Overføre signal fra parabol til HDPVR med dobbel innebygd tuner på single link

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføre signal fra parabol til HDPVR med dobbel innebygd tuner på single link

Hei.

Jeg har pusset opp kjelleren hjemme og installert en HD PVR 101 ST (canal digital satelitt mottaker med to innebygde tunere). Dessverre har jeg bare lagt èn (single) signalkabel skjult i veggen, og lurte på hvilken måte jeg kan få brukt både opptaksfunksjon og se på TV samtidig når jeg bare har single link mellom mottaker og antenne? Det er ikke aktuelt å trekke en ekstra signalkabel ut til parabolantennen min.

Jeg har undersøkt litt rundt, og funnet at det finnes LNB-hoder som kan "multiplexe" dette på single link slik som denne Goobay SatCR LNB fra cableworld:

Goobay SatCR LNB (Single cable LNB)

Jeg har nemlig plass til et hode til i parabolantennen min, så da skal det vel være grei skuring å montere inn et til her? Ett hode sitter allerede montert per idag, og brukes til en tilsvarende HD PVR dekoder oppe i stua..

Med dette hodet skal det være mulig å fordele signaler ut til 4 SAT mottakere, og jeg lurte på om det er denne jeg trenger til dette:

Profesjonell sat splitter (4-veis)

Jeg har også lest at man kan bruke en Stacker-Destacker, men disse var mer kostbare enn å montere ett nytt hode på parabolen, så da velger jeg å ikke gjøre det. Se for eksempel pris på denne.

Sagi Webshop

Så, har noen der ute erfaring med å bruke dette SatCR LNB'en fra cableworld ville jeg tatt imot dette med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke to hoder og ta inn samme satelitt på en parabol (Eller kanskje du har en tuner fra viasat og?).
    Enten må du bruke SatCR hodet til begge tunere eller så må du kjøre stacker/destacker på kabelen til kjelleren.

Hvordan SatCR LNB'en virker med CD sine tunere kan jeg ikke si noe om. Mener du kan skrive inn frekvensene selv på CD sine tunere som støtter SatCR, så da fungerer den nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Les her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, Saarg og Quattro 81. Dere har skjønt problemstillingen min, og jeg kan ikke velge SatCR løsningen.

Derimot blir neste spørsmål om noen vet hvilke nettbutikker som forhandler Stacker/Destackere. Har funnet denne, men synes den er vel dyr..

Sagi Webshop

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke så ille pris for stacker det der, trur ikke du finner de mye billigere.
    ville nok ringt canal digital og spurt om tilbud på den nye pvr, de skal eller har bynt å sende ut satcr med disse. monterer du et lnb til på parabolen er du god hvis du får inn samme satelitt.
    får du et satcr med 2 universal utganger kan du jo bruke de der du har 2 kabler, og du har fått en mye bedre dekoder i tillegg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •