Ingen tekst på HD kanalene (CD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen tekst på HD kanalene (CD)

Mistet plutselig teksting på alle HD kanalene (NRK HD 1,2,3-TV2 HD -og CD Film HD) TV-Norge HD har fortsatt tekst, på min Technisat HD S2X+. Noen som har hatt samme problem og har en løsning på dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Mistet plutselig teksting på alle HD kanalene (NRK HD 1,2,3-TV2 HD -og CD Film HD) TV-Norge HD har fortsatt tekst, på min Technisat HD S2X+. Noen som har hatt samme problem og har en løsning på dette?

Undertekst funker fint på de kanalene du nevner. TVNorge HD sender
    ikke undertekster separat slik NRK HD 1,2,3-TV2 HD -og C+Hist/First HD gjør (m.fl.). TVNorge HD sin undertekst er lagt på i videoen før den sendes.

NRK HD 1,2,3-TV2 HD ,C+Hist/First HD m.fl. benytter DVB underteksting som er grafikk som sendes ut separat. De felles Nordiske SD kanalene (f.eks. C+ SD kanaler) sender teletext undertekster (tegn koder) som heller ikke er en del av video.

Har ikke denne boksen men muligens har undertekst prosessen i boksen "krasjet" . Kanskje du bør forsøke å reboote den (ta strømmen 10s).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har forsøkt dette, men fortsatt ingen tekst. Skal oppdatere tuneren manuelt, så får jeg se hva som skjer.

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Undertekst funker fint på de kanalene du nevner.
    Jeg har også Technisat HD S2X+, og har heller ikke undertekst på HD-kanaler som benytter seg av DVB_subtitle. Noen dager siden var alt ok.

Jeg har parabol med Canal Digital abb.

Bobben1: Du sier at undertekst er ok hos deg, hva slags metode har du for å se disse kanalene? Parabol, kabel-tv, rikstv eller annet? Hva slags tuner?

Du er sikker på at den underteksten du ser er DVB_subtitle? f.eks. hvis du justerer volum opp/ned på selve tuner, er DVB_subtitle synlig - eller er den da midlertidig borte noen få sekunder mens "volum-søyle" vises?

Jeg gjorde ett opptak på NRK3 HD, overførte det til pc. Ved å bruke programmene TSDoctor og Project-X kan dem ikke finne noe DVB_subtitle stream i opptaket. Dette har jeg alltid kunne trekke ut av opptaksfiler for kanaler med DVB_subtitle inntil nå.

Meget rart...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernie

Bobben1: Du sier at undertekst er ok hos deg, hva slags metode har du for å se disse kanalene? Parabol, kabel-tv, rikstv eller annet? Hva slags tuner?

Du er sikker på at den underteksten du ser er DVB_subtitle? f.eks. hvis du justerer volum opp/ned på selve tuner, er DVB_subtitle synlig - eller er den da midlertidig borte noen få sekunder mens "volum-søyle" vises?.
    Jeg ser CD satellitt. Har både CD boks og annen boks og det fungerer. Det ville også være mange flere meldinger i forumet her om underteksten ikke fungerte på NRKs HD kanaler og TV2 HD.

DVB subtitle forsvinner ikke på alle mottagere selv om man ser volum grafikk men det kan selvfølgelig være at noen mottagere har litt begrensninger og kun har ett grafikk lag. De beste mottagerene genererer subtitle grafikken i eget lag. Det tror jeg også er nødvendig for at grafikken skal bli vist med korrekt"transparency".

Siden du ikke får med DVB subtitle stream i opptaket så regner jeg med at det er Technisat mottageren du tar opp med ? Da kan det virke som Technisat mottageren ignorerer DVB subtitle signaleringen på de kanalene du nevner. Fungerer Discovery HD,Animal Planet HD,BBC HD,Nat Geo HD, Nat Geo Wild HD og History HD ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden du ikke får med DVB subtitle stream i opptaket så regner jeg med at det er Technisat mottageren du tar opp med ? Da kan det virke som Technisat mottageren ignorerer DVB subtitle signaleringen på de kanalene du nevner. Fungerer Discovery HD,Animal Planet HD,BBC HD,Nat Geo HD, Nat Geo Wild HD og History HD ?
    Jeg tar opp med Technisat. HD opptak jeg har på Technisat interndisk gjort før dette skjedde viser DVB_subtitles og "undertekst-PID" viser ett nummer når jeg viser teknisk info om opptaket.

Nå viser ingen av HD kanalene som bruker DVB_subtitle ett tall ved "undertekst-PID" når jeg viser signal-info på Technisat.

(HD kanaler = de kanalene du listet)

Meget merkelig...

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar opp med Technisat. HD opptak jeg har på Technisat interndisk gjort før dette skjedde viser DVB_subtitles og "undertekst-PID" viser ett nummer når jeg viser teknisk info om opptaket.

Nå viser ingen av HD kanalene som bruker DVB_subtitle ett tall ved "undertekst-PID" når jeg viser signal-info på Technisat.

(HD kanaler = de kanalene du listet)

Meget merkelig...
    Når oppdaterte du software i Technisat boksen sist ?
    Har du testet om tekstingen på Discovery HD,Animal Planet HD,BBC HD,Nat Geo HD og Nat Geo Wild fungerer eller om ingen av disse fungerer ?
    Hvis ingen av disse kanalene heller ikke fungerer så har du et generelt problem med alle kanaler som sender DVB subtitles.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når oppdaterte du software i Technisat boksen sist ?
    Har du testet om tekstingen på Discovery HD,Animal Planet HD,BBC HD,Nat Geo HD og Nat Geo Wild fungerer eller om ingen av disse fungerer ?
    Hvis ingen av disse kanalene heller ikke fungerer så har du et generelt problem med alle kanaler som sender DVB subtitles.
    På nettsiden til Technisat er siste firmware datert fra juni 2010, som er den som var installert når jeg kjøpte tuneren.

Ingen HD kanaler viser DVB_subtitles, men gamle HD opptak jeg har på interndisken viser DVB_subtitles når dem avspilles.

Hvis man har ett generelt problem, burde da ikke også mine gamle HD opptak på interndisken på Technisat også avspilles uten synlig DVB_subtitles? Men som sagt ser jeg DVB_subtitles nå på mine gamle opptak når dem avspilles.

At jeg samtidig registrerte at der skjedde kanalendringer kan jeg ikke forestille meg var en tilfeldighet. Jeg ser det ved at kanalnavn endres fra f.eks "MAX" til "(Old) MAX". Der må ha blitt gjort en syltynn endring i streams som sendes via satelitt som gjør at min Technisat ikke liker det. Men som andre tunere aksepterer.

Jeg har prøvd å slette alle HD kanaler som bruker DVB_subtitles, og gjøre en ny kanalsøking etter disse, men det hjalp ikke. Heller ikke hjalp det å dra ut strømmen i noen minutter.

Triste greier...

Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HDs2x plus og har samme problem her. Ikke undertekst på NRK 1,2,3 HD, History HD og Discovery HD iallefall.

Har software 2.35.13.3. Vet ikke om det er kommet noen ny oppdatering etter dette. Oppdaterte for ca 1 år siden.

Har forsøkt å ta strømmen, men det hjalp lite.. Så blir veldig takknemmelig hvis noen kloke hoder der ute kan hjelpe!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service & Downloads - TechniSat Digital - en_XX

Skriv "DigiCorder HD S2X Plus" i søkefeltet.

Velg "Software".

Dette er det som vises som tilgjengelig firmware:

Software version 2.35.13.3-1511c
    (dato i filen er 17. juni 2010)

Dette er nøyaktig den som jeg har installert i min tuner.

Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den samme versjonen vi har. Når jeg tenker meg om begynte problemene her også samtidig med at bl.a FEM og MAX ble døpt om til (old) og at flyttet kanalplass.

Irriterende...:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant frem min gamle Digicorder HD S2 fra loftet, oppdaterte kanallistene og koblet den opp og den har jaggu tekst, ihvertfall på Canal Film HD. Har abb. på kun CD Total (På Satelitt) og de andre HD kanalene jeg har problemer med sendte ikke tekstede programmer nå. Da er det nok SX2 + tuneren som er problemet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nettsiden til Technisat er siste firmware datert fra juni 2010, som er den som var installert når jeg kjøpte tuneren.

Ingen HD kanaler viser DVB_subtitles, men gamle HD opptak jeg har på interndisken viser DVB_subtitles når dem avspilles.

Hvis man har ett generelt problem, burde da ikke også mine gamle HD opptak på interndisken på Technisat også avspilles uten synlig DVB_subtitles? Men som sagt ser jeg DVB_subtitles nå på mine gamle opptak når dem avspilles.

At jeg samtidig registrerte at der skjedde kanalendringer kan jeg ikke forestille meg var en tilfeldighet. Jeg ser det ved at kanalnavn endres fra f.eks "MAX" til "(Old) MAX". Der må ha blitt gjort en syltynn endring i streams som sendes via satelitt som gjør at min Technisat ikke liker det. Men som andre tunere aksepterer.

Jeg har prøvd å slette alle HD kanaler som bruker DVB_subtitles, og gjøre en ny kanalsøking etter disse, men det hjalp ikke. Heller ikke hjalp det å dra ut strømmen i noen minutter.

Triste greier...
    Det kan virke som boksen har blitt "forvirret" i forbindelse med nytt kanalsøk.

Kjenner ikke Technisat boksen men alle bokser pleier å ha en funksjon for å resette boksen tilbake til fabrikk innstilling slik at alt av kanallister osv. slettes. Så ville jeg søkt inn kanalene på nytt. Dette kan du sikkert gjøre uten å slette opptak.

Jeg ville forsøkt dette for å se om det hjelper. Hvis boksen pga en bug ikke "ser" DVB subtitle signalleringen så er det logisk at DVB subtitles ikke blir tatt opp. Da er det også logisk at gamle opptak før boksen "klikket" vil inneholde DVB subitles.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som boksen har blitt "forvirret" i forbindelse med nytt kanalsøk.

Kjenner ikke Technisat boksen men alle bokser pleier å ha en funksjon for å resette boksen tilbake til fabrikk innstilling slik at alt av kanallister osv. slettes. Så ville jeg søkt inn kanalene på nytt. Dette kan du sikkert gjøre uten å slette opptak.

Jeg ville forsøkt dette for å se om det hjelper. Hvis boksen pga en bug ikke "ser" DVB subtitle signalleringen så er det logisk at DVB subtitles ikke blir tatt opp. Da er det også logisk at gamle opptak før boksen "klikket" vil inneholde DVB subitles.
    Da har jeg nullstilt boksen, slettet alle kanaler, og konfiguert alt på nytt og gjort fersk kanalsøk. Alle kanaler er tilbake, men dessverre hjalp det ikke på problemet med DVB_subtitles på HD kanaler - fortsatt ingen DVB_subtitles og ingen registrerte "undertekst-PID" på HD kanaler.

Må vel prøve support hos Technisat og høre hva dem sier...

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HDs2x plus og ingen undertekst. Har noen funnet ut noe mere?

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen tekst her heller....

Har HDs2x plus og ingen undertekst. Har noen funnet ut noe mere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tuner,men ingen problem med text. Men har text trøbbel ved opptak.
    Texten forsvinner innimellom. Noen ganger er den fin,men forsvinner fort,mens den i perioder er iorden.
    Man kan ikke se et textet-program uten å miste sammenhengen.

Dette er irriterende når det gjelder ikke-Engelsk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=scarface]Har samme tuner,men ingen problem med text. Men har text trøbbel ved opptak.

Texten forsvinner innimellom. Noe som gjør at man ikke får med seg sammenhengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=scarface]
    Sitat Opprinnelig postet av scarface

Texten forsvinner innimellom. Noe som gjør at man ikke får med seg sammenhengen.

Hadde begge versjoner av digicorder tidligere for kabel og Satelitt. Begge disse hadde problem du beskriver med texten. Har nå byttet begge til Digicorder isio versjonen og det ser ut til at de løste problemet på de siden de virker topp. Det er litt rart at technisat support har ikke lansert firmware for å fikse dette enda.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Texten forsvinner innimellom. Noen ganger er den fin,men forsvinner fort,mens den i perioder er iorden.
    Man kan ikke se et textet-program uten å miste sammenhengen.

Når du sier "ingen problem med text", vil det si at du nå ser DVB_subtitle på HD kanalene med samme tuner som vi har, med samme firmware?
    Se noen kommentarer ovenfor hvilken firmware jeg har.

Er din tuner kjøpt ny i Norge, eller fra utlandet?

Det du nevnte med at undertekst noen ganger forsvinner for fort fra skjermen har jeg også opplevd.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •