Hjelp! Viasat, Canal digital eller rikstv??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Viasat, Canal digital eller rikstv??

Flytter til "bygda" og trenger tips til valg av leverandør av parabol eller rikstv...

Har hatt Get i alle år, men dit jeg flytter finnes ingen bakkenett...

Fri utsikt mot sør og optimale forhold for parabol.

Kun ute etter standard pakke med norske kanaler. Helst HD kanaler og Hd pvr boks er et must...

Hva bør jeg velge???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks tv er faktisk veldig bra. Har hatt viasat i amnge mange år, men skiftet over til riks tv for eit par år sida. Riks Tv har akkurat dei kanalane eg treng, og du kan ha opp til 4 dekodere for samme pris. Dei har et par hd kanalar og vist du betala litt ekstra får du kanal+

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsstave
    Riks tv er faktisk veldig bra. Har hatt viasat i amnge mange år, men skiftet over til riks tv for eit par år sida. Riks Tv har akkurat dei kanalane eg treng, og du kan ha opp til 4 dekodere for samme pris. Dei har et par hd kanalar og vist du betala litt ekstra får du kanal+
    Du har da rikstv antenne og ikke kabel i bakken?

Takker!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke RiksTV dårligere mer komprimerte signaler/bilder enn CD og Viasat. Begynner å bli en del HD kanaler hos CD så jeg er fornøyd.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er enorm forskjell mellom antenne (riksTV) og parabol grunnet kapasitetsproblemer på bakkenettet.

Canal Digital kjører opp mot 20mbit/sek på sine HD sendinger, hvorav riksTV sender rundt 5-7mbit/sek. På standard definisjons sendinger ser riksTV bildet ut som et dårlig komprimert PC pirat film.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Jo, det er enorm forskjell mellom antenne (riksTV) og parabol grunnet kapasitetsproblemer på bakkenettet.

Canal Digital kjører opp mot 20mbit/sek på sine HD sendinger, hvorav riksTV sender rundt 5-7mbit/sek. På standard definisjons sendinger ser riksTV bildet ut som et dårlig komprimert PC pirat film.
    Hva mener du med "kapasitetsproblemer på bakkenett"?
    Nå snakker vi om antenne rikstv vs parabol cd og viasat...

Har riksTV både bakkenett og antenne mottak??

Dit jeg skal finnes nada i bakken...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV sender over bakkenett = antenne.

Get har nedgravd kabel i bakken (eventuelt kabel i stolper i lufta) - ofte kalt kabel-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt har en begrenset båndbredde, problemet er at RiksTV har så pass liten kapasitet mot satelitt overføring at kanaler må prioriteres.

De mest sette kjører ok kvalitet (NRK, TV2 etc), mens de mer "spesielle" kanalene kjører på lavere kvalitet (f.eks. Fox Crime). Dette blir et STORT problem om du kjører stor skjerm på kort avstand. På prosjektor bruk kan du bare glemme RiksTV: enorm forskjell. På mindre TVer / lengre sitte avstander er forskjellen mindre.

Så fremst du ikke har noe imot å ha en parabol på veggen: velg parabol! Rimeligere programpakke samtidig som et MYE bedre bilde!

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    RiksTV sender over bakkenett = antenne.

Get har nedgravd kabel i bakken (eventuelt kabel i stolper i lufta) - ofte kalt kabel-tv.
    Takk takk "over bakkenett" ga mer mening med antenne ja... Var noe i ordet "bakkenett" som hørtes ut som noe i bakken

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Alt har en begrenset båndbredde, problemet er at RiksTV har så pass liten kapasitet mot satelitt overføring at kanaler må prioriteres.

De mest sette kjører ok kvalitet (NRK, TV2 etc), mens de mer "spesielle" kanalene kjører på lavere kvalitet (f.eks. Fox Crime). Dette blir et STORT problem om du kjører stor skjerm på kort avstand. På prosjektor bruk kan du bare glemme RiksTV: enorm forskjell. På mindre TVer / lengre sitte avstander er forskjellen mindre.

Så fremst du ikke har noe imot å ha en parabol på veggen: velg parabol! Rimeligere programpakke samtidig som et MYE bedre bilde!
    Blir nok parabol ja! Bare å finne ut hva som er best av CanalDigital og Viasat... Ikke lett!

Bare å komme med tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en titt på hvilke kanaler de tilbyr og hva du ønsker å se.

Hvis du f.eks. ønsker å se Formel 1 og Champions League er Viasat det du må ha.

Ønsker du å se spansk fotball eller Discovery-kanalene er det Canal Digital som tilbyr dette.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikstv er vel mest for pensjonister som ser dårlig, og for dem som har gammel bilderørs-tv. Har en flatskjerm må en jo sikre seg knall skarpe bilder med hjelp av et godt HD utvalg. Rikstv mangler alt det. Og dem er sjanseløse mot Canal Digital og Viasat både på utvalg og bildekvalitet.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Rikstv er vel mest for pensjonister som ser dårlig, og for dem som har gammel bilderørs-tv. Har en flatskjerm må en jo sikre seg knall skarpe bilder med hjelp av et godt HD utvalg. Rikstv mangler alt det. Og dem er sjanseløse mot Canal Digital og Viasat både på utvalg og bildekvalitet.

-Eller at man har andre behov. Ønsker man å se en kvalitetsfilm, så er det vel på plate som er tingen og ikke tv-sending uansett.
    Jeg for min del, bruker RiksTV med glede, fordi jeg har 4 tver, og hos rikstv koster det ikke noe ekstra, kontra viasat og canal digital der det er 59? kr ekstra pr enhet hver måned?
    Så Rikstv er såpass billigere for meg enn noe annet, at jeg selv synes jeg ikke har noe alternativ.
    Når jeg ta i tillegg tar med at 2 av tvene følger campingvognen, så har jeg i hvertfall ikke noe alternativ. Mye lettere å sette opp hvis man reiser litt.
    Hadde gjerne sett at det var mer HD-kanaler der, men sånn er det nå ikke pr dags dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    -Eller at man har andre behov. Ønsker man å se en kvalitetsfilm, så er det vel på plate som er tingen og ikke tv-sending uansett.
    Jeg for min del, bruker RiksTV med glede, fordi jeg har 4 tver, og hos rikstv koster det ikke noe ekstra, kontra viasat og canal digital der det er 59? kr ekstra pr enhet hver måned?
    Så Rikstv er såpass billigere for meg enn noe annet, at jeg selv synes jeg ikke har noe alternativ.
    Når jeg ta i tillegg tar med at 2 av tvene følger campingvognen, så har jeg i hvertfall ikke noe alternativ. Mye lettere å sette opp hvis man reiser litt.
    Hadde gjerne sett at det var mer HD-kanaler der, men sånn er det nå ikke pr dags dato.
    Eg og har 4 tver med rikstv, og som du sei kunne det ha våre fleire hd kanaler. Det er noko dei holder på med. No har kanaler som MAx også komt i hd, og RiksTv lanserer også ein streaming tjeneste snart. Fekk ikkje med meg alt om den nye tjenesten, men det virker som om det er noko eg kjem til å få interesse av. RiksTv er her for å bli, og blir berre betre og betre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke gå for rikstv, det er så elendig bildekvalitet at selv om de hadde gitt den gratis hadde jeg ikke brukt den. CD har meget bra kanal tilbud og ikke minst er bilde kjempe bra, Via har også i etterkant kommet med flere HD kanaler

Velg parabol og du blir fornøyd.

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •