Canal Digital's GO tjeneste

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Canal Digital's GO tjeneste

Hallo.
    Etter mye intern diskusjon med meg selv, har jeg nå gått til anskaffelse av HD-PVR dekoder fra CD. Har hatt familieabonnementet fra dem i mange år nå. Jeg ser at tjenesten Wimp og GO er inkludert, så derfor lurer jeg på hvordan det fungerer i praksis, da jeg ikke finner svar på mine spørsmål fra CD. Er tjenesten gratis, hvis ikke hva koster det å leie en film? hva krever den av båndbredde for å sreame? Jeg har for tiden råttent ICE bredbånd med rundt 0,5Mb i reell hastighet, på solskinnsdager med opphold og medvind kan jeg nesten røre ved 1Mb merket. Med min hastighet er det da helt umulig å se en film uten buffring, eller går det an å starte filmen for så å sette streamingen i pause til den er lastet ned? Slik det går an på youtube videoer?

På sikt så blir det forhåpentligvis fiber i dalen hvor jeg bor, kablene er trekt men tilknytning til husstandene mangler enda, og da vil jeg vel ha bedre nytte av dette kanskje?

Men for å oppsummere:
    1. Hastighetskrevende?
    2. Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote fra Canal Digital: "For å bruke Canal Digital GO trenger du en båndbredde på minimum 1 Mbps.

Enkelte filmer tilbys i HD kvalitet (720p, 1280 x 720). Bitraten på disse filmene er pr i dag 3,256 mbps, og det kreves en ADSL-linje høyere enn 4 Mbps for å spille av filmene. HD innhold finner du i en egen HD kategori."

Hvis du har Canal+ Film eller Canal + Total så har du 50 bonusfilmer inkludert i abonnementet, siden du bare har familiepakken så varierer prisene fra 25-45,- et sted. Det står pris på filmen når du går inn på den.

Anbefaler å ha MINST 3Mbps, helst 5-6 og oppover, du vil nok oppleve å måtte la filmen buffre en god stund før du starter å ser, for å unngå at den buffrer underveis.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte filmen ?? hvorfor ikke alle.. er dette en kanal tjeneste på nett å la TV2 Suomo ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hotel
    Quote fra Canal Digital: "For å bruke Canal Digital GO trenger du en båndbredde på minimum 1 Mbps.

Enkelte filmer tilbys i HD kvalitet (720p, 1280 x 720). Bitraten på disse filmene er pr i dag 3,256 mbps, og det kreves en ADSL-linje høyere enn 4 Mbps for å spille av filmene. HD innhold finner du i en egen HD kategori."

Hvis du har Canal+ Film eller Canal + Total så har du 50 bonusfilmer inkludert i abonnementet, siden du bare har familiepakken så varierer prisene fra 25-45,- et sted. Det står pris på filmen når du går inn på den.

Anbefaler å ha MINST 3Mbps, helst 5-6 og oppover, du vil nok oppleve å måtte la filmen buffre en god stund før du starter å ser, for å unngå at den buffrer underveis.
    Takk for svar. Leste litt selv på CD siden, (men fant ikke informasjonen du ga meg da) at ved Familiepakken så¨inkluderer det 50 bonusfilmer. Hva vil det si? 50 utvalgte gratisfilmer jeg kan se? Synes det er litt dårlig info på CD sidene. Men takker for den infoen du spadde opp Så om det går an å pause nedlastingen til hele filmen er buffret inn er det et håp om å få prøvd det da. Uansett så tviler jeg på at denne tjenesten vil bli brukt så mye, da jeg heller kjøper fysiske plater, men kjekt å ha muligheten da.

Jeg regner med at det ikke går an å lagre filmen på harddisken, for å se den senere, altså sette på nedlast før man drar på jobb?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, kanskje det er familiepakken som har 50 filmer inkludert :P

Det er et utvalg med 50 filmer som er inkludert, 50 nye hver måned mener jeg det er (ikke de nyeste filmene du da får). Filmen er tilgjengelig i 24 timer fra du leier, så skal vel gå an å leie en film og la den buffre seg ferdig mens du er på jobb

UltimaNoctis: GO får du sett via pc på nett eller via en av de 3 dekoderene som støtter det (ADB HD PVR 5720, ADB 2850 og Sagem HD PVR).

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide film hos GO for barna forrige fredag: Karlsson på taket. Fikk sett nesten hele før bildet frøs. Diverse restarting hjalp ikke, til stor frustrasjon for meg, og med antydninger fra fruen om at VHS spilleren aldri hadde slike problemer...

Dagen etter var det igjen mulig å se Karlsson på taket, men da satte vi oss ned litt senere enn på fredagen, og dermed var leietiden ute....

Da var det tilbake til piratbukta for å laste ned Karlsson til en minnepinne, og vips var vi tilbake med full kontroll.

Jeg er en erfaring rikere, mens GO og filmbransjen blir MYE fattigere. Prøver igjen om et år??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøve dette før jeg dro på jobb i morges, men fikk melding at kjøpet ikke gikk igjennom.. Ringte CD og de sa at de jobbet med en feil som har oppstått i GO systemet, så jeg skal teste igjen
    Et spørsmål til går det an å se på GO mens man tar opp et tv-program? Altså gå til tv-modus å sette på opptak og tilbake til GO, eller begynner alt på nytt igjen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver mitt spørsmål igjen.
    Siden jeg har ICE mobilt bredbånd som varierer mellom 0.5-1Mb i hastighet så er jeg avhengig av å la filmen buffre seg ned over natten, eller mens jeg er på jobb. Jeg satt på The Hunger Games i natt, og nå er den ferdig Men et par ting. Er det ingen filmer som har surround? Trodde kanske en så ny film som Hunger Games hadde det, eller er det en instilling jeg har oversett? Siden jeg ikke har sett filmen enda kan jeg ikke si noe på bildekvaliteten enda.

Men det kan jo hende at jeg har lyst til å se min GO film senere ikveld fordi jeg skal se noe på TV. Hva skjer da om jeg går tilbake til TV modus? Vil GO applikasjonen lukke seg slik at en ny runde med buffring er nødvendig? eller ligger det i noe minne i boksen? Jeg forstår at de som har kjappere linje slipper å tenke på dette problemet da filmen uansett vil lastest ned raskere, men for meg som bor i utkantstrøk med dådlig bredbånd, hvor forøvrig det er trukket fiberkabel gjennom dalen som sto ferdig i mars 2011, men pga penger og sikkert korrupsjon så er det bare de tre rikeste i ytterkant som drar nytte av dette, så er det litt vesentlig å vite.

Ha en flott dag videre, håper noen kan svare raskt på dette

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Men det kan jo hende at jeg har lyst til å se min GO film senere ikveld fordi jeg skal se noe på TV. Hva skjer da om jeg går tilbake til TV modus? Vil GO applikasjonen lukke seg slik at en ny runde med buffring er nødvendig? eller ligger det i noe minne i boksen?
    Ny runde med buffring er nødvendig ja, minne tømmes når du går ut av CD GO.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •