke 184 kr/mnd men 423 kr/mnd.
    Har Technisat tuner og kommer ikke til å bytte, sier opp abo. på PL. Det burde flere gjøre...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diezel
    Det koster ikke 184 kr/mnd men 423 kr/mnd.
    Har Technisat tuner og kommer ikke til å bytte, sier opp abo. på PL. Det burde flere gjøre...
    184,- står det virkelig her. Er vel gjerne med Norgespakken det kommer på 423?

https://parabol.canaldigital.no/Vare...Sport-Premium/

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •