Sep. signal fra parabolantenne.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sep. signal fra parabolantenne.

Hei

kan noen hjelpe meg med følgende problem:

jeg har inntil nå benyttet meg av vantage 7100 dekoder med canaldigital abonnement. Problemet har vært at jeg av en eller annen grunn ikke får inn alle kanalene jeg skal ha. (kjører blind scan). I tilegg har jeg 3 hoder til på antennen som jeg benytter til div gratis kanaler. Ville gjerne løst problemet med å få inn alle kanalene til canaldigital på vantagen, men om jeg ikke får til det så tenker jeg på følgende alternativ.

Kjøre to kabler fra antenna, altså en kabel direkte fra hodet som tar inn thor satelitten inn i tven med cam(samsung 55/63005). I tillegg tenkte jeg å bruke de andre hodene i switchen som jeg har gjort til nå og føre disse inn i vantage dekoderen slik at jeg får gratis kanalene. Er dette uproblematisk? Kan jeg bare ta thor ledningen i en skjøt ved antenna og så direkte inn i tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være noe problem å ta en direkte kabel fra Thos LNB til Tv'en, så sant den støtter satelitt.

Nå kjenner jeg ikke til Vantage, men det er kanskje noen frekvenser som må legges inn for å få den til å søke opp alle kanalene?
    Har den noen form form manuelt søk på bare en frekvens? I så tilfelle så er der kanskje ett valg som heter nettverksøk som gjør at den finner alle frekvenser på Thor automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, skal sjekke dette nærmere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dannydog, jeg har også et lignende oppsett som ditt, har en Vantage 7100S, og brukte den lenge til Canal Digital, pluss Astra-Hotbird og Sirius. Men etter en tid, så gikk jeg lei, tullet med å få inn alle kanaler fra CD, så nå har jeg en ADB pluss de kanalene jeg vil ha fra de andre satellittene.
    Ser bla. Formel 1 på RTL, pluss TV Globo fra Brasil. Bruk en 4-1 switch ute, en kabel til TV`n og tre posisjoner via en kabel til Vantagen.... Blir to kabler inn i stua da....

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne siden for transponder : 1° West channel listings | Telenor Satellite Broadcasting

Og bruk manuell scan.

Du mangler antagelig noen av de siste transponderene..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •