Tilbud fra Canal Digital, og uoriginal dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbud fra Canal Digital, og uoriginal dekoder

Fikk nettopp et tilbud fra Canal Digital på tre dekodere til prisen av 1. De nye dekoderne er av den lille hvite sorten med HD. Er denne dekoderen bra til sitt bruk? 2 av dekoderne brukes stort sett av min mor på 70, som er teknologisk utviklingshemmet, og heller ikke skjønner telefoniske instrukser, så de må være enkle
    De jeg har fra før er:
    Kort 1, registrert på Force 1133, bruker Vantage HD8000S.
    Kort 2, registrert på CDC-5050, bruker Force 536 (opptaksfunksjon ikke i bruk)
    kort 3, registrert og bruker CDC-5050.
    Kort 2 og 3 er greit, kan godt gå over til den lille hvite, men ønsker å fortsatt kunne bruke Vantagen, pga opptaksmuligheter. Noen som vet om det kommer nye parrede kort med disse dekoderne? Og kan disse kortene evt. brukes i Vantagen?
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet jo ikke om tilbudet du har fått er ved nytegning eller bare videreføring på det abbonemnanget du har. kort på samme abb. skal jo virke på alle dekoderene som er registrert på samme kunde.

ang. whiteboxen er det helt grei, veldig treig til å oppdatere software og starte etter den har vært strømløs, men ellers helt grei. kan koble til usb lagringsmedie og få opptak og pausesfunksjon, med kun 1 tuner så følger det også begrensninger med der.

til noen som ikke har peiling ville jeg nok kanskje fått tak i cdc9000 som er veldig stabil, for den hvite er ikke like solid og stødig som cdc5050

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en slags videreføring. Har ikke etterspurt tilbudet, men kommer nok som en følge av at Canal Digital ønsker å få alle over på HD, slik at de på sikt kan legge ned SD-versjonene av NRK, TV2 osv. Har som sagt 3 kort fra før.
    PS: Kan heller ikke se at CDC-9000 er en av de dekoderne de tilbyr (lenger)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da er jeg usikker på om du får nye kort. mest sannsynelig får du ikke det.

de har vel ikke cdc9000 i nettbutikken, men snakker du med noen på telefon skal det være mulig å få tak i den. det var den dekoderen de lovet skulle komme med fta muligheter på f.eks. Astra i april 2012, men har ikke kommet enda.

har ikke jobbet med vantage, så er usikker på om den trenger kort paret opp mot den for å virke, men ser jo ikke sånn ut på det du skriver, så da vil det vel funke med det eventuelt nye kortet du får

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte nettopp fra en Force 7 serie til Canal Digital's HD-PVR 5720-SX.
    Fikk med nytt kort, men det har jeg ikke prøvet enda.
    Tok bare det gamle (eldgammelt kort fra da CD gikk fra analog til digital) kortet fra Force og stakk det i den nye CD dekoderen, fungerte fint etter bare få minutter.

Om CD kutter det gamle korte i løpet av en kommende periode er jeg litt usikker på, men det nye kortet burde også fungere på andre tunere.

[rant]
    Da jeg bestilte ba jeg spesifikt om at jeg ikke ville ha nytt kort, noe CD selvfølgelig ikke klarte å følge opp samtidig som de klarte å rote til hele bestillingen så det tok nesten to uker før jeg fikk dekoderen.
    I tillegg sendte de med 50 meter med antenne kabel uten å nevne det, noe som jeg ikke har bruk for.

Hyggelige folk på support, men noen utrolige rotehuer som har skikkelig problemer med å rette opp sine egne feil.
    Fant også at de hadde glemt å legge ut en av episodene av en TV serie på GO.
    Går det an?
    I tillegg har CD, spesielt C-more, utrolig dårlig programmerte web sider som er så dårlig satt opp at man må bruke tid på å finne ut systemt for å finne relevant informasjon.
    Canal Digital Parabol/Kabel er det ikke engang mulig å komme inn på med Opera 12 (fatal error (49), men fungerer i Opera 15.
    Hvorfor de har to helt forakjellige TV guider for samme kanaler er også et mysterium.
    [/rant off] 8)

Det gamle kortet fungerer fremdeles etter fire dager.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da burde du kontakte de og spørre om du virkelig oppgraderte eller utvidet abbonementet. ikke vanlig praksis å sende nytt kort ved videreføring, med mindre det eksisterende kortet er udtadert.

2 ruller á 25 meter med møkka coax ligger det i alle de eskene der..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •