Antenne til DAB bordradio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Antenne til DAB bordradio

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få inn bedre DAB signal til min bord radio.

Sliter veldig med signalene på kontoret på jobb. Har akkurat godt nok til å få inn NRK P3 og NRK MP3, men det er også alt.

Har en Pinell Supersound 2 som jeg har testet der en periode nå, og det er forsåvidt greit med P3, men skulle så gjerne hatt litt flere valgmuligheter.

Lokalisasjonen er forøvrig Raufoss Industripark. Det skal være gode signaler der i følge radio kartet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få inn bedre DAB signal til min bord radio.

Sliter veldig med signalene på kontoret på jobb. Har akkurat godt nok til å få inn NRK P3 og NRK MP3, men det er også alt.

Har en Pinell Supersound 2 som jeg har testet der en periode nå, og det er forsåvidt greit med P3, men skulle så gjerne hatt litt flere valgmuligheter.

Lokalisasjonen er forøvrig Raufoss Industripark. Det skal være gode signaler der i følge radio kartet.
    Sikkert bedre å spør i et annet forum!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg googlet litt på denne Pinell-radioen, og såvidt jeg kan se av brukermanualen har du ingen tilkoblingsmulighet for ekstra ekstern antenne. Du er altså prisgitt den medfølgende fastmonterte antennen.

Min erfaring med DAB på tilsvarende små bordradioer er at de er veldig følsomme for 1) antennevinkling og 2) radioens plassering. Bare det å flytte radioen en 10-20 cm kunne gjøre store utslag på signalstyrken. Du har sikkert begrenset med muligheter på kontoret ditt - men jeg kan ikke gi deg noe annet råd enn å prøve deg frem.

På den annen side: hvorfor ikke bruke muligheten til å lytte til nettradio? Du har jo muligheten til det med denne Pinell-radioen din. Lydmessig taper du ingenting - og du har jo et helt annet utvalg i radiokanaler. Selv har jeg gått fullt og helt over til nettradio - har solgt unna alt som heter tunere og bordradioer her hjemme - både FM og DAB.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •