EPG-problemer på Viasat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG-problemer på Viasat?

Jeg har alltid fått ca en ukes EPG ved å gå innom FEM på Viasat. Nå kommer det bare to programmer på noen kanaler (som Film Drama og Classic) og fram til søndag kveld for de andre (som Family og Action).

Det begynte for en uke siden hvor Drama og Classic bare viste til i går kveld, og siden da har EPG ikke blitt forlenget.

Har VU+ tuner hjemme, (Viasat-boks på hytta, så jeg får ikke testet med den).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med EPG

Hei! Det er normalt et signalproblem når en mottaker mister EPG-en. Når det skjer sporadisk er mest sannsynlige årsak en kabelfeil: Kabel punktert av stift(er) som den er festet med eller en kobling der de fleste skjermtrådene er brutt. Feil på LNB er også en mulighet. En tilbakestilling av mottaker skulle også løse problemet. Det gjør du ved å trykke MENU eller SETUP på fjernkontrollen. Gå inn på Innstillinger > Oppsett (PIN-kode: 0000) > Tilbakestill alt nederst på listen. Trykk OK på "Ja", deretter strøm ut og inn. Velg Norge, etterfølgt av enten SatCR eller Universal, alt ettersom hvordan koblingen til parabolen din er. Bare å svare på dette innlegget om du er usikker på noe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke siganlproblemer verken med kabler eller parabol.

Jeg har vært borte et par dager, og da jeg gikk inn på Viasat EPG kl 03:30 i morges var det bare EPG tom lørdag kl 23:30. Tuneren har stått på FEM siden da, og situasjonen er fortsatt den samme.

Nå kl 9:30 har jeg tilkoblet en gammen Dreambox jeg ikke har brukt på ett år i stedet. Der lå ingen EPG-rester igjen, og etter å ha stått på FEM en liten stund skjer det samme: det kommer bare EPG på Viasat tom lørdag kveld.

Om jeg stiller den på VH1 Clasic hvor EPG for CD ligger, kommer EPG tom mandag morgen.

Jeg er derfor rimelig 99,9% sikker på at EPG fra Viasat henger seg fra tid til annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg jobber i bransjen, kan jeg trygt informere om at det ikke er Viasat sin EPG som faller ut stadig ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •