Dreambox med viasat og canal digital - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Skorob , er du aldri på ferie ? ja Thailand, dra til Sverige , eller på hytta, da trenger du ikke å ta med boksen, det holder med Internett og Bærbar / PAD så streamer du det du vil se der du er :-)

Mvh

bobi
    Vil gjerne tilføye til alt @bobi nevnte at med Linux boks , kan man strømme i utlandet direkte fra diverse "Media Portal" , som "OnDemand" , " 1Channel" ,m.m
    helt uavhengig av parabol forbindelse , dette kan man bare glemme med godkjente CD og Viasat sine mottakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at en DM7000 fungerer. Men, det er jo en gammel boks, litt treg, ikke verdens beste bilde, ikke HDMI-tilkobling. Hvordan noen kan klage på bildekvaliteten på RiksTV og samtidig si et DM7000 er OK, synes jeg ikke helt henger sammen.

Jeg tipper de fleste av oss betaler 8-10.000 i kr året for bredbånd og kabel-TV/parabolpakke. Når den så kan få kjøpt en ny Linux boks for 2000 kr (som det koster å fylle et par-tre tanker bensin på bilen) er jeg ikke tvil om at det er billig å kjøpe en ny Linuxbox.

Men om noen vil spare penger så selger jeg gjerne min DM7000 for frakt + høystbydende over kr 0. Den virker :-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer det nå greit også med nye Viasat kort?

Sist jeg vurderte Viasat ble det skrinlagt pga at nyere Viasat kort ikke fungerte på Dreambox/VU+, kun gamle. Men det er en stund siden nå så kanskje nye EMUer ordner dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Fungerer det nå greit også med nye Viasat kort?

Sist jeg vurderte Viasat ble det skrinlagt pga at nyere Viasat kort ikke fungerte på Dreambox/VU+, kun gamle. Men det er en stund siden nå så kanskje nye EMUer ordner dette?
    Viasat-kort fungerer greit, med unntak av HD-kanalene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Viasat-kort fungerer greit, med unntak av HD-kanalene.
    Selv på nye kort? Sist jeg prøvde å hjelpe en kammerat fikk vi det ikke til og det endte opp med at han måtte over på org Viasat mottaker... Når jeg tidligere selv hadde Viasat og gammetl kort hadde vi ingen tilsvarende problem og jeg leste da at det var noe problem rundt nyere kort og noen sperrer Viasat hadde lagt inn.

Hvilke EMU fungerer i så fall?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oscam. Du må også ha boxid fra original viasat-tuner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips, da får vi prøve det igjen, tipper kammeraten blir glad om han igjen får tatt i bruk VUen sin

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Skorob , er du aldri på ferie ? ja Thailand, dra til Sverige , eller på hytta, da trenger du ikke å ta med boksen, det holder med Internett og Bærbar / PAD så streamer du det du vil se der du er :-)

Mvh

bobi
    Er det vanskelig å få til slik streaming til feriestedet eller andre steder enn "hjemme"?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er liv i satelitttråden igjen og det er bra

Hvordan er egentlig ståda med Viasat HD kanaler og linuxtunere for tiden? Skulle hjelpe en kompis med installasjon av ny Viasatboks og begynte å fundere litt når den oppga boxID osv ifm. rutinen for å registrere nytt kort. Tenkte at dette var løsningen jeg hadde ventet på men ble skuffet da jeg googlet og fant ut at det er to forskjellige boxID. Den ene brukes for registrering osv. mens den andre ligger i hardware og sørger for den egentlige dekodingen. Koblingen mellom disse foregår nok i softwaren og kundesystemet til Viasat (smart ja). Noen russere har lagt ut en guide på hvordan hardware boxID kan hentes ut men den var komplisert selv for en som liker sånt.

Jeg ønsker bare å benytte 1 boks til alt av fotball men orker ikke gå tilbake til en standardboks fra CD/Viasat nå som Clarktech'n er blitt husvarm. 2 tunere er også uaktuelt men å betale for moroa er ikke noe problem (selv om det er dyrt ja).

Anyone??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke inn TV2 sport premium på dreamboxen med CD kortet. Hva må jeg gjøre?

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du bruke original tuner. CD har gjort endringer, slik at ved visning av TV2 Premier League, så må kort og tuner være godkjent.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •