Fotball EM 2008 kontra 2012

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Fotball EM 2008 kontra 2012

For fire år siden ble fotball EM sendt for første gang i HD, i hvertfall for oss som hadde parabol. Det var vel en skandinavisk kanal i HD som ble opprettet spesielt for EM. I år sender NRK og TV2 div kanper, alle i HD....
    Mens kampen akkurat nå: Tyskland-Portugal kun sendes på Canal 9 i Norge, i dårlig SD kvalitet.
    Svenskene har SVT1 akkurat nå, med nydelige bilder i HD og flott 5.1 lyd.
    De bruker også TV 4 og TV 4sportX(Eksytra)...alle kanaler såklart i HD....
    Så verden går dessverre ikke forover når det gjelder fotball EM...:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster ikke en slik HD oppgradering veldig mye penger? Ikke sikkert Canal Digital har oppgradert, eller mangler noe utstyr. Vet der er noen HD kanaler på canal +

NRK og TV2 kan du jo ikke sammenlikne med, da NRK er statsfinansiert, og kan kan velge fra øverste hylle ALLTID: Tv2 har vært tidlig ute med HD, og har bruker det der de kan, samt har et helt annet budsjett enn Canal Digital, vil jeg anta.

Mine 5 cent.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Koster ikke en slik HD oppgradering veldig mye penger? Ikke sikkert Canal Digital har oppgradert, eller mangler noe utstyr. Vet der er noen HD kanaler på canal +

NRK og TV2 kan du jo ikke sammenlikne med, da NRK er statsfinansiert, og kan kan velge fra øverste hylle ALLTID: Tv2 har vært tidlig ute med HD, og har bruker det der de kan, samt har et helt annet budsjett enn Canal Digital, vil jeg anta.

Mine 5 cent.
    Neida, det kryr jo av HD kanaler fra mange tilbydere, det å sende fotballkamper fra et mesterskap i 2012 i noe annet en HD kvalitet er bare tull, og en fornærmelse mot de som har dilla på fotball...Det er vel canal+ som står bak Canal 9...men det er jo NORGA vi snakker om...OLA DUNK :-)
    Ingen seriøs tv kanal sender noe annet enn fotballmesterskap i HD....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er veldig rart, og egentlig ganske kritikkverdig, det er at Canal+, som opprinnelig kjøpte rettighetene til hele EM, velger å ikke sende noen av kampene på Canal+ Sport HD. Forutsatt at EPGen til Get er korrekt, så sender C+ Sport HD bare repriser av svenske, spanske, italienske og amerikanske ligakamper mens EM pågår. Hvem i all verden hos Canal+ har trodd at dette er en bedre bruk av sendetiden enn direktesendte EM-kamper?

Da Viasat kjøpte VM-rettighetene til NRK for to år siden, sendte de kampene sine både på Viasat4 og Viasat Fotball i SD, men samtlige kamper ble også sendt i HD på Viasat Sport HD. Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Canal+ ikke gjør det samme med EM-kampene sine.

Det gjør ikke saken noe bedre at bildet til Canal9 er skikkelig dårlig selv til SD å være. Jeg vet ikke om det er Get som ødelegger det, eller om Canal9 faktisk sender i så dårlig kvalitet, men sammenlignet med Svensk TV4 og SVT2 (som jeg også bare får inn i SD), så er Canal9s bilde vesentlig dårligere. Selv TV2 Danmark, som Get sender i redusert oppløsning (544x576), ser bedre ut enn Canal9.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    det er jo NORGA vi snakker om...OLA DUNK :-)
    Skjerpings. Mulig du synes Norge er et jævlig sted å være, men det har faktisk ingen relevans til hvem som kjøper rettighetene til et mesterskap å gjøre, eller hvordan de velger å mishandle de.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg har tyske DasErste i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er statsfinansiert
    Ehh, øhh, lisensfinansiert!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg annet enn minstepakken til CD og får da kun se kampene på NRK og TV2 - begge i HD bilde men ikke med HD lyd, kun 2 kanal stereo.

Ære til NRK for bra pauseinnslag. Smart å legge inn en kort nyhetsoppdatering i pausen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    Ehh, øhh, lisensfinansiert!
    Det jeg mente var at NRK går til staten og sier de trenger mer penger, så øker regjeringen lisenskravet til befolkningen. Det er det ingen andre kanaler som kan.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at NRK går til staten og sier de trenger mer penger, så øker regjeringen lisenskravet til befolkningen. Det er det ingen andre kanaler som kan.
    Og det er jeg mer enn villig til å betale for fremfor de endeløse og intetsigende reklameavbruddene, som er alternativet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om lisensdiskusjonen tas i en annen tråd.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og det er jeg mer enn villig til å betale for fremfor de endeløse og intetsigende reklameavbruddene, som er alternativet.
    Er ingen reklame på Canal +. :wink:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen reklame på Canal +. :wink:
    Nettopp - og i dag har jeg oppgradet til "Familiepakke" som inkluderer Canal 9+

CD var rimelig kjappe med oppsalg da jeg spurte dem på chat'en om Canal9. Og jeg gikk selvfølgelig fem på

Nåvel, da blir det enda mere EM kamper i heimen, og mor kan hygge seg med Discovery, NG, TLC, Lifestyle osv...

Men jeg bør kanskje revurdere Spotify nå, og heller gå for WiMP..... hmmm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er vel en ting at det er SD, og en SD kanal burde jo aldri få retigheter til å vise noe som helst av større sports arrangementer! Men for meg ser det i tillegg ut som om Canal9 sine SD sendinger er av vesentlig dårligere kvalitet enn de andre kanalenes sine SD sendinger!? :???:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Jo det er vel en ting at det er SD, og en SD kanal burde jo aldri få retigheter til å vise noe som helst av større sports arrangementer! Men for meg ser det i tillegg ut som om Canal9 sine SD sendinger er av vesentlig dårligere kvalitet enn de andre kanalenes sine SD sendinger!? :???:
    Som en dårlig VHS kasett fra 80 tallet....type Movie Box :-)

Canal9 kniper på EM-bildene - Aftenposten

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det jeg synes er veldig rart, og egentlig ganske kritikkverdig, det er at Canal+, som opprinnelig kjøpte rettighetene til hele EM, velger å ikke sende noen av kampene på Canal+ Sport HD. Forutsatt at EPGen til Get er korrekt, så sender C+ Sport HD bare repriser av svenske, spanske, italienske og amerikanske ligakamper mens EM pågår. Hvem i all verden hos Canal+ har trodd at dette er en bedre bruk av sendetiden enn direktesendte EM-kamper?
    Det er en veldig enkel forklaring på dette. Canal9Norge har kun rettigheter for EM-kamper for det norske markedet. Mens C+ Sport HD er en felles nordisk kanal.
    Det som virkelig er kritikkverdig er at det etableres en ny kanal i 2012 i SD, spesielt når den blir såpass høyprofilert som denne kanalen har blitt ifm Euro2012. Dette er dårlig reklame for C+.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Kvaliteten Canal9 leverer er ikke god nok til å være 2012. I 2008 gikk alle kampene på HDTV og det gjør de også i våre naboland nå og i de fleste andre land.
    Kjekt med 80cm antenne på 28.2øst nå så kan man se alle EM kampene free to air på BBC1 HD og ITV1 HD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig UEFA burde krevd at de som kjøper rettighetene også sender kampene i HD. Helt greit om man sender i gratis i SD og på betalingskanal i HD, men at de som kjøper rettighetene ikke har mulighet i det hele tatt til å sende kampene i HD er virkelig ikke bra.

Det verste er jo at Canal+ i utgangspunktet kjøpte rettighetene til samtlige kamper. Hadde de ikke solgt 2/3 av kampene til TV2 og NRK, så hadde det vært skikkelig krise.

Heldigvis har Canal+ bare beholdt gruppespillskamper, så når kvartfinalene begynner neste uke, er det slutt på SD-sendingene. Nå er det bare fire kamper igjen som sendes på Canal9 og to av dem sendes i HD på SVT1HD, hvis man har den kanalen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først klagde man at alle kampene ikke kom til å bli sendt gratis (forrige VM tror jeg). Nå har man fått det, og da klager man på kvaliteten. Man finner alltid noe å klage på. Vi klarte oss fint med SD for noen år siden. Ser ikke problemet egentlig. Jeg ser ballen hele tiden, og får med meg alt som skjer. Så det er ikke verdens undergang for meg.

Canal 9 er en kanal som ikke kan sende HD, og er laget for eldre matreale som ikke er HD. Så da er det teknisk umulig å sende i noe annet enn SD.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •