Dreambox med viasat og canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox med viasat og canal digital

Hallo. Jeg har viasat abb nå, men så ønsker jeg meg også CD. Så har bestemt meg for å kjøpte abb på CD. Så da har jeg noen sprørsmål som kanksje dere kan hjelpe meg med .

* Men kan jeg bruke en dreambox med to kort lesere i stedet for 2 HD PVR bokser?

* Hvordan blir det med lnb'r på parabolen? Har en liten parabol fra viasat nå.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Hallo. Jeg har viasat abb nå, men så ønsker jeg meg også CD. Så har bestemt meg for å kjøpte abb på CD. Så da har jeg noen sprørsmål som kanksje dere kan hjelpe meg med .

* Men kan jeg bruke en dreambox med to kort lesere i stedet for 2 HD PVR bokser?

* Hvordan blir det med lnb'r på parabolen? Har en liten parabol fra viasat nå.
    Ja du kan bruke Viasat og CD i hver sin kortleser i Dreambox. Men om jeg ikke tar helt feil så funker ikke viasat sine HD kanaler i Dreambox (mulig jeg har hørt feil).

Har du bare et LNB hode idag kan du kjøpe en slik en om den passer (eventuellt en annen som passer) + et ekstra LNB hode:

https://www.maxsat.no/commerce/index...mart&Itemid=72

Ellers er nå en ny antenne med 2 holdere ganske billig.

Newcomer Xenzai sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oledole79: Men om jeg ikke tar helt feil så funker ikke viasat sine HD kanaler i Dreambox (mulig jeg har hørt feil).

Dette stemmer med det jeg har lest også.
    Viasat dekoder HD signaler i selve mottakeren. Du vil kun få HD på orginal mottaker. SD signaler vil du kunne motta.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og pga det er, i allefall for meg, en slik løsning med begge ab i én uoriginal boks helt uaktuell. Viasat begynner etterhvert å få mange HD-kanaler. Det aller meste av sport og film går nå i HD.

Jeg har ab. fra både Viasat og CD. Og jeg har originale PVR-bokser fra begge to. Det hadde selvfølgelig vært gunstig å kunne benytte én boks i stedet for å sjonglere to.

Men det er ikke bare ulemper med to separate bokser heller. Man har plutselig fire tunere å spille på slik at fleksibiliteten ifm opptak blir enda større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da dumt at viasat sinne HD kanaler ikke virker i en dreambox. Så da ser det ut som om jeg kanksje må ha to bokser da. virker CD sine HD kanaler i dreambox?

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Canal Digital sine HD kanaler virker utmerket på Dreambox

Ellers anbefaler jeg sterkt en Vu+ fremfor en Dreambox( om du ikke allerede har kjøpt).. Bedre hardware og aldeles mye bedre pris

Mvh
    Oledole79

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker begge kort i min VU+Solo2 HD og er meget komfortabel med dette , istedenfor å sjonglere med 1 haug med fjernkontroll , skifte HDMI inngang på TV'n hver gang man skifter fra den den til det andre .
    For ca. 2 mnd siden tenkte jeg ... siden jeg betaler Viasat Gull pakken ville det vært kjempe bra å se CL i HD og bestilte Twin PVR mottakeren fra PACE som kundekonsulenten fra Viasat anbefalte meg.
    Angrer bittert på at jeg betalte over 2K for denne møkka boksen, att noen kaller videoen til Viasat mottakeren HDTV er på kanten med uakseptabelt. Veldig skuffende bilde kvalietet, og bruker grensesnittet er ekstremt lobotomert i forhold til min VU+Solo2 HD . Igår kjørte jeg følgende test på CL kampene:
    PIP med Viasat Pace boksen (Viasat Fotball HD ) vs. Vu+Solo 2 HD ( med ITV HD -28.5 øst) , beklager Viasat , dere må legge mye energy og forbedre mottakeren deres betraktelig for å komme i det hele tatt i nærheten til ITV HD.
    Er det noen som vet hvilken oppløsning og bitrate bruker Viasat på sine HDTV sendinger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Bruker begge kort i min VU+Solo2 HD og er meget komfortabel med dette , istedenfor å sjonglere med 1 haug med fjernkontroll , skifte HDMI inngang på TV'n hver gang man skifter fra den den til det andre .
    For ca. 2 mnd siden tenkte jeg ... siden jeg betaler Viasat Gull pakken ville det vært kjempe bra å se CL i HD og bestilte Twin PVR mottakeren fra PACE som kundekonsulenten fra Viasat anbefalte meg.
    Angrer bittert på at jeg betalte over 2K for denne møkka boksen, att noen kaller videoen til Viasat mottakeren HDTV er på kanten med uakseptabelt. Veldig skuffende bilde kvalietet, og bruker grensesnittet er ekstremt lobotomert i forhold til min VU+Solo2 HD . Igår kjørte jeg følgende test på CL kampene:
    PIP med Viasat Pace boksen (Viasat Fotball HD ) vs. Vu+Solo 2 HD ( med ITV HD -28.5 øst) , beklager Viasat , dere må legge mye energy og forbedre mottakeren deres betraktelig for å komme i det hele tatt i nærheten til ITV HD.
    Er det noen som vet hvilken oppløsning og bitrate bruker Viasat på sine HDTV sendinger ?
    plages du ikke med at du ikke får hd kanalene til viasat på den vu+'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Viasat og CD på hver sin originaltuner.
    Ser ingen problemer med det, og ville ikke hatt det annerledes om det hadde gått. Har en Harmony One som benyttes, den tar seg av HDMI bytte på TV'en etc.
    Fordelen er mange. Ryker tuneren så har jeg den andre. Kan ta opptak på begge. Brukerstøtte hos både Viasat og CD når jeg bruker deres utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Har Viasat og CD på hver sin originaltuner.
    Ser ingen problemer med det, og ville ikke hatt det annerledes om det hadde gått. Har en Harmony One som benyttes, den tar seg av HDMI bytte på TV'en etc.
    Fordelen er mange. Ryker tuneren så har jeg den andre. Kan ta opptak på begge. Brukerstøtte hos både Viasat og CD når jeg bruker deres utstyr.
    Er ingen probleme for meg å ha to tunere, men nå har jeg bestemt meg for å prøve en linux basert boks. Så da får jeg se hva som skjer videre. Hvis ikke jeg liker den så får jeg bare bytte tilbake til Viasat og CD sine hd pvr bokser.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Er ingen probleme for meg å ha to tunere, men nå har jeg bestemt meg for å prøve en linux basert boks. Så da får jeg se hva som skjer videre. Hvis ikke jeg liker den så får jeg bare bytte tilbake til Viasat og CD sine hd pvr bokser.
    Jeg fatter ikke at du er villig til å offre HD-kanalene til Viasat for å slippe unna med én boks... Viasat har jo nå hele film- og sportspakka i HD i tillegg til ytterligere et knippe HD-kanaler.. Fjerner man HD-kanalene, blir det resterende rimelig uinteressant mener nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner godt hva du mener. Men jeg kvitter meg ikke med viasat boksen. Liker jeg ikke hvordan det blir så får jeg bytte tilbake. Er ikke værre enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre ha Viasat på hytta (pga av fjell som stenger for CD), og jeg synes HD PVR-tuneren er elendig når det gjelder brukervennlighet sammenlignet med VU+, Dreambox osv. Krunglet EPG, opptakfunksjon osv - nei fy f...

Men å miste HD-kanalene er stort tap, og på sikt kommer nok flere av kanalene bare til å bli sendt HD, og det gjør ikke saken bedre.

Jeg synes kanaltyilbudet hos CD er vel så bra som Viasat - så hadde aldri valgt Viasat dersom jeg ikke hadde måttet.

Ikke kan en få Viasat rett i TV-en slik en kan med CD. ÆSJ.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den friheten du for med en Linux boks for du alldri med en original boks
    Tenk deg å sitte i Puket / Thailand og se på Norks TV via streaming, dette kan du gjøre med Linux dekoder / boks. Tenk deg å ha muligheten å bruke en boks som takler begge systemene fra både Viafiat og AnalDigit , i tilleg så har du en boks som kan oppdateres så fort den fins noen løsning til HD kanalene.

Jeg bruker selv Xtrend 9500 HD og Iqon IOS 200 HD nå og ser at bilde kvalitten er så mye bedre på SD fra disse boksen er fra HD vra Viasat soin Pace boks

ADB boksen fra CD er faktisk bedre syns nå jeg.

men for min del som stremer så mye er ikke hverken CD eller Via sine bokser aktuele, i tilleg så gir Linux bokser så mye mer en bare TV , youtube, musikk portaler, radioer, IPTV som kan integreres, HBBTV osv osv osv,

mvh

bobi

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra til tailand for å se på Norsk tv?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob , er du aldri på ferie ? ja Thailand, dra til Sverige , eller på hytta, da trenger du ikke å ta med boksen, det holder med Internett og Bærbar / PAD så streamer du det du vil se der du er :-)

Mvh

bobi

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Skorob , er du aldri på ferie ? ja Thailand, dra til Sverige , eller på hytta, da trenger du ikke å ta med boksen, det holder med Internett og Bærbar / PAD så streamer du det du vil se der du er :-)
    Tja, jeg ville heller sett på det lokale tilbudet som består av lettkledde damer som kan være med i et interaktivt 3D-lek...
    Etterpå havner jeg i et etterspill med ei furie.

back on topic:
    Jeg har en eldre Dreambox DM-7000s, brukte den før mot 13Ø og 19ø,
    er den fortsatt brukbar hvis jeg vil abonnere på CD/Viasat?
    Vurderer å selge den, men vurderer også å ha den på hytta som nr 2, da kan den brukes med abo-kortene, og jeg slipper å bære så mye i tillegg til unga.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM7000 er fortsatt fullt brukbar til både CD og Via (men ikke HD-kanalene).

Det er ingen utvikling på image til de gamle ppc-boksene lenger, men som nr. 2 boks er det kanskje ikke så aktuelt å teste ut nye fancy ting heller?

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PurpleHaze
    DM7000 er fortsatt fullt brukbar til både CD og Via (men ikke HD-kanalene).

Det er ingen utvikling på image til de gamle ppc-boksene lenger, men som nr. 2 boks er det kanskje ikke så aktuelt å teste ut nye fancy ting heller?
    sant. takk for info.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Tja, jeg ville heller sett på det lokale tilbudet som består av lettkledde damer som kan være med i et interaktivt 3D-lek...
    Etterpå havner jeg i et etterspill med ei furie.
    Hahahah jada jada :-) men jeg er jo en seriøs mann vet du og ikke minst med kjerringa etter så blir det ikke noen slikt på meg hihihi

Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    back on topic:
    Jeg har en eldre Dreambox DM-7000s, brukte den før mot 13Ø og 19ø,
    er den fortsatt brukbar hvis jeg vil abonnere på CD/Viasat?
    Vurderer å selge den, men vurderer også å ha den på hytta som nr 2, da kan den brukes med abo-kortene, og jeg slipper å bære så mye i tillegg til unga.
    Absolutt brukbar boks DM 7000 S, en av de beste som har blitt lagget etter min mening. CD ja det kan du bruke, så kan Via også så fremts du bruker riktig EMU / CARDREADER. Bruker en sliken selv på hytta jeg med Hyrda image :-) meget bra til å vare hytte boks , bruker CCcam og av og til Newcs / MgCAMD for å lesse mine kort som fungerer utmerket med denne boksen

Bilde derimott er ikke helt bra, men siden jeg har en gammeldags tv på hytta så bryr jeg meg ikke så mye enda :-) til sommeren blir det ny HD tv der ute så da blir den skiftet ut med HD boks sikkert

Lykke til og trenger du image til en slikt boks, si ifra :-)

eller last ned siste PLI herfra http://downloads.pli-images.org/buil...130505-305.zip

mvh

bobi

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •