Channel 5, BBC Three, BBC Four er forsvunnet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Channel 5, BBC Three, BBC Four er forsvunnet

Har BskyB og oppdaget nylig at Channel 5, BBC Three, BBC Four er forsvunnet, sort bilde. Finnes i EPG, men ikke bilde eller lyd..

Lest litt på sky sine nettsider om at sky har flyttet på noen kanaler, til astra 1N.....

Alle andre kanaler er ok.

Får vi ikke disse kanalene inn lenger her i norge nå. Bor i Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale
    Har BskyB og oppdaget nylig at Channel 5, BBC Three, BBC Four er forsvunnet, sort bilde. Finnes i EPG, men ikke bilde eller lyd..

Lest litt på sky sine nettsider om at sky har flyttet på noen kanaler, til astra 1N.....

Jeg får de fint in i oslo

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBC Three og Four er nok borte fordi de sender fra 20:00-05:00 CET. Mao. helt normalt med sort skjerm på dagtid. BBC - TV Guide - Listings for all BBC TV channels

Alle Channel 5 free to air kanalene flyttet til Astra 2F UK spot beam før Jul 2012 så det forklarer nok hvorfor du mangler Channel 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Jeg får de fint in i oslo
    Får du inn Channel 5 også ??
    Får inn BBC kanalene, men ikke Channel 5?

Astra 2F UK spot beam, hvilken sattelit er det da. Må jeg snu på antennen for å få disse inn nå?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Astra 2F UK spot beam, hvilken sattelit er det da. Må jeg snu på antennen for å få disse inn nå?
    Astra 2F er på samme posisjon, dvs. 28.2Øst. Er ikke nødvendig å snu antennen. Problemet er bare at dekningen fra ASTRA 2F UK spot beam er betydelig dårligere enn ASTRA 1N som sender bl.a. BBC kanalene. Og senere i år kommer ASTRA 2E UK spot beam og da blir det samme resultat for BBC. Signalet i Bergen skal være ganske dårlig for ASTRA 2F UK spot beam.

Får inn Channel 5 SD kanalene i Oslo på 1.2m antenne men med minimal signalmargin. Channel 5 HD har mye bedre signal siden den ikke sender fra ASTRA 2F UK spot beam men Channel 5 HD er heller ikke "free to air" så det er ikke så interessant.

Her kan du se mottaksrapporter,bl.a. fra Bergen:
    https://maps.google.no/maps/ms?msid=...3636,19.753418

Det ser ut som 1.1m antenne fungerer i Bergen.

Ligger masse info i tråden http://avforum.no/forum/satellitt/12...-norge-13.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Astra 2F er på samme posisjon, dvs. 28.2Øst. Er ikke nødvendig å snu antennen. Problemet er bare at dekningen fra ASTRA 2F UK spot beam er betydelig dårligere enn ASTRA 1N som sender bl.a. BBC kanalene. Og senere i år kommer ASTRA 2E UK spot beam og da blir det samme resultat for BBC. Signalet i Bergen skal være ganske dårlig for ASTRA 2F UK spot beam.

Får inn Channel 5 SD kanalene i Oslo på 1.2m antenne men med minimal signalmargin. Channel 5 HD har mye bedre signal siden den ikke sender fra ASTRA 2F UK spot beam men Channel 5 HD er heller ikke "free to air" så det er ikke så interessant.

Her kan du se mottaksrapporter,bl.a. fra Bergen:
    https://maps.google.no/maps/ms?msid=...3636,19.753418

Det ser ut som 1.1m antenne fungerer i Bergen.

Ligger masse info i tråden http://avforum.no/forum/satellitt/12...-norge-13.html
    Igår kveld fikk jeg satt opp Gibertini 125 med Inverta quadhode.Da vi klippet kablene fra den gamle 90cm Forcen var bildet på 11126V/ Channel 4HD borte som vanlig.Da var kl.21.35.Vi tok de gamle kablene og koblet til den nye antennen.Det var gråvær og lett regn og jubelen sto i taket da vi så at bildet var perfekt og viste 85% i styrke og 90% i kvalitet.Nå er det gått mer enn 24 timer og signalet har i lange perioder vist 100/100%.Akkurat nå er det kraftig regn og mye vind ute og signalet viser 85/80.Signalet har ikke vært under 80% kvalitet under hele denne tiden.Jeg skal trekke nye kabler når jeg tar ned den gamle antennen.Jeg har også vært inne på BBC HD1 Scotland som jeg forstår også er flyttet til 2F og jeg har samme resultat der hele tiden.Det ser veldig bra ut.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg sjekket nettopp signalet på Channel5 HD og den viste 90/80.Flott bilde.Jeg brukte en proff til å justere igår med flott utstyr.Han sa at han fikk ut 10.4db kl.21.35 igår på 11126V/2F.Hvor bra dette er vet jeg ikke ,men bildet er helt supert.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Igår kveld fikk jeg satt opp Gibertini 125 med Inverta quadhode.Da vi klippet kablene fra den gamle 90cm Forcen var bildet på 11126V/ Channel 4HD borte som vanlig.Da var kl.21.35.Vi tok de gamle kablene og koblet til den nye antennen.Det var gråvær og lett regn og jubelen sto i taket da vi så at bildet var perfekt og viste 85% i styrke og 90% i kvalitet.Nå er det gått mer enn 24 timer og signalet har i lange perioder vist 100/100%.Akkurat nå er det kraftig regn og mye vind ute og signalet viser 85/80.Signalet har ikke vært under 80% kvalitet under hele denne tiden.Jeg skal trekke nye kabler når jeg tar ned den gamle antennen.Jeg har også vært inne på BBC HD1 Scotland som jeg forstår også er flyttet til 2F og jeg har samme resultat der hele tiden.Det ser veldig bra ut.
    Stølen
    Channel 4 har jeg fint inne, men tenker på Channel 5. BBC Three og Four var nok bare som dere sa at sendingene ikke var startet.

Så det dere sier at jeg må ha en antenne 1.1 meter for å få inn Channel 5 i Bergen?
    Trenger en også nytt hode?

Hvor kjøper en antenner på 1.1m da ? Clas Ohlson har jo ikke så store.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket nettopp signalet på Channel5 HD og den viste 90/80.Flott bilde.Jeg brukte en proff til å justere igår med flott utstyr.Han sa at han fikk ut 10.4db kl.21.35 igår på 11126V/2F.Hvor bra dette er vet jeg ikke ,men bildet er helt supert.
    Stølen
    Jeg har også en 90cm antenne idag. Kan det tenkes at hvis jeg får en montør til å finjustere denne så vil Channel 5 kunne fungere igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Channel 4 har jeg fint inne, men tenker på Channel 5. BBC Three og Four var nok bare som dere sa at sendingene ikke var startet.

Så det dere sier at jeg må ha en antenne 1.1 meter for å få inn Channel 5 i Bergen?
    Trenger en også nytt hode?

Hvor kjøper en antenner på 1.1m da ? Clas Ohlson har jo ikke så store.
    Dersom du har Channel 4 fint inne så burde du vel strengt tatt ha Channel 5 inne? Hvilken transponder er du inne på når det gjelder Channel 4? Er det 11126V? I så fall så er det 2F du på.Jeg tror vel ikke Clas Ohlson er det stedet for store antenner og bra LNB"er.Dersom du bor i Bergen så er det flere som holder på med dette problemet der oppe.Grunnen til at vi har testet på Channel4 HD er at den vet vi bare eksister på 2F.Jeg var nettopp inne å sjekket signalet. Det blåser liten storm og regner her i Stavanger,men signalet ga 100% styrke og 100% kvalitet.Er du forresten helt sikker på at du har Channel4 inne hele kvelden? Den har en tendens til å falle ut i seks halvsju tiden og kommer som regel tilbake rundt midnatt.jeg har nå med Gibertini bildet døgnet rundt.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en 90cm antenne idag. Kan det tenkes at hvis jeg får en montør til å finjustere denne så vil Channel 5 kunne fungere igjen?
    Hei,
    Jeg vil absolutt anbefale deg å bruke en montør til å finjustere parabolen din Astra F2 som den heter er vanskelig å finjustere uten profft utstyr.
    Til sommeren så blir Astra E skutt opp og først når den er i drift kan vi med større sikkerhet si hvor stor antenne en må ha for 24/7 mottagelse.
    Jeg har idag en gibertini 1.2 m og den er for liten og jeg bor ca 100 km nord for Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    10,4 dB kl 21 er ikke så galt da har du 24/7 mottaglse, teoretisk så har du 4 dB i vær margin.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sunco
    10,4 dB kl 21 er ikke så galt da har du 24/7 mottaglse, teoretisk så har du 4 dB i vær margin.
    Da vi monterte og målte så var det regn og mye vind så forholdene var heller ikke da gode.De som har justert antennen har brukt en 90cm som test og de har ikke hatt signal mer enn midt på dagen idag på grunn av bøttevis med regn og liten storm.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har Channel 4 fint inne så burde du vel strengt tatt ha Channel 5 inne? Hvilken transponder er du inne på når det gjelder Channel 4? Er det 11126V? I så fall så er det 2F du på.Jeg tror vel ikke Clas Ohlson er det stedet for store antenner og bra LNB"er.Dersom du bor i Bergen så er det flere som holder på med dette problemet der oppe.Grunnen til at vi har testet på Channel4 HD er at den vet vi bare eksister på 2F.Jeg var nettopp inne å sjekket signalet. Det blåser liten storm og regner her i Stavanger,men signalet ga 100% styrke og 100% kvalitet.Er du forresten helt sikker på at du har Channel4 inne hele kvelden? Den har en tendens til å falle ut i seks halvsju tiden og kommer som regel tilbake rundt midnatt.jeg har nå med Gibertini bildet døgnet rundt.
    Stølen
    Jeg har Channel 4 inne på programplass 135 hele tiden og har alltid vært der.
    Men Channel 5 er bare sort skjerm når jeg går in på den kanalen under "other channel".

Skjønner ikke dette jeg....

Får se om jeg kjøper en større tellerken og setter opp...
    Kostet jo litt den 1.2m tallerken der da...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har Channel 4 inne på programplass 135 hele tiden og har alltid vært der.
    Men Channel 5 er bare sort skjerm når jeg går in på den kanalen under "other channel".

Skjønner ikke dette jeg....

Får se om jeg kjøper en større tellerken og setter opp...
    Kostet jo litt den 1.2m tallerken der da...
    Jeg forstår nå at du har Channel4 SD på 1N og at du leter etter Channel5 på 2F.Konklusjonen er at du ikke kan ta inn 2F.Channel4 og alle BBc og ITV kanalene vil iløpet av dette året flyttet fra 1N til 2F eller til nye satelitter som skal skytes opp.Det betyr at du må opp med større antenne.Det er litt sjanseseilas dette her og 120cm antenner koster fra ca.3000,- og oppover.Jeg tror at du skal orientere deg litt rundt på nettet for å fange opp andre fra Bergen som arbeider med samme sak.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg forstår nå at du har Channel4 SD på 1N og at du leter etter Channel5 på 2F.Konklusjonen er at du ikke kan ta inn 2F.Channel4 og alle BBc og ITV kanalene vil iløpet av dette året flyttet fra 1N til 2F eller til nye satelitter som skal skytes opp.Det betyr at du må opp med større antenne.Det er litt sjanseseilas dette her og 120cm antenner koster fra ca.3000,- og oppover.Jeg tror at du skal orientere deg litt rundt på nettet for å fange opp andre fra Bergen som arbeider med samme sak.
    Stølen
    Nå har vi målt og sjekket i 5 dager.Vi har hatt regn,snø,vind, sludd og signalet har ikke vært borte og heller ikke under 85/90% styrke og kvalitet.Dette har vært meget vellykket og 125 cm antenne er tydeligvis nok for 2F i Stavanger.Noen vil nå teste 100 cm og 110 cm så får vi se hva som skjer.Det er klart at 125 cm "wokpanne" på huset er litt heftig,men det er rart hva du blir vandt med.Resultatet er perfekt og lange tider på dagen har Humaxene visst 100/100%. NB! Vi har femdeles hele tiden målt på 11126V Channel4 HD for å se på eventuelle variasjoner.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har flere kanaler forsvunnet fra sky hd dekoderen vår. Noen som vet hva antenne jeg må montere for å få kanalene tilbake. Holder en 120cm antenne i Bergen eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 125cm kan nok gjøre jobben tenker j

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Og nå har flere kanaler forsvunnet fra sky hd dekoderen vår. Noen som vet hva antenne jeg må montere for å få kanalene tilbake. Holder en 120cm antenne i Bergen eller??
    Får SKY med kjempe bra signal her i Hallingdal ( fra 69 % på det laveste og 99% på de sterkeste transpondere ) .
    Bruker 1.3 m. aluminium antenne med Megasat HI-GAIN 0.1 db Lnb
    Senest har jeg gjennomført NIT skann av 28,2 idag med registrert totalt : 766 kanaler
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Channel 5, BBC Three, BBC Four er forsvunnet-28-2-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech Vis post
    Får SKY med kjempe bra signal her i Hallingdal ( fra 69 % på det laveste og 99% på de sterkeste transpondere ) .
    Bruker 1.3 m. aluminium antenne med Megasat HI-GAIN 0.1 db Lnb
    Senest har jeg gjennomført NIT skann av 28,2 idag med registrert totalt : 766 kanaler
    Hei,

Får du inn E2-F2 Uk beam BBC-CH4 Group osv.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •