Technisat Tekst på HD opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technisat Tekst på HD opptak

Hei.
    Har noen andre en jeg problemer med opptak på HD kanalene som Nrk HD OG TV2 HD

Teksten kommer ikke med på opptak. Jeg har de nyeste digicorder både i sat og kabel versjon.

De har hatt problem med dette på tidligere modeller men jeg trodde dette var fikset.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problem med HD og Text for 3uker siden. Men nå har jeg text.
    Antagelig er det en liten feil i software.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke ting blir bedere så må du nok ta en FabrikkReset. Det var det jeg gjorde. Etter det var alt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kommet ny software. Skjelden vare. Flott arbeid !!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt TechniCorder Isio S siden september 2012 og har ikke opplevd problemer med teksting på opptak fra HD-kanaler. Jeg har den internationale versjonen levert av Tantec som er beregnet for 7 dagers EPG fra f.eks. CanalDigital. Har ikke oppgradert software etter at jeg fikk den i hus. Den har vært tilkoblet spenning hele tiden og den har låst seg kun 1 gang i denne perioden, noe som må sies å tyde på veldig bra stabilitet etter min mening. Hvilken versjon av mottakere og software har dere andre som bruker denne mottakeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mottaker har HW: 37.7 og SW: 2.49.13.1 (2096) BL1 (417), datert 13 feb.2012.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Har hatt TechniCorder Isio S siden september 2012 og har ikke opplevd problemer med teksting på opptak fra HD-kanaler. Jeg har den internationale versjonen levert av Tantec som er beregnet for 7 dagers EPG fra f.eks. CanalDigital. Har ikke oppgradert software etter at jeg fikk den i hus. Den har vært tilkoblet spenning hele tiden og den har låst seg kun 1 gang i denne perioden, noe som må sies å tyde på veldig bra stabilitet etter min mening. Hvilken versjon av mottakere og software har dere andre som bruker denne mottakeren?
    Ja men husk at Technicorder og Digicorder har ikke samme software . Jeg har problem kun på optakk på Hd Kanaler.

Dette har vært problem på tidligere modeller jeg har hatt og er litt av av og på etter som kanalene bruker forskjelige måter å texte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at du har skrevet DigiCorder, beklager. Disse har problemer med teksting på HD-kanalene ja, har en slik mottaker liggende selv.
    Fikk godt tilbud på kjøp av IsioS fra Tantec pga disse softwareproblemene med DigiCorder HDS2X Plus.
    "Scarface" nevner at det har kommet ny software til DigiCorder, men klarer ikke å finne ut av det på Technisat sine hjemmesider. DigiCorderen jeg har liggende er en "X"-utgave HDS2X Plus (nordisk modell tilpasset 7-dagers EPG).
    Mulig at software som ligger ute er for den tyske utgaven (HDS2 Plus) som kun har EPG for gjeldende og neste program?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt TechniCorder Isio S siden september 2012
    Er TechniCorder Isio S ikke lenger i salg? Her er en link til den tyske produsenten:

https://www.technisat.com/de_DE/Sat-Receiver/352-1637/

I så fall; Er det Technisat DIGIT ISIO S som er etterfølgeren (har ekstern harddisk nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Ja men husk at Technicorder og Digicorder har ikke samme software . Jeg har problem kun på optakk på Hd Kanaler.

Dette har vært problem på tidligere modeller jeg har hatt og er litt av av og på etter som kanalene bruker forskjelige måter å texte på.
    Kom oppdatering i går som fikset problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Island": Jeg er fremdeles nysgjerrig på hvilken softwareversjon som kom i går og som du har lagt inn. Støtter denne sw-versjonen 7-dagers EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    "Island": Jeg er fremdeles nysgjerrig på hvilken softwareversjon som kom i går og som du har lagt inn. Støtter denne sw-versjonen 7-dagers EPG?
    Jeg har denne. Har ikke vært så opptatt av epg for å være ærlig. Men jeg merker at den oppdaterer 7 dager og gjør det raskere via wifi en over satelitt.

Firmware
    Titel Software DigiCorder ISIO S
    Zuletzt geändert 18.06.2013
    Beschreibung 19.06.2013
    Release-Info:
    - Optimierungen hinsichtlich der Untertitelanzeige
    - Audioformat für HDMI und S/PDIF getrennt einstellbar
    - Verbesserung der Timerfunktion per MyTechniSat-App
    - Anpassung Eingabe der Smartcard Pin
    - Allgemeine Verbesserungen
    Version 2.56.0.5-2485
    Dateityp zip
    Dateigröße in MB 29.49
    Softwaretyp Firmware

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har antagelig den tyske utgaven av Isio S som benevnes DigiCorder. Min mottaker er merket som international utgave og benevnes som TechniCorder Isio S (1TB HDD).
    Siste sw som ble detektert for min mottaker når jeg koblet den til nettet er: 2.52.13.3-2381d (datert 3/6-2013).
    Bruker min mottaker kun mot CanalDigital og har den vanligvis ikke koblet til hjemmenettverket.
    Kan se ut som det er forskjellig benevnelse og sw til tysk og international utgave av disse mottakerene.
    I og med at du refererte til DigiCorder tidligere i tråden, trodde jeg det var forrige generasjon mottakere (HDS2-serien) du siktet til som også hadde benevnelsen DigiCorder og som hadde store problemer med DVB-teksting fra NRK HD-kanaler. Litt merkelig at Technisat nå bruker forskjellig benevnelse på Isio S-mottakerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har software : 2.52.13.38 (2381d) 3.may-2013.

Når jeg setter ett opptak på pause blir det en lyd som
    hakker og lager ett lite *******.

Noen andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har antagelig den tyske utgaven av Isio S som benevnes DigiCorder. Min mottaker er merket som international utgave og benevnes som TechniCorder Isio S (1TB HDD).
    Flott med en oppklaring. Men det er vel underlig at tyskerne ikke har den samme (gode) utgaven i Technisats "hjemland" (tidligere Force) som ellers?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Scarface": Jeg har også lastet inn denne nye softwaren. Denne irriterende lyden som kommer når HDD-opptak settes på pause, fikk jeg også etter oppgradering til denne siste softwaren. Forsket litt og fant ut at under innstillinger for lyd, har det kommet et nytt punkt for tilpassing av lyd for digital utgang, og denne står default til PCM. Når jeg satte denne til BITSTREAM (samme som jeg bruker for HDMI-utgangen), ble denne kneppende lyden borte. Helt tilfeldig at jeg prøvde meg fram med å endre på denne parameteren. Jeg har tatt kontakt med Tantec og informert om dette. Tror nok at den siste softwaren som kom med denne tilleggsmenyen, har noen bugs.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Godt å bli kvitt det. Da venter vi på ny software.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •