IQON IOS-100 HD Twin-Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IQON IOS-100 HD Twin-Tuner

Hei.
    Lenge siden jeg har vært her på forumet, så tenkte det nå var på tide etter min siste ervervelse :-)
    Har akkurat kjøpt meg IQON IOS-100 satellitt-tuner og lurte på om andre har prøvd den? Evt tips til software osv jeg kan prøve.

Jeg har aldri likt Enimga noe særlig og har ikke brukt det i stor grad siden Dreambox 7000 i 2004 hehe.
    Var såvidt innom Vu+ Duo når den kom, men ble aldri fornøyd med bildekvalitet og det er det som har plaget meg med Enigma generelt.
    Dårlige bilder og ustabilitet, men funksjoner har alltid fristet.

Kom tilfeldig over IQON og tok en sjanse pga prisen var så lav og det var noe nytt samt den hadde Dual-Core CPU.
    Siste åra har jeg brukt Vantage-VT1 og er superfornøyd med den. Bildekvalitet er helt i toppklasse og jeg har til gode og se en tuner gi bedre bilde.
    IOS-100 er faktisk veldig nærme i HD og det nærmeste jeg har sett med Enigma. I SD-sendinger er fortsatt Vantage et par hakk over, men IOS-100 er langt over hva jeg har sett fra andre Enigma-baserte tunere.

Gleder meg til å teste videre så måtte bare skrive her så jeg evt. kan få tips osv fra andre som evt har prøvd den.
    Er ikke så veldig dreven i "Enigma-verdenen", så tips og triks mottas med takk :-)

F.eks virker ikke mediaspilleren. Står bare at den må installeres, men hvordan gjør jeg det? Noen som vet? Finner ikke noe i addons.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i en av postene dine (mars 2010) at du solgte Duo'en ca. en måned før billedkvaliteten ble fikset med nye drivere fra Vu+. Har vært bra siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde den ikke lenge. Brukte Vu+ Solo også litt, som jeg synes hadde bedre bilde, men ble liksom aldri fornøyd. Har jo prøvd en del bokser, men har de kort tid da jeg aldri blir helt tilfreds med bildekvaliteten.
    Spiderbox likte jeg godt(heller ikke supert bilde) og den har jeg faktisk enda, men landa litt på Vantage VT-1 pga bildekvalitet. Er ingen veldig avansert bruker, så liker liksom bra bilde og at det er enkelt å bruke samt stabilitet så kona ikke henger meg hehe.

Men VT-1 kan bli litt kjedelig også da siden den ikke støtter noe liksom. Grunn til at jeg igjen ville prøve Enigma, selvom jeg aldri har de boksene lenge, er jo at Linux gir mange muligheter og bla. muligheten til å streame i lokalnettverket. Synes det er praktisk å kunne sitte på kontoret og ha på en tv-kanal i bakbrunn :-)

Ser i alle fall at bildekvalitet har blitt mye bedre på Enigma siden sist og IQON var så billig så måtte prøve igjen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, søker litt rund og finer ikke så mye om denne boksen.
    Hvor mye ga du for denne da ? og ble den kjøpt her til lands eller fra utlandet ?

Er det Enigma eller Enigma2 boks, regner med at den er helt sikkert Enigma2 men bare spør alikevel.

Det med mediaspiller kan du sikkert laste ned fra nedlastnings meny. bruker du original image da ?

Hvis du ikke har noen imot, kan du sende meg en PM med link og litt mer informasjon rund boksen.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @bobi
    Nei finner ikke så mye om den, men kom egentlig tifeldig over den når jeg sjekket om det hadde kommet noe nytt siden sist hehe.
    Kjøpte den i Norge ja, hos X-SAT.NO. Koster 2295kr og det synes jeg var såpass billig at jeg valgte å prøve :-)

Sjekket mer rundt det med mediaplayer, og du har rett. Det lå under plugins, bare jeg som ikke har brukt Enigma på så lenge at jeg rota litt hehe. Fant den når jeg leta på rett sted og nå funker alt som det skal :-)

Boksen bruker Enigma2 og har nå Open-Pli installert.

Funker igrunn overraskende bra og ser Enigma har kommet lengere siden jeg prøvde det sist. Nå er det jo faktisk såpass at jeg har satt bort Vantage for en stund, siden HD bilder er nesten like bra og SD er et par hakk under, men artig med skins, plugins og nettverksstreaming igjen, så totalt sett så er det jo flere funksjoner med Enigma enn med en lukket OS som på Vantage.

Vi får se hvor lenge det varer denne gangen, men er i alle fall positivt overraska over bildekvalitet på HD og at den har stått helt stabilt siden jeg satt den opp. Det lover godt

Sier takk for at jeg kan sende pm, så mulig jeg sender en pm om jeg står fast i noe (skal ikke se bort i fra det ;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

OK, da har jeg undersøkt litt og ser at den faktisk selges også i Holland og Sveits, ser at Vix, AAF, SIF , 4D images er på plass allerede.

Jeg har nå Gigablue HD Quad og Xtrend 9500 HD som jeg er meget fornøyd med, men ser ikke bort ifra at jeg bestiller en slikt for å prøve. Nå så ny rom er ferdig her i huset og som ungen skal bruke skal det fint gå ann å kjøpe en ny boks for test og ungen kan bruke.

Hvilken TV bruker om jeg får lov å spørre.

Ang det med mediaplayer, som regel er det inkludert i imagene men er det ikke så går det alltid an å laste ned fra nette. under meny og plugin så har du sikkert mange valg derfra kan du laste ned alt mulig rart så lenge imagen du bruker har støtte for det.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @bobi

Ja den selges helt sikkert i utlandet også, men liker å kjøpe i norge så sant det lar seg gjøre, så har jeg garanti osv dersom det skjer noe. Orker ikke styre med fortolling osv selv, men sikkert penger å spare hvis du orker papirmølla hehe.

Jeg bruker en Samsung 46" LCD. Ikke nytt tv, men er veldig bra bilder på det :-)

Ja så det lå mye rart jeg kan laste ned i plugin-menyen og har testet en rekke skins hehe. Alltid moro med skins de første dagene med Enigma, så går man jo lei, men får ikke mer moro enn man lager selv :-)

Boksen er i alle fall stabil og henger med når jeg bytter skins frem og tilbake :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått inn en iqON IOS 200 HD her, fikk den i går kveld.
    Har instalert inn open AAF image og så langt fungerer det meste bra.
    Bruker skin som følger med imaget og det er jeg vant med fra før og ting er kjent for mindel.

Testet opptak direkte fra rød knapp og fungerer som det ellers gjør på de fleste Enigma2 bokser. I dag tester jeg opptak via Timer så får vi se hvordan dette fungerer kontra Xtrend 9500 HD.

Vil også si at SD kanaler virker en hak dårligere på min 47" philis tv men ikke noen som er så merkbart fra Xtrenden min, når jeg derimott tester på en Samsung 42" som er i løft stua syns jeg bilde på SD er bra, så er litt usikkert om det har noen med boksen å gjøre eller med tv i seg selv.

Har testet med både Via og CD kort og det fungerer som det skal, ble litt skuffet over at det var kun 1 kort leser, men ikke noen problem for min del siden jeg bruker Smargo for å lese Via kort uansett boks.

IPTV var litt bob bob med iqON men kan også hende at nstream pluggin ikke er helt tilpasset for denne boksen enda, jeg installerte den manuelt selv siden jeg bruker den pluginen for å se på noen kanaler gjennom IPTV streaming.

Mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester nå den siste AAF imaget igjen etter å ha testet SIF en litten stund. Det virker for meg som AAF har bedre bilde en SIF og 4D image som jeg har testet frem til nå.

Opptak via Timer har ikke vart 100% fungerende men det viser seg at dette er en driver problem med de siste imagene og ikke noen med boksen i seg selv å gjøre. Nye drivere er på vei etter det jeg hørte fra ViX.
    I daglig bruk har boksen vart meget stabil og ingen heng eller tull med den så langt. Jeg vil uansett ikke erstate min Xtrend 9500 HD enda.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei aileby
    ser at det har kommet en ny image til Iqon ios 100 hd som du har, denne er ment for CI+ , har du testet denne ? har 200 HD selv så den har ikke CI Plass derfor spør jeg deg, er det noen nytt.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Takk for informasjon bobi.
    Jeg bruker orginal image som fulgte med boksen, hvor kan jeg finne den nye imaget du snakker om? Du vet meg hehe.

Har også lagt merke til at opptak tuller av og til. Er dette fikset da i siste imaget? Hadde i såfall vært supert.

Jeg har ikke CI modul, så er uansett ikke så viktig for min del. Jeg bruker kortet rett i boksen :-) Bare det at jeg faktisk bruker en boks med Enigma enda, er jo nesten ny rekord :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel posting, nettleser hang seg :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja det har kommet en ny image fra 4D Team som inneholder CI+ drivere, og jeg mener at også bilde kvalitet er blitt betraktelig bedre en det var. Imagen finner du her https://hotfile.com/dl/200440678/e02...9-usb.zip.html

Det har også kommet flere images til denne boksen, og som du kan se her er det også noen fra AAF eller som kalt nå ATV Images openATV Nightly Downloads

Det har vart litt problemer med Timer opptak der noen opptak går helt svart, dvs ingen ting som blir tatt opp, men da har jeg også fått tilsendt drivere som også fikser dette. Om ønskelig kan jeg sende driverne til deg eller noen andre som har kjøpt boksen, men kan dessverre ikke legge dem ut for alle enda.

I tillegg så har jeg funnet ut at IQON merket er klin likt Technomate.
    IQON 100 HD er likt Thechnomate Twin OE
    IQON 200 HD er likt Technomate 2T
    IQON 300 HD er likt Technomate Single

Du kan fint bruke images som er laget for TM som fint kan kjører på IQON
    det er kun endring av navn på mappen update / iosxxx der xxx er model numer

Her er det images fra SIF team SIF Images
    eller herfra ViX images for Technomate som fint kan brukes på IQON
    OpenViX Downloads

her er det en link også som ineholder noen images
    Download center

her en annen link til images som kan lastes ned Iqon ios100Hd

Openatv har fått opp forum ser jeg til IQON IQON

ps: det testet nå siste drivere ( Jeg fikk dem fra TM ) og vet at opptakk er nå 100% fungerende, men driverne er ikke sluppet ut enda, dem kommer kansje neste uke og da er alt som det skal.

Jeg vil sammenligne denne IQON 200 HD som jeg har med Vu+ Duo , med unntak at den mangler Display og CI port, men den du har 100 modellen er absolutt likt Vu+ Duo, prisen derimott er 4-500 kr biligere en Vu+, det ser ut som en direkte konkurent til Vu+ Duo.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, så mye du kan :-) Godt det finnes folk som er så interessert i satelitt her hehe.
    Synes du jeg skal laste ned den orginal fra 4D eller bør jeg prøve noe annet? Er kanskje greit å bruke orginalt?

Er så lenge siden jeg har holdt på med Enigma nå, så gidder du forklare meg kort hvordan jeg oppdaterer så jeg ikke gjør noe feil. Har jo hørt om folk som får ødelagte bokser hvis det gjøres feil. Etter jeg har lasta ned, hva gjør jeg da? Mener å huske det var noen knapper jeg skulle holde inne på gamle Dreambox, men husker ikke hvilke og om det er det samme her?
    Kan sikkert lete på google, men lettere å spørre deg som kan det og som har samme merke :-)

Tusen takk for all hjelp så langt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi, så vidt jeg vet så er ikke 4D originalt heller, men det kan godt hendet at fabriken har en samarbeid med dem, det vet jeg ikke
    fant ut at det ligger en annen software i min boks, men dette må man holder på en del knapper , ser ut som en hemlig SW for meg. Skal undersøke dette nærmere og skrive her

jeg liker ViX imaget og ATV meget godt,
    For ViX image bruker jeg å laste ned fra linken over eller se under her

For deg, så må du laste ned imaget for TM TWIN OE herfra OpenViX Downloads
    pakk dem ut, så for du en mape som heter update og en undermape som heter tmtwinoe endre denne til ios100 , kun navnet på meppen tmtwinoe som må endres til ios100, resten av filene skal vare likt og du kan nå flashe de inn i din boks :-)

Her trenger du ikke noen knapper , eller det du husker er fra gammelt dreambox hihih tror jeg. I dag gjør du slikt

Last ned filen, er det Vix og SIF må du endrer mappen, er det ATV eller 4D er det i orden.
    Last ned på pc
    pakk ut filene
    fin usb penn og formater den til fat32
    send mappen "update" med undermappe ios100 til usb
    Slå av boksen, sett inn usb, slå på boksen
    boksen finner usb med nytt image og ber deg oppdatere,
    trykk ok på displayet ( ikke fjernkontrollen )
    boksen oppdaterer seg, vent til du får bedksjed å slå av og på boksen
    Slå av og fjern usb, så slå på og du er da ferdig flashet med nytt image

Samme kan gjøres for andre modeller

For model Iqon 100 , så velger man mappe fra tmtwinoe til ios100
    For model Iqon 200 , så velger man mappe fra tm2t til ios200
    For model Iqon 300 , så velger man mappe fra tmsingle til ios300

Nå har jeg testet denne med min boks som er en Iqon ios 200 hd, men dette har fungert perfekt her hos meg, og jeg bruker ViX siden jeg liker det bedre og syns det er stabilt.

Jeg vet ikke om denne metoden fungerer på Iqon ios 100 hd som du har da, men skulle tro det. Tar ingen ansvar om du gjør noen feil her, så jeg velger å si prøv dette på eget ansvar. jeg liker å eksperimentere og finne ut av slike ting, men nå er jeg litt lei at det er nesten ikke noen som er forksjell på slike bokser.

Gleder meg til den dagen det er noen nytt i markedet.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her har det kommet en test av Iqon ios 100 hd
    IQON IOS 100 HD Review / IQON IOS 100 HD Test

ganske bra test det der, men en ting den mangler sysn jeg er at Bilde er meget bra.

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt image her for 100 HD modelen http://opengit.homelinux.com/images/...130524-usb.zip

Nå er CI og CI+ integrert, og etter mine opplysninger så skal denne vare den første Linux/ Enigma2 som har drivere for CI+ Modul/CAM.

Her er det link til 300 HD https://hotfile.com/dl/222955353/c7b...5-usb.zip.html som fikser en del opptaks problemer via Timer.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen bobi.

Takk for masse info :-)

Da skal jeg laste ned imaget du la ut i dag og prøve fremgangsmetoden du la ut for noen dager siden. Regner med samme måte gjelder for dette imaget?

Håper opptaksproblemene har blitt fikset nå da :-) Opplever du noe tull med din boks nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    etter siste image som jeg også la inn her så er fungerer boksen meget bra for min del. Opptak er ikke 100% fungerende , men det er ikke boksen sin skyld her.

Ja imaget programmerer du likt som før, last ned, pakk ut, legg i usb, sett usb i boksen mens den er av, slå på boksen enten følger du med displayet eller med tv skjermen så for du se hva må gjøres videre :-)

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig gått til innkjøp av IOS300HD.
    Har - etter tips fra Bobi her - lagt inn OpenVix img. for
    Technomate Single, som fungerer bra siden sistnevnte
    skal være lik IOS300HD.
    En forskjell : IOS300HD har ikke vifte, dette har foreløpig ikke
    medført problemer.Den har innebygget power, mulig at det er en
    versjon påvei med løs power som eventuelt også kan bygges inn?
    Med bakgrunn fra div. Dreambox 800HD og Spiderbox vil jeg si at
    IOS300HD er prisen vel verdt, p.t. nedsatt til 1395.- hos norsk
    forhandler.
    Har foreløpig kun testet boksen med OpenVix, siste update 21.mai.
    Har ikke fått autotimer helt 100%, men jobber med saken!
    Ellers rimelig rask, pris tatt i betraktning, god og responsiv fjernkontroll.
    Link :http://images.mynonpublic.com/openat...130604_usb.zip

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •