Får ingen signaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ingen signaler

Hei jeg har kjøpt meg ny parabol en triax 88 cm med 4 hoder,1w,5ø,13ø og 19,2 ø.
    Den har jeg nå hengt opp på veggen,like høyt som den jeg har ifra før,og på samme vegg.
    Problemet er at jeg ikke finner et eneste signal med denne antennen,kun mellom 50-70 % på Singnalstyrke og 0% på singnalkvalitet.
    Den jeg har hengene fra før(Viasat) har 100 % singnalstyrke og kvalitet,det viser iværtfall pvr boksen.
    Hvorfor finner jeg ingen signaler med den nye antennen,prøver å finne thor med en enkelt kabel rett fra hodet og inn i dekoderen.
    Har holdt på i to dager nå uten resultat.
    Har prøvd både med dishpionter.com og med kompass,samtidig ser jeg tv'n så jeg hele tiden kan se singnalstyrkene.
    Til opplysning kan jeg si at jeg henger parabolen opp på samme feste som det hang en parabol som var innstil for CD!
    Noen som kan gi meg noen tips??:???:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av froskenfrode
    Hei jeg har kjøpt meg ny parabol en triax 88 cm med 4 hoder,1w,5ø,13ø og 19,2 ø.
    Den har jeg nå hengt opp på veggen,like høyt som den jeg har ifra før,og på samme vegg.
    Problemet er at jeg ikke finner et eneste signal med denne antennen,kun mellom 50-70 % på Singnalstyrke og 0% på singnalkvalitet.
    Den jeg har hengene fra før(Viasat) har 100 % singnalstyrke og kvalitet,det viser iværtfall pvr boksen.
    Hvorfor finner jeg ingen signaler med den nye antennen,prøver å finne thor med en enkelt kabel rett fra hodet og inn i dekoderen.
    Har prøvd både med dishpionter.com og med kompass,samtidig ser jeg tv'n så jeg hele tiden kan se singnalstyrkene.
    Til opplysning kan jeg si at jeg henger parabolen opp på samme feste som det hang en parabol som var innstil for CD!
    Ring til en proff installatør :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har koblet direkte til feil LNB. Når du står foran og ser inn i antenna så er 1-west LNB den LNB'n lengst til høyre (lengst øst på antenna).

Når du evt. får det til å fungere så bør du legge 1-west LNB på Diseq1 siden det ofte vil fungere med en mottager som ikke sender DiseqC kommandoer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Kanskje du har koblet direkte til feil LNB. Når du står foran og ser inn i antenna så er 1-west LNB den LNB'n lengst til høyre (lengst øst på antenna).

Når du evt. får det til å fungere så bør du legge 1-west LNB på Diseq1 siden det ofte vil fungere med en mottager som ikke sender DiseqC kommandoer.
    De står korrekt,har skjekket det opp med andre,dvs Thor lengst til høyre,sirrius nr 2 osv..
    og jeg har prøvd å vri den i alle retninger høyre,venstre opp og ned!!
    Den står på 22 grader på hellningsvinkelen.
    Bor i Telemark.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står korrekt,har skjekket det opp med andre,dvs Thor lengst til høyre,sirrius nr 2 osv..
    og jeg har prøvd å vri den i alle retninger høyre,venstre opp og ned!!
    Den står på 22 grader på hellningsvinkelen.
    Bor i Telemark.
    Hellningsvinkelen kan du nok ikke stole helt på hvis veggfestet ikke er 100% i "vater".

Hvilken CD mottager er det du bruker ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hellningsvinkelen kan du nok ikke stole helt på hvis veggfestet ikke er 100% i "vater".

Hvilken CD mottager er det du bruker ?
    Har ingen CD motaker,skal bruke en dreambox.
    Bruker en gammel Viasat boks for å se singnalstyrken,denne boksen har jeg alltid brukt til dette de andre gangene jeg har montert opp parabol uten problemer.
    Har prøvd med forskjellige hellningsvinkler også.
    på den andre antennen har jeg Viasat med pvr dekoder med full singnalstyrke!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •