Canal+ blir C More

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal+ blir C More

I tillegg blir alt innhold tilgjengelig på PC, smarttelefon og nettbrett.
    høst vil du ikke lenger se filmer, TV-programmer og sport på Canal+. Canal+ endrer nemlig navn til C More fra og med 4. september, og det blir lovet at alt innhold også skal gjøres tilgjengelig på PC, nettbrett og mobil.

Betal-TV-selskapet C More Entertainment er eid av svenske Bonnier og norske Telenor, og står bak driften av Canal+-kanelene i Norden. I tillegg til mer omfattende mediestøtte, skal C More stå for et bredere tilbud av familieinnhold, sport og dokumentarer.
    Flere kanaler
    Steinar Brændeland.Steinar Brændeland.Foto: Canal+, All Rights Reserved

– C More vil med vår nye merkevare tilby vårt innhold på en vesentlig mer leken og fleksibel måte enn tidligere, sier Steinar Brændeland, sjef hos C More Entertainment Norge, i en pressemelding.

– Vi utvider vårt tilbud med mer familieinnhold, sport og dokumentarer, og alt gjøres tilgjengelig for våre seere på TV, PC, mediebrett og mobil.

– Vi er med vår nye nordiske merkevarestruktur i stand til å levere vårt kvalitetsinnhold på en enkel og personlig måte slik at våre kunder skal få en best mulig opplevelse av C More, avslutter Brændeland.

Merkevarebyttet omfatter alle 17 TV-kanaler som C More tilbyr i Norge. Mer informasjon om innhold og tjenester blir lovet nærmere lansering, men inntil videre er det kjent at C More skal tilby flere kanaler enn tidligere, og utvider med en ny dokumentarkategori. Det blir fem HD-kanaler: to filmkanaler, to sportskanaler og én seriekanal – ikke ulikt dagens opplegg.
    På tvers av plattformer

På sin spørsmål-og-svar-side forklarer C More navnebyttet med at ordet «kanal» gir inntrykk av en rendyrket TV-virksomhet. Ettersom C More byr på mer enn tradisjonelle TV-kanaler, syntes de at et navnebytte var på sin plass. Navnet Canal+ henger igjen fra selskapets tidligere franske eier med samme navn.

En av nyhetene som går utenom tradisjonelle TV-tjenester er C More Play, hvor du kan se C Mores tilbud hvor og når det måtte passe deg på PC, nettbrett eller smarttelefon. Dette skal være uten ekstra kostnad, men C More påpeker at tilbudet kan variere hos ulike TV-leverandører.
    Bli vår fan på Facebook!
    Vi er på Facebook!

C More Play vil også få flere filmer og TV-serier som kommer i tillegg til det du kan se på de vanlige TV-kanalene. Månedens film blir vist i stereoskopisk 3D, sammen med utvalgte sportsarrangementer.

Canal+ blir C More - Hardware.no

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17 kanaler hvorav 5 i HD... Det blir altså hele 12 kanaler i SD... Denne prioriteringa har jeg vanskelig for å forstå. Hvorfor skal man lansere 12 SD kanaler i 2012? Jeg hadde veldig gjerne heller sett færre kanaler totalt sett for å fått et par til i HD.
    For meg personlig vil jeg kun se HD-kanalene slik at alle SD kanalene vil kun være bortkastet båndbredde..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    17 kanaler hvorav 5 i HD... Det blir altså hele 12 kanaler i SD... Denne prioriteringa har jeg vanskelig for å forstå. Hvorfor skal man lansere 12 SD kanaler i 2012? Jeg hadde veldig gjerne heller sett færre kanaler totalt sett for å fått et par til i HD.
    For meg personlig vil jeg kun se HD-kanalene slik at alle SD kanalene vil kun være bortkastet båndbredde..
    De lanserer vel ikke 12 SD kanaler. Mener det er 12 SD kanaler allerede nå.

C MORE vil sannsynligvis miste mange abbonenter hvis de kutter ut SD sendinger siden det trolig fortsatt er mange abbonementer med MPEG2 bokser ute hos distributørene som tilbyr C MORE.

Derfor er kanskje eneste alternativ for C MORE å sende dobbelt.
    Dvs. både HD&SD. Det hadde jo forsåvidt ikke gjort noe :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    De lanserer vel ikke 12 SD kanaler. Mener det er 12 SD kanaler allerede nå.
    Flisespikkeri... Kall det re-lansering da. Det er jo "nye" C More-kanaler som "lanseres". Og det blir i den forbindelsen gjennomført en omstrukturering.
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    C MORE vil sannsynligvis miste mange abbonenter hvis de kutter ut SD sendinger siden det trolig fortsatt er mange abbonementer med MPEG2 bokser ute hos distributørene som tilbyr C MORE.

Derfor er kanskje eneste alternativ for C MORE å sende dobbelt.
    Dvs. både HD&SD. Det hadde jo forsåvidt ikke gjort noe :-D
    Det poenget ser jeg. Og jeg mener heller ikke man skulle kuttet alle SD-kanaler, ikke riktig ennå... Og med det argumentet kunne man forsvart 7 HD-kanaler og 7 SD-kanaler, men ikke 5 HD-kanaler og 12 SD-kanaler....

Det må også på et eller annet tidspunkt være mulig å stille krav til kunden om å bytte til MPEG4-bokser for å få fullt utbytte av sitt abonnement.. Skulle man slått av alle SD-kanalene, måtte man sikkert forpliktet seg til å bytte ut alle gamle bokser gratis. Og det kan jeg forstå de ikke er veldig interessert i, spesielt om det er mange slike kunder der ute.
    Men man kunne fint innført flere nye HD-kanaler som ikke ble duplisert med SD-kanaler.
    I 2012 ville dette vært en naturlig utvikling. Man kunne lansert 8 HD-kanaler og "kun" 6 SD-kanaler.. Det ville vært et insentiv til kundene med gamle mottagere til å oppgradere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •