Ingen tekst på HD kanalene (CD) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Etter at jeg satt tuneren tilbake til fabrikkinnstillinger forsvant teksting på alle HD-kanalene og EPG ble ubrukelig.

Får ikke EPG til å fungere. Bruker 10953v,pid 1053.
    Blir bare halv dag og hopper 3-4 dager fremover.

Kanskje TechniSat blir ferdig med ny SW før året er slutt.

Har tro på Tyskerne. De bruker å levere.
    Er det noen som prater med dem om at det kan bli løsning med SW.
    For det er en skandale at de ikke har levert ny SW på 2-3 år.

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Lite tro på Technisat

Tviler på at det vil komme noen ny software til denne, ser ut som det er en tuner de vil glemme. Det er 1-2 år siden jeg først etterspurte ny software, da gjaldt det teksting som forsvinner på opptak, og en EPG som fungerer dårlig. Har aldri fått noe svar fra dem på det heller.... Utrolig irriterende å møte en slik dårlig kundebehandling når man kjøper en "state of the art" tuner fra dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sendt mail til min kontaktperson hos Tantec og purret på ny SW som var antydet skulle komme i slutten av juli. Legger ut svar/info når den foreligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Har nettopp sendt mail til min kontaktperson hos Tantec og purret på ny SW som var antydet skulle komme i slutten av juli. Legger ut svar/info når den foreligger.
    Jeg fikk oppdatering til min digicorder i slutten av juli . Det skulle fikse buggen som kom i oppdateringen før denne altså ingen tekst på hd kanaler. Det rare er at den var der før den oppdateringen. Men den som kom i slutten av juli som skulle fikse dette gjorde det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Problem med teksting er løst!

Fikk idag tuneren tilbake fra Servicon AS. Iflg. rapporten har de byttet hovedkortet (delenr: 330356035088803, DVB-18-HDTV-2S2-88 V03)i tuneren.
    Tuneren fungerer ihverfall optimalt igjen. Skikkelig bra service hos Servicon og jeg er meget fornøyd.

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Fikk idag tuneren tilbake fra Servicon AS. Iflg. rapporten har de byttet hovedkortet (delenr: 330356035088803, DVB-18-HDTV-2S2-88 V03)i tuneren.
    Tuneren fungerer ihverfall optimalt igjen. Skikkelig bra service hos Servicon og jeg er meget fornøyd.
    Det hørtes bra ut! Har du fortsatt samme firmware versjon i tuneren som vi nevnte tidligere i denne tråden?

Hva med EPG, flere sliter med å få full EPG (dvs. 7 dager uten hull i listene). Klarer du med din tuner å få full EPG for alle Canal Digital kanaler du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så er det dårlig med EPG. Kun nåværende og neste program. Bruker 10934V, 24500,SID 1023. Er det noen som har andre frekvenser som virker bedre, så kom med de. SW er 2.35.13.3 Dette er vel fortsatt den "gamle", så det er neppe SW problem, og siden de skiftet hovedkortet så er vel dette en HW feil og reklamasjonsgrunn siden så mange har samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Dessverre så er det dårlig med EPG. Kun nåværende og neste program. Bruker 10934V, 24500,SID 1023. Er det noen som har andre frekvenser som virker bedre, så kom med de. SW er 2.35.13.3 Dette er vel fortsatt den "gamle", så det er neppe SW problem, og siden de skiftet hovedkortet så er vel dette en HW feil og reklamasjonsgrunn siden så mange har samme problem.
    La inn NRK1 HD (10747V,25000, SID 1039) som EPG frekvens og dette ga en noe bedre, men ikke fullverdig 7 dagers EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke hørt noe fra Tantec etter purring på ny sw til plus-modellen. Vedkommende ringte Technisat og purret og jeg ble lovet tilbakemelding så snart de fikk svar.
    Kan nevne at jeg også har en HDS2X (ikke plus-versjonen). Denne ble sendt til Servicon etter at den låste seg veldig ofte, gjerne 2-3 ganger pr uke. Fikk den tilbake etter 3 mnd!!! og da var hovedkort byttet. Fant fort ut at den nå var blitt en "ikke-nordisk" utgave men en tysk versjon som kun har epg for nå og neste program. SW-versjonen indikerte også at denne nå var konvertert til tysk versjon. Norsk språk i menyer var også borte men den har svensk språk som valg. Menyene var nå mer lik de som er i "plus"-versjonen. Konfronterte forhandler og Servicon med at mottakeren nå har mistet det nordiske oppsettet (som X`n i modellbetgnelsen indikerer) der 7 dagers epg fra CanalDigital var en finesse. Fikk da beskjed om at på disse mottakerene var det kun dette "tyske" hovedkortet som nå var tilgjengelig. Mao ble nå mottakeren nedgradert fra nordisk utgave til tysk utgave. Den ble uansett stabil men med redusert epg.
    Kan jo tenkes at dette blir løsningen for alle disse mottakerene (også plus-versjonen) etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat har ingen planer om å løse undertekstproblemet på sin DigiCorder HD S2X!

IKKE LA TIDEN GÅ LENGER – SKYND DEG Å HEVE KJØPET!

Kvalitetsbevisste kunder har lagt ned mye penger i tuneren som avTechnisat ble beskrevet som - The PVR of Choise. Etter kort tid sitter de igjen med en tuner som ikke lenger er brukelig.

De samme har ventet tålmodig på en ny software som skulle løse problemet. Hvor har de det fra at problemet er software? I hvert fall ikke fra Technisat, importør eller forhandlere. De har ikke bidratt med noen som helst pålitelig informasjon. Kun rykter og uklarheter har versert og gitt kundene falske forhåpninger. Noen har fått undertekst ved å skifte hovedkort i tuneren. Er det da noensom lenger tror problemet da kan løses med ny software?

Prisen de som har byttet hovedkort må betale er at de sitter igjen med en modell som ikke er i stand til å kunne ta imot en skikkelig EPG.

Jeg skrev til Technisat om problemet og fikk dette svaret i går:

jan.lovseth@sf-nett.no

Sehr geehrter Herr Lövseth,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Nicht immer sind die Geräte Schuld. Die norwegischen Senderanbieter haben den Untertitelstandard geändert, wodurch die Geräte diesen nicht mehr anzeigen können. Ob bzw. wann es diesbezüglich eine eventuelle Anpassung geben wird, können wir Ihnen nicht mitteilen. Sollten neben den DVB-Untertiteln noch die normalen Videotextuntertitel gesendet werden, so können Sie diese nutzen.

Mit freundlichen Grüßen
    Marco Bergling

TechniSat Digital GmbH
    Julius-Saxler-Straße 3
    D-54550 Daun

Technisat sier altså at det ikke er noe galt med tuneren, de hevder det er de norske kringkasterne som har byttet undertekststandard til en som tuneren ikke er i stand til å motta. Det er sannheten, og det har selvsagt Technisat visst lenge. De burde som andre produsenter forberedt tunerne på standarden i god tid.

EuropeanTelecommunications Standards Institute (ETSI) utarbeider og planlegger implementering av nye standarder i god tid slik at bransjen er forberedt, og det har tydeligvisalle andre produsenter av tunere vært. Jeg er spent på å høre Canal Digital, teknologidivisjonen i NRK og ETSI sin kommentar til påstanden fra Technisat.

Technisat skal ikke få dø i synden og de skal heller ikke få sette oss i stikken uten kamp. Til alle dere som i løpet av de siste fem årene har kjøpt en slik tuner hos en norsk forhandler:

Dette er en så vesentlig mangel at du kan kreve kjøpet hevet. Gjør det snarest mulig - før fristen utløper!

Det gjør du her:

http://www.forbrukerrådet.no/klage/Klagebrevliste/Kj%C3%B8p+av+varer/varen-har-en-mangel/heve-kj%C3%B8pet?sprak=bokmal

Det eneste språket disse forstår er penger, så jeg håper virkelig så mange som mulig gjør dette og også oppfordrer andre som du vet har en slik tuner til å gjøre det samme!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere i denne tråden, var dette med at ny software skulle løse problemet, noe jeg fikk fra teknisk representant hos Tantec som er importør av disse mottakerene.
    Dette gjelder da kun "Plus"-versjonen av HDS2X.
    Har også en tidligere HDS2X-mottaker (ikke Plus-versjonen), og på denne fungerer teksting på HD-kanalene problemfritt, så har fremdeles håp om at problemet kan løses vha ny software til "Plus"-versjonen.
    Men, det er mulig at dette bare er tomme løfter fra Tantec/Technisat.
    Kunne vært interessant å maile dette svaret du fikk fra Technisat videre til Tantec`s representant.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svar...

Hei XXXX

TANTEC er som importør av produkter fra Technisat blitt gjort kjent med
    manglende subtitling etter omlegging hos enkelte TV-kanaler, inklusive NRK
    HD som nevnt i din klage.
    Vi gikk på et tidlig stadie i dialog med Technisat for å få de til å
    modifisere sin programvare i den nevnte modellen, slik at norske kunder selv
    etter 2 år skulle få den gode, stabile og ubegrensede funksjonaliteten
    mottakerene er kjent for.
    Denne dialogen startet mai/juni 2012.

I påvente av tilbakemelding fra Technisat sine ingeniører, ble vi
    forespeilet at dette burde la seg løse med en software-oppgradering. Denne
    informasjonen ble med forbehold videreformidlet til enkelte kunder som (til
    tross for kjøp av mottaker hos forhandlere) hadde tatt direkte kontakt med
    Tantec.
    Løsningen fra Technisat uteble, og etter nye runder med purringer ble vi
    informert at ny software ville bli gjort tilgjengelig i juli/august 2012.

August 2012 mottar vi beskjeden om at modifisering av software for den
    aktuelle mottakeren ikke var en mulighet, da dette var en utgått modell.
    Techisat ser ikke hvordan endringer gjort hos enkelte TV-kanaler 2 år etter
    salgstidspunktet av mottakeren skal rettferdiggjøre Technisats store
    utviklingskostnader ved gjenåpning av utvikling på et utgått produkt.
    Det dras paralleller til mobiltelefonprodusenter som i liten eller ingen
    grad muliggjør installering av nyere versjoner av f.eks plattformen Android,
    selv på hardware av langt nyere dato.

Tantec jobber fortsatt iherdig for å få Technisat til å modifisere
    programvaren på DigiCorder HD S2X Pluss.

Vi forstår den nåværende TV-situasjonen er uheldig for brukere av Technisat
    HD S2 X Plus, og tilbyr derfor muligheten for kjøp av Technisats nyeste
    modell Technisat ISIO S til kr. 2750,- ink. mva. + frakt.

Denne modellen har en listepris på 7990,- (se
    Technisat TechniCorder ISIO S, Twin HD Digital Sat. mot. m/1TB)
    og innehar en velfungerende subtitling funksjon samt den nyskapning
    Technisat har brakt til markedet i løpet av de siste to årene,
    internett-tilkobling, ISIO Live, HbbTV (som NRK/TV2/etc kanskje en gang
    kommer til å tilby i markedet), familieprofiler, UPnP/DLNA, 2xCI+ (som
    fungerer med nyeste CAMer fra Canal Digital hvis de tillater), PiP, 3xUSB,
    kortleser for bildevisning.
    Se TechniCorder ISIO S, black [1006/4725] - TechniSat Digital - en_XX for
    alle detaljer.

Vi håper og tror overnevnte gir en god løsning på denne situasjonen. Tantec
    fortsetter å legge press på Technisat for software-utbedring av forrige
    modell.

Hører fra deg.

Med vennlig hilsen
    TANTEC Norge AS

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha backup. Hvem har ikke opplevd å være uten tv i mange dager,kanskje uker. Det klarer ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt det beste av det beste. Gleder meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG er fantastisk. Har 43 kanaler ikke ne problem.Alle kanaler viser 7dager uten noen feil. Bilde og lyd er suverent. Samme med dvr. Og text på HD-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke å la være å gå for dette kompensasjonstilbudet fra Tantec på ISIO S. Får min på mandag og ser virkelig fram til å få en fungerende high-end mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kan dere legge ut EPG frekvensene som tuneren deres har, da jeg ikke har full EPG på samme tuner. Nå kjøpte jeg den direkte fra Tyskland, så det er ikke sikkert den er klar for "nordisk epg". Enig i at det er en en flott tuner med meget bra bilde og lyd, men internettfunksjonen synes jeg ikke holder mål. Den er treg (Har kun prøvd med wifi) Problemer med å logge seg inn på passordbeskyttede sider, problemer med å vise videoer fra nettsider osv. Virker som man heller ikke kan laste ned nettlesertillegg og slikt, og hvis det er slik er man jo overlatt til Technisat`s oppdateringer.......Nå har ikke jeg benyttet internett på denne mye, så dersom andre har bedre erfaring med den, så legg det gjerne ut. Kanskje en ny tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall forskjellig software på tysk og internasjonal versjon, og det vil jeg tro påvirker EPG-funksjonen. Det er visst den internasjonale utgaven som brukes i norden. Software ligger på Technisat sine sider så du kan jo prøve å legge inn ny software. Vet ikke om det går, kan være at det også er forskjeller på hardware.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Takk til Tantec

Benyttet meg av Tantec`s glimrende tilbud og valgte å bestille tuneren.
    Meget god service, hyggelig handel og den ble sendt meg umiddelbart.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •