Viasat og Canal Digital kundetilfedshet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat og Canal Digital kundetilfedshet

I siste undersøkelse kom Viasat på 3. siste plass, og CD på 8. siste. Sukk.

Norsk Kundebarometer - BI

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer litt på.. hvor mye "hjelp" skal man behøve ifra Canal digital / Viasat før det kan karaktiseres som at "kunde" er helt noob og ikke helt tar inn teknisk fakta ?

Du setter opp tallikk. kobler inn en antenne kabel... setter inn kortet... RUN! Hvor er problemet liksom ?! .

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    En ting jeg lurer litt på.. hvor mye "hjelp" skal man behøve ifra Canal digital / Viasat før det kan karaktiseres som at "kunde" er helt noob og ikke helt tar inn teknisk fakta ?

Du setter opp tallikk. kobler inn en antenne kabel... setter inn kortet... RUN! Hvor er problemet liksom ?! .

Problemet er vel når deres produkter (deriblant bokser) ikke fungerer og man ikke har noe valg enn å møte på deres kundeservice.

Kabelkunder med sviktene signal må jo også ta kontakt.

Har vært borti sentraler ved borettslag hvor det har vært fysisk skade på sentralen, men kundeservice-ansatte ba kunden justere parabolen etter en stor X, selv om signalet var fullt. Fordi noen kanaler lå lengre borte og satelitten oppi himmelen er svært stor og formet som en X. At satelitten er stor har jeg ingen tvil om, men herfra er den jo bare en liten flekk og har man signal, så har man signal. Etter 2-3 måneder ble den defekte delen skiftet ut.

Når viasat først kom til oss var det med gratis montering, montør sa det ikke var mulig å sette opp parabol pga nærhet til fjellvegg, han fikk ikke inn signal. Jeg satte den opp selv og har fullt signal. Greit nok er dette montørs feil, men likefullt en del av Viasat sin service rettet mot kundene.

Selgere som ringer eldre kunder og presser dem til å kjøpe nye HD PVR bokser til fullpris (og påstår at prisen er rabattert), hvis ikke mister de signalet fordi de skal over til digitale signaler (som de har hatt hele tiden), grenser jo til svindel og er elendig service.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...

Når man skal ha ny tuner må man jo ringer de, og da må man går gjennom en slitsom "tuner test" med en "tekniker".
    Tuner er elendig, låser seg ta ikke opp programmer, Hard disk forsvinn osv...

Når man har bestilt en vis programmer pakke til en avtalt pris, men når prøver tid er over så er prisene endret og kanal pakke ikke den riktig som viser, man må da ringer til å prøve å få fikser det.

Når installatør klart å børe 2 hull i listen/vegg i stuen, når det trengt bare å bruker den eksisterende riks TV røren !!! Man må da igjen ringer !

Og hvis man vil bare klage litt, til for eksempel at den F&%%##€%& installatør klart ikke å få bedre en 70% signal så når regn kommer må man selv ta stige og justere til 100% !!! for å få dri%#& til å fungere.

Hvordan er man behandlet i disse situasjon ?

Canal digital stå for installatør tab og tuner problemer hos meg, og Viasat for den første.
    Gikk fra CD til viasat men skal bytte igjen, dere må ikke har noe forventing fra kundeservice, elendig begge 2.
    Men program pakke og JA TUNER er bedre hos CD. Ja Tuneren til Viasat er søppel. Plua at jeg få beskjed fraCD at jeg can bruker min egen tuner, (ikke fra Viasat enda de må undersøke), CD refundere Tuneren vis jeg kommer tilbake til de og vil bruker min egen.

Takk Jeg fikk ta ut litt frustrasjon !

HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Vel...

Når man skal ha ny tuner må man jo ringer de, og da må man går gjennom en slitsom "tuner test" med en "tekniker".
    Tuner er elendig, låser seg ta ikke opp programmer, Hard disk forsvinn osv...

Når man har bestilt en vis programmer pakke til en avtalt pris, men når prøver tid er over så er prisene endret og kanal pakke ikke den riktig som viser, man må da ringer til å prøve å få fikser det.

Når installatør klart å børe 2 hull i listen/vegg i stuen, når det trengt bare å bruker den eksisterende riks TV røren !!! Man må da igjen ringer !

Og hvis man vil bare klage litt, til for eksempel at den F&%%##€%& installatør klart ikke å få bedre en 70% signal så når regn kommer må man selv ta stige og justere til 100% !!! for å få dri%#& til å fungere.

Hvordan er man behandlet i disse situasjon ?

Canal digital stå for installatør tab og tuner problemer hos meg, og Viasat for den første.
    Gikk fra CD til viasat men skal bytte igjen, dere må ikke har noe forventing fra kundeservice, elendig begge 2.
    Men program pakke og JA TUNER er bedre hos CD. Ja Tuneren til Viasat er søppel. Plua at jeg få beskjed fraCD at jeg can bruker min egen tuner, (ikke fra Viasat enda de må undersøke), CD refundere Tuneren vis jeg kommer tilbake til de og vil bruker min egen.

Takk Jeg fikk ta ut litt frustrasjon !

viasat har blitt mye bedre i det siste synes nå jeg - De har bedre support på nettet - der kan du chatte direkte og få hjelp og aktiverer tunere kan du gjøre sjøl .Aktiver mottaker | Viasat

hulabaloo8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    I siste undersøkelse kom Viasat på 3. siste plass, og CD på 8. siste. Sukk.

Norsk Kundebarometer - BI
    Er disse korrekte ?

Norsk kundebarometer - TV distribusjon viser CD på 5. og Viasat på 6. plass (av 6 mulige plasser).

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Er disse korrekte ?

Norsk kundebarometer - TV distribusjon viser CD på 5. og Viasat på 6. plass (av 6 mulige plasser).
    Ja det er riktig, men CD og Viasat er fremdeles nederst på lista, plass 179 og 184, mens altiboks er i plass 42, og rikstv på plass 114, den lista er satt i sammenheng med mange andre bedrifter.

Tilfredshet og Lojalitet er omtrent like hos begge listene, så den relevante plasseringen har ikke så mye betyding som du tror. Ganske groteskt å se at Viasat har 60% lojalitet og CD har 75% lojalitet, men desverre er det bare mellom noen få tilbydere, fantes det flere alternativer som var bedre enn det de tilbydde hadde de nok slitt litt mer. Men når en ser på altibox/get/rikstv som er de nyeste tilbydere, kan en egentlig ikke forvente en veldig stor forbedring iforhold til CD/Viasat...

(ranting, ranting, ranting!)
    jeg syntes at hele TV-industrien er helt grotesk, det har blitt verre og verre, før holdt det med bare med en dekoder, nå må en ha ørten, og det er bare repriser, reklamer eller realityshows, og en kan ikke arkivere det en tar opp, dvs fjerne eiegleden ved å ha sett noe nyttig/kult/morsomt/lærerikt.

La oss si at bestemora plustelig kommer på TV.
    jeg tar opp m PVR'en. Hvordan skal jeg få den ut, slik at Viasat ikke sletter den når jeg sier opp abonnemantet, og hvorfor får jeg ikke den muligheten til å brenne dette på DVD, vise henne opptaket hjemme hos henne?
    Jævlig provoserende.

Ikke noe rart at folk er misfornøyde, men de har ikke så mange alternativer, så hvorfor skal tv-industrien bry seg om å lage et 100% godt produkt når de allikvel tjener penger på oss idioter?

Kapitalismen lønner seg mest når en gjør noe "tilstrekkelig godt nok" for å tjene inn penger, det lønner seg ofte å ikke ha godt nok til å ha tipptopp service/kompetanse, for det tar tid og penger å bygge opp slikt, og når markedet er allerede så begrenset med så få valg sier det av seg selv at de ikke vil legge inn all innstats på å få til en helhetlig god opplevelse for kunden.

http://www.medienorge.uib.no/?cat=st...tv&queryID=269

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men det er jævlig mye penger i tvindustrien!

Samtidig har de restriksjoner på distribusjon av filmer/serier, jeg syntes at svensk og dansk TV3 er mye bedre enn det norske, de sender mer variert og oftere komediserier jeg liker. Det kommer kanskje av at Norge er et lite land så det koster mer for Viasat å kjøpe/sende så de kjører på de mest "populære", men det er jo bare repriser... hmm, jeg vet ikke, uansett så er jeg møkklei, jeg hadde ikke TV i løpet av noen år, og jeg koste med med leiefilmer og filmer/serie og savnet ikke TV i det hele tatt.

Dette skal gjentas, for når en kan velge mellom fem elendige tilbydere sier det av seg selv at en gidder ikke å ha enda flere negative erfaringer.
    Jeg vil oppforde folk til å tenke etter om de virkelig trenger TV i livet sitt. 8-)
    "tomme tømmer buldrer mest"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •