DiSEqC bedre enn splitter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DiSEqC bedre enn splitter?

Prøver å koble opp en hd-pvr dekoder fra CD. Tidligere har det vært en standard dekoder. Det er en parabol med to hoder (hvor ett hode går til hvert sitt hus) med 4 uttak på hvert hode. Inn til huset hvor jeg skal koble opp er det en kabel. For å få opptaksmulighet på en annen kanal enn den jeg ser på, så koblet jeg en splitter til enden og inn i dekoderen. Dette ga dårlige signaler og gjorde at det stadig kom opp melding om at "ant 2 mangler". Jeg prøvde kjapt med en kabel til fra parabolhode og dermed to kabler bak i dekoderen hvor det funket som bare det. Det jeg lurer på da er om jeg kan bruke en DiSEqC switch 2/1 for å koble to utganger på hode over i den ene kabelen og så splitte den i enden igjen for å slippe å legge ny kabel inn eller om jeg vil få det samme problemet med at signalet blir for dårlig?

Ser at de har det her:
    DiSEqC switch 2/1 DiSEqC switch 4/1 - CableWorld

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Jeg tror ikke den gamle Sagem HDPVR'n og de andre Sagem boksene støtter single cable LNB'er. Da må det uansett trekkes to kabler fra LNB.

Hvis det er ADB HDPVR så skal satcr LNB + en kabel + satcr spilitter fungere.
    Også CDC-9000 og ADB "whitebox" støtter single cable LNB'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke veldig teknisk av meg, men på LNB så er det 4 utganger til koaksialkabler mener jeg å huske. Jeg har bra bilde med en kabel fra LNB og inn i dekoderen, men så fort jeg splitter kabelen i enden før dekoderen og stiller inn dekoderen på "en kabel med splitter" så faller signalet ned på 15% på ant. 1 og ant. 2. Tar jeg derimot to kabler fra hver sin utgang på LNB og i dekoderen så ligger jeg på over 80% på både ant. 1 og ant. 2. Så tenkte om det kanskje var mulig å "lure" dekoderen med å ha en diseqc ved LNB så jeg bruker to utganger fra LNB over i 1 kabel og splitter igjen ved dekoderen? Lite hjelp å få fra CD siden de ikke anbefaler splitter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke å lure dekoderen. Hver mottaker veksler mellom flere parametre i LNB hodet ved hjelp av tonesignal og 13/18 volt spenning, hver gang du skifter kanal. Skal du bruke 2 dekodere en antennekabel, må den ene ha gjennomgang for antenne. Du må da se på samme satellitt-transponer og same polarisering på begge dekodere til enhver tid.

Om dekoderne dine støtter single cable, kan du skaffe utstyr som som harbart lenker til. Du må ha ny single cable LNB + splitter inne i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips

Her er en lenke du kan se på om du skal prøve å splitte signal for Canal Digital dekodere. Virker ikke med Sagem dekodere.

Tips og råd for å få single LNB fra Canal Digital til å virke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg prøve å få sjekka ut parabol, dekoder og lenke i kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. For jeg har kun en opptaksdekoder i huset og har prøvd singelcable og splitter, men signalet faller fra 80% i ant 1, til 15% både i ant. 1 og ant. 2 så fort jeg splitter signalet og endrer innstillingen på dekoderen til single cable lnb med splitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du rett type LNB?

Sjekk at du har riktig type lnb ute på parabolen din.
    Er som regel 2 utganger på SAT CR LNB. Den ene står det Legasy eller Universal på. Den andre står det SCR eller SAT CR på.

Du skal benytte utgang hvor det står SAT CR/ SCR. IKKE benytt Universal utgang.

Har du LNB med 4 utganger, har du feil type LNB. (ser etter å ha lest litt her at du har LNB med 4 utganger.Denne må du bytte)

Kabel bør være av type RG6. Du skal fint klare rundt 50 meter.
    Sjekk at koblinger er korrekt. Husk skjerming og god kontakt.

Lnb Sat CR

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •