Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!

Vi har kjøpt oss Canal Digital Parabol og har en HD 2850-ST dekoder. Vi har fått selve Parabolantennen på veggen og gjort det sånn som både bruksanvisningen og vi har søkt opp på nettet. Antennen har fri sikt og jeg har brukt både Satellite Director og SatFinder og det skal da stå perfekt til å få kontakt med Thor 5-6 ifølge de. Vi får god signalstyrke men ingen signalkvalitet. Hva kan dette skyldes og enda mer viktig hvordan kan jeg få fikset det? Vi bor i Lardal.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sameshit
    Vi har kjøpt oss Canal Digital Parabol og har en HD 2850-ST dekoder. Vi har fått selve Parabolantennen på veggen og gjort det sånn som både bruksanvisningen og vi har søkt opp på nettet. Antennen har fri sikt og jeg har brukt både Satellite Director og SatFinder og det skal da stå perfekt til å få kontakt med Thor 5-6 ifølge de. Vi får god signalstyrke men ingen signalkvalitet. Hva kan dette skyldes og enda mer viktig hvordan kan jeg få fikset det? Vi bor i Lardal.
    Siden du har bra signalstyrke så har du sannsynligvis justert inn feil satellitt posisjon. Noen grader feil er nok. "Apper" som Satelllite Director er fine til å grovsjekke retning og om det er trær,bygg eller terreng som kanskje skygger for satellitten.

Elevasjonen på antenna er nok rimelig korrekt hvis du mottar god signalstyrke. Det enkleste da er å løsne litt(men ikke for mye) på klemmene slik at du kan justere antennen i retning øst eller vest inntil du finner utslag på kvalitet. Løsner du klemme for mye så risikerer du å endre elevasjonen til antenna. Når du får utslag på kvalitet så kan du finjustere i alle retninger (øst/vest og elevasjon). 2 grader feiljustering er nok til å ikke gi utslag på kvalitet så det er viktig å justere veldig sakte.

Hvis du har kompass eller en egnet app så er de korrekte vinklene til Thor satellittene fra Lardal/Svarstad :
    Kompass azimuth 190.5 grader ( dvs. 10.5 grader vest for rett syd)
    Elevasjon 22 grader

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •