Fotball EM 2008 kontra 2012 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    I 2008 gikk alle kampene på HDTV
    Det var ikke helt uproblematisk i 2008 heller. Så vidt jeg husker var det Canal Digital som hadde rettighetene, og de satt opp en egen kanal (TV2 Sport UEFA Euro 2008 HD, eller noe sånt) som i utgangspunktet bare skulle være tilgjengelig for Canal Digitals kunder. Husker ikke i farta om kanalen ble tilgjengelig for Get/Viasat/Altibox-kunder etter hvert, eller om det bare var CD-kunder som fikk se EM i HD den gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Først klagde man at alle kampene ikke kom til å bli sendt gratis (forrige VM tror jeg). Nå har man fått det, og da klager man på kvaliteten. Man finner alltid noe å klage på. Vi klarte oss fint med SD for noen år siden. Ser ikke problemet egentlig. Jeg ser ballen hele tiden, og får med meg alt som skjer. Så det er ikke verdens undergang for meg.
    Verdens undergang er det selvfølgelig ikke. Men det er veldig irriterende. At de ikke en gang gir meg muligheten til å betale for å se kampene i HD irriterer meg enda mer.

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Canal 9 er en kanal som ikke kan sende HD, og er laget for eldre matreale som ikke er HD. Så da er det teknisk umulig å sende i noe annet enn SD.
    Canal9 er en kanal som ble opprettet for få måneder siden, og en av årsakene var at Canal+ ville ha en gratiskanal de kunne sende EM-kampene sine på.

Men, det at kanalen sender i SD er i seg selv ikke så fryktelig ikke. Det som gjør det ille er at SD-kvaliteten er vesentlig dårligere enn andre SD-kanaler. classic46 kalte det VHS-kvalitet, og det er en grei sammenligning, synes jeg. Canal9 vs. SD utgaven av TV2/NRK er rett og slett som forskjellen mellom VHS og DVD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det var ikke helt uproblematisk i 2008 heller. Så vidt jeg husker var det Canal Digital som hadde rettighetene, og de satt opp en egen kanal (TV2 Sport UEFA Euro 2008 HD, eller noe sånt) som i utgangspunktet bare skulle være tilgjengelig for Canal Digitals kunder. Husker ikke i farta om kanalen ble tilgjengelig for Get/Viasat/Altibox-kunder etter hvert, eller om det bare var CD-kunder som fikk se EM i HD den gangen.
    Jeg tror EM2008 kun var tilgjengelig i HD via Canal Digital siden TV2 vel ikke hadde startet HD sendinger da. Det var generelt sett ganske få broadcastere som sendte HD i 2008. På sett og vis så valgte vel vel Canal Digital å ta hele kostnaden med å levere HD sendinger for sine kunder. Nå er situasjonen en helt annen.

Nå har de fleste konkurrentene til Canal9 startet HD kanaler og HD er "normalen". Det er selvfølgelig ikke verdens undergang at Canal9 ikke sender i HD men det virker litt tafatt å satse på SD. Jeg er rimelig sikker på at dersom seerene kunne valgt en annen kanal som sender i HD så hadde de gjort det. Men siden mange ikke har noe HD alternativ så mister ikke Canal9 seere og da får det heller ingen konsekvenser for Canal9.

Men jeg er strålende fornøyd med at Canal9 har fått til å sende EM 16:9 og i farger

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som kampene går i prallell, er det i hvertfall ikke tvil hvilken kamp jeg velger. Jeg velger IKKE den kampen som går på Canal9....
    Akkurat i kveld hadde jeg nok valgt England - Ukraina uansett hvilken kanal som sendte den, så jeg er veldig glad for at den går på TV2 i nydelig HD

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten avsporing:

Har dere som har Canal Digital kabel valgt TV2 HD som en av de 15 tilvalgskanalene? Kjenner jeg ble litt snurt når SD-kanalen er i den faste delen, mens man må bruke en av 15 valgfrie kanaler for å få TV2 HD.

Merker forskjellen veldig under EM. Fotball på lerrett i 80" bør helst være i HD...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    England- Italia servert med NRK HD og via Sony VPL-VW1000ES er i alle fall ikke å forakte
    Synd ingen kompiser liker fotball.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder