Tuner og tyske kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tuner og tyske kanaler

Kjenner noen gamle som ble frustrerte når den gamle tuneren kortsluttet og de måtte få ny fra Viasat. Da en dekoder som kun tok inn 2 hoder, og ikke tyske astrakanaler.

Ifølge butikken kan hverken Viasat eller CD levere tuner som tar inn flere hoder. Stemmer dette?

Så har jeg sett at det selges Vu+ single. Hadde dette vært noe for de? Det må være enkelt brukergrensesnitt. Hvordan er den i drift? Er det mye krasjing, restarting som forvirrer gamle folk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at det ikke finnes muligheter for switching på nyere HD tunere, det enkleste er nok å finne en brukt SD tuner, enten fra Viasat, eller CD, og bruke den som første tuner, så kan du slave HD tuneren derfra.

Gjorde nettopp et slikt oppsett, pga kanaler på 13 øst, fungerer perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vu+ boksene skal fungerer meget bra så lenge den settes opp riktig. Jeg vill ikke anbefale det til eldre folk, da vil jeg heller anbefale noen andre bokser som ikke er Linux, som Vantage, Topfeild, Humax osv da de er enklere og som regel aldri noen tull. Vantage vet jeg at den fungerer også me Viasat nå snakker jeg om Vantage 7100 eller den nyere modelen 8000. her kan de også nytte seg av de Tyske kanalene i tilleg og ikke minst er de meget stabile bokser.
    Les her på en annen innlegg og da ser du at den er en bra boks.

Vu+ er ikke noen dårlig, men jeg vil si at her må man gjøre litt mer for å få alt til å fungere smertefritt

mvh

bobi

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den litt gamle svarte firkantede HD-boksen fra Canal Digital (Sagem ITSD81 HD) kan ta flere satelitter. Jeg har Thor, Sirius, Hotbird og Astra lagt inn med masse tyske gratiskanaler. Dessuten kan den også ta digitalt bakkenett for alle NRK-kanalene som er gratis. Kan være kjekt å ha hvis parabolantennen blåser ned. Man trenger ikke engang Canal Digital kortet i boksen for å se på digitalt bakkenett. Ser at det er mange av disse boksene til salgs på finn.no for 200 kr.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •