Spm fra en som ikke har så mye peiling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm fra en som ikke har så mye peiling.

Hei!

Kjøpt HD-PVR 5720 SX fra CD. der trengs 2 kabler fra parabol for å få tatt opp program man ikke ser på (sat 1 og 2).

Har en parabol med 2 LNB hoder, men der kablene går inn i en boks og kun 1 kabel kommer ut og går inn i dekoderen.

Ønsker nå imidlertid to kabler inn i dekoderen (til sat 1 og sat 2). Kan jeg bare sette på en ny kabel på hvert av LNB hodene og trekke disse rett inn i dekoderen?

Takk for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Slik kan du ikke gjøre det. De to hodene du har på parabolskåla di peker mot hver sin satelitt. Det du trenger er ett hode som peker mot Canal Digitals satelitter, men det hodet må ha to utganger. Deretter trekkes to ledninger fra dette hodet direkte ned til tuneren din. Det andre hodet kan du strengt tatt kutte ut, da det (sannsynligvis) peker mot satelitten til Viasat. Den boksen (Diceq eller noe slikt kalles den) der to ledninger går inn og en ut, kan du også kutte ut. Mottakeren til Canal digital kan ikke nyttiggjøre seg den uansett.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kjøpe en satcr LNB og splitter og bruke den ene kabelen du har inn i dag.
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...?=#post1794081

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Eller kjøpe en satcr LNB og splitter og bruke den ene kabelen du har inn i dag.
    http://avforum.no/forum/satellitt/10...?=#post1794081
    Det har jeg nettopp prøvd, og det går visstnok ikke.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Det har jeg nettopp prøvd, og det går visstnok ikke.

Kjøp en SatCR LNB. Funker greit med en kabel til ADB HD-PVR 5720 SX boksens begge tunere. I tillegg kan du koble til to andre tunere på samme kabel dersom tunerene støtter "single cable LNB".

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Nei. Slik kan du ikke gjøre det. De to hodene du har på parabolskåla di peker mot hver sin satelitt. Det du trenger er ett hode som peker mot Canal Digitals satelitter, men det hodet må ha to utganger. Deretter trekkes to ledninger fra dette hodet direkte ned til tuneren din. Det andre hodet kan du strengt tatt kutte ut, da det (sannsynligvis) peker mot satelitten til Viasat. Den boksen (Diceq eller noe slikt kalles den) der to ledninger går inn og en ut, kan du også kutte ut. Mottakeren til Canal digital kan ikke nyttiggjøre seg den uansett.
    Nei, ikke enig n-t

Fordi: de gamle parabolene til CD hadde faktisk 2 hoder som gikk inn i en boks og da kom det bare en kabel SÅ for alt vi vet kan godt være at det er den typen mitt gamle var av en slik type og seinere fikk vi komplett ny parabol -men før montøren kom for å sette den nye så koblet jeg om den gamle med hver sin kabel og det fungerte men om jeg ikke husker feil det var en for vertikal og en for horisontal siganler faktisk -derfor 2 hoder-

Så mitt råd er å koble de med hver sin kable og prøve istedenfor å sette i gang med de andre forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Kjøp en SatCR LNB. Funker greit med en kabel til ADB HD-PVR 5720 SX boksens begge tunere. I tillegg kan du koble til to andre tunere på samme kabel dersom tunerene støtter "single cable LNB".
    Brukte en SatCR Lnb, men det fungerte bare ikke. Hadde fortløpende kontakt med CD, men de kunne heller ikke hjelpe, enda det var de, som anbefalte løsningen.
    Til sist måtte de innrømme, at løsningen med SatCR, er litt fram i tid....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha CD og deres service.
    SatCR LNB fungerer som ei kule så langt boksen har støtte for det da. Kanjse CD sin boks ikke har støtte for det ?

Mvh

Bobi

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    Nei, ikke enig n-t

Fordi: de gamle parabolene til CD hadde faktisk 2 hoder som gikk inn i en boks og da kom det bare en kabel SÅ for alt vi vet kan godt være at det er den typen mitt gamle var av en slik type og seinere fikk vi komplett ny parabol -men før montøren kom for å sette den nye så koblet jeg om den gamle med hver sin kabel og det fungerte men om jeg ikke husker feil det var en for vertikal og en for horisontal siganler faktisk -derfor 2 hoder-

Så mitt råd er å koble de med hver sin kable og prøve istedenfor å sette i gang med de andre forslag
    ¨

ville prøvd dette, om det ikkje går ringer du til kanal digital så får du tillsent nytt hode som passer til din parabol (var ivertfall slik når eg ringte inn sist, dog eit par år siden.) fekk då tillsent nytt hode med 4 koblinger uten noko pristillegg om eg ikkje hugser feil.

Så prøve det første ellers så ringer du CD og får sendt nytt hode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •