parabol innstilling...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

parabol innstilling...

hei.

har noen spørsmål om parabol innstilling..
    jeg har canal digital i dag med 1 lnb. men må ha ny parabol pga rustproblemer.. men da vill jeg ha med 2lnb'er.

problemet er att slik den står i dag så har jeg 1/2 cm fra tallerken til veggen på høyre side av parabolen når du står bak den å kikker inn i lnb. når jeg setter på 1 lnb til, hvilken vei må jeg justere for og få inn canal digital og viasat sattelittene??? er litt redd for å kjøpe utstyre for å så oppdage att jeg koliderer med veggen og ikke kan bruke det..

vennlig hilsen
    Frank

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v8star
    hei.

jeg har canal digital i dag med 1 lnb. men må ha ny parabol pga rustproblemer.. men da vill jeg ha med 2lnb'er.

problemet er att slik den står i dag så har jeg 1/2 cm fra tallerken til veggen på høyre side av parabolen når du står bak den å kikker inn i lnb. når jeg setter på 1 lnb til, hvilken vei må jeg justere for og få inn canal digital og viasat sattelittene??? er litt redd for å kjøpe utstyre for å så oppdage att jeg koliderer med veggen og ikke kan bruke det..

vennlig hilsen
    Frank
    Hvis du har canal digital i dag så trenger du jo ikke vri noe. Du må bare sørge for at hodene står den veien som det ene du har gjør i dag.Altså parabolen skal vende mot SYD. Både ViaSat og CD har jo stort sett de samme kanalene og så vidt jeg vet så er det fortsatt Thor 5 og 6 satelittene de tar signalene fra på 1grad vest slik det har vært i "100" år.....
    Ellers er det vel videoer på YouTUbe som viser en del og jeg fant noe her:Bergen Tv & Antenneservice AS Men hva skal du egentlig med to hoder når du bare skal ha fra CD og VS? Flere hoder er bare et poeng hvis du skal ha inn kanaler fra f.eks Astra,Sirius på henholdsvis 19 og 5 grader øst. Da mener jeg du trenger en Diseqc-switch eller motorisert parabol.Var motor i gamle dager slik at man kunne vri skåla,men brukes vel Diseqc nå tror jeg. Da kan du veksle mellom de forskjellige hodene å få inn f.eks andre europeiske kanaler.Enten ved abonnement eller gratiskanaler. man kan finne ut mye ved å søke selv,men nå gjorde jeg jobben for deg.... Her finner du også noe på pdf: https://www.google.no/url?sa=t&rct=j...55325884,d.bGE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må jeg ikke ha 2 hoder for å få inn viasat og CD?? å siden det jeg har står mot CD så må vell tallerken vris litt den ene veien for og få inn begge sattelittene??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må jeg ikke ha 2 hoder for å få inn viasat og CD?? å siden det jeg har står mot CD så må vell tallerken vris litt den ene veien for og få inn begge sattelittene??
    Nei tror ikke det siden de sender fra samme satelitt. Parabolen skal vel stå i samme stillng enten du skal ha den ene eller den andre,men skal du ha flere hoder må du ha en switch. bare stikk innom et sted de selger parabol så får du sikkert svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parabolinnstilling

Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Nei tror ikke det siden de sender fra samme satelitt. Parabolen skal vel stå i samme stillng enten du skal ha den ene eller den andre,men skal du ha flere hoder må du ha en switch. bare stikk innom et sted de selger parabol så får du sikkert svar
    Dette har du ikke peiling på, edguy! CD sender fra 0,8 vest, (Thor), mens viasat sender fra 4,8 øst. (sirius), derfor 2 hoder hvis du skal ha begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei talerken får da sidematet signal med to lnb, må da vris litt mer til venstre sett bakfra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Dette har du ikke peiling på, edguy! CD sender fra 0,8 vest, (Thor), mens viasat sender fra 4,8 øst. (sirius), derfor 2 hoder hvis du skal ha begge.
    Godt å få det fastslått én gang for alle,SMARTING! Lenge siden jeg dreiv med parabol så falt vel av lasset på veien......men det er aldri for sent å lære noe nytt

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

hei.

vennlig hilsen
    Frank
    Jeg har som vanlig bare et råd: bruk en proff installatør...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    Hei talerken får da sidematet signal med to lnb, må da vris litt mer til venstre sett bakfra.
    Takker :-D var det jeg håpet på og hadde komt fra til.. men er så lenge siden sist att jeg måtte være sikker før jeg kjøper siden jeg ikke har mulighet for justering andre veien.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Godt å få det fastslått én gang for alle,SMARTING! Lenge siden jeg dreiv med parabol så falt vel av lasset på veien......men det er aldri for sent å lære noe nytt
    Man trenger ikke være så smart for å vite at man må ha to hoder for å ta inn to satellitter

Forresten så sliter du med å ta inn begge satellittene hvis du har for liten parabolskål.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •