Ingen tekst på HD kanalene (CD) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke text på Canal+ First HD.Er bare lydvalg,ikke undertext valg når jeg trykker på lyd/text knappen. De andre HD kanalene har text.

Samme firmware som dere. Tuneren er kjøpt i Norge,juli-2010.

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette er merkelig at noen har tekst på HD kanalene, mens andre med samme software ikke har det. Må ta en telefon til support for denne tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tuner (HDS2XPlus) med de samme problemene. Ingen teksting på NRK1HD,NRK2HD,NRK3HD og TV2HD. Har prøvd flashreset av tuner 2 ganger uten at dette bedrer seg. Har koblet opp en tidligere utgave (HDS2X), dvs. ikke Plus-utgaven, og der fungerer DVB-tekstingen som den skal.
    Sendte i kveld en forespørsel til Technisat support vedr. saken og la frem at dette må være et softwareproblem ettersom så mange nå har dette problemet.
    Venter i spenning på svar.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Har samme tuner (HDS2XPlus) med de samme problemene. Ingen teksting på NRK1HD,NRK2HD,NRK3HD og TV2HD. Har prøvd flashreset av tuner 2 ganger uten at dette bedrer seg. Har koblet opp en tidligere utgave (HDS2X), dvs. ikke Plus-utgaven, og der fungerer DVB-tekstingen som den skal.
    Sendte i kveld en forespørsel til Technisat support vedr. saken og la frem at dette må være et softwareproblem ettersom så mange nå har dette problemet.
    Venter i spenning på svar.
    *liker*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Servicon (Servicon) på Kongsvinger som bl.a.har service på Technisat i Norge. De har bedt meg om å sende inn tuneren for service/rep. da de tror det er en "teknisk feil". Pga. Fotball EM og forestående ferie venter jeg med å sende den inn til etter ferien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Har vært i kontakt med Servicon (Servicon) på Kongsvinger som bl.a.har service på Technisat i Norge. De har bedt meg om å sende inn tuneren for service/rep. da de tror det er en "teknisk feil". Pga. Fotball EM og forestående ferie venter jeg med å sende den inn til etter ferien.
    Ja technisat er ikke de raskeste på at innrømme feil. På den siste software oppdatering av min digicorder isio s skjønte jeg ikke hvorfor viften gikk hele tiden og også når den var avslått. Etter mye om og men med kontakt med tyskland så fikk jeg til slutt svar at viften går hele tiden hvis det er en ci modul installert. Fjernet den og viften stoppet. Dette var en stor nedtur siden jeg bruker ci modul til andre tjennester. Viften går ju som en helekopter på speed... hadde også problem med min kabelt tv versjon ifra samme merke da var det hardisken som spant og spinner hele tiden uten at de kan gi meg forklaring hvorfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende svar fra Technisat Support idag:
    We have forwarded the problem to our software developers. Actually we can't
    tell you if or when there will be an update for this problem.

Har også vært i kontakt med min forhandler i Trondheim, og fikk fortalt at de hadde vært i kontakt med Tantec vedr. problemer med DVB underteksting på disse mottakerne. Ble fortalt at Tantec var klar over problemet og at det mest sannsynlig var et software-problem. Vi får håpe at noe skjer fra Technisat sin side i nærmeste framtid. Ble lovet info fra forhandler hvis og når det kom en løsning.

Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ordrett det samme svaret jeg også fikk fra Technisat i dag..

Sendte mail til dem den 28.mai, så får håpe de kan rette feilen raskere enn de svarer på mail :roll:

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det er ett par ting jeg har registrert etter at HD-kanalene sluttet å vise DVB subtitles:

Merknad 1:
    Se vedlagt bilde som viser liste over opptak jeg har på interndisken på min DigiCorder HD S2X Plus. Fram til før jeg mistet DVB subtitles var alle HD-opptak merket som "MPEG-4 SD Recording" og disse viser DVB subtitle stream i opptaket, mens etter at DVB subtitles ble borte i HD-sendinger er nå opptak fra HD-kanaler merket som "MPEG-4 HD Recording" og der er ingen DVB subtitle stream.
    Vedlegg 92974

Merknad 2:
    Hovedmeny->Betinget tilgang->Conax CA->Abonnementstatus viser at "HD" gruppens siste gyldig periode er 1.mai-31.mai 2012.

I tillegg er to nye grupper jeg aldri har sett opprettet, "8010" og "8011", med gyldig periode 1.juni-30.juni 2012. Siden jeg fortsatt kan se HD-kanalene så antar jeg at HD-kanalene nå ligger under enten gruppe "8010" eller "8011".

Dette er også rundt samme tidspunkt jeg mistet DVB subtitles.

Kort kommentar til e-post svaret dere fikk fra Support. Nøyaktig samme svar fikk jeg da jeg for over 1 år siden sendt inn til Support om noe helt annet. Så dette er nok ett "standard" svar ser det ut til at man får ved henvendelse til Support...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Tantec pr mail og fikk kjapt svar tilbake. Problemet var kjent og det gjelder kun Plus-utgaven av HDS2X. De hadde nettopp vært i tyskland hos Technisat, og problemet ble lagt frem som en topp prioritert sak som krever ny software. Technisat skulle ta frem ny software for Plus-modellen asap. Jeg skulle få tilbakemelding når den var klar. Så da er det håp.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernie
    Hei,

Det er ett par ting jeg har registrert etter at HD-kanalene sluttet å vise DVB subtitles:

Merknad 1:
    Se vedlagt bilde som viser liste over opptak jeg har på interndisken på min DigiCorder HD S2X Plus. Fram til før jeg mistet DVB subtitles var alle HD-opptak merket som "MPEG-4 SD Recording" og disse viser DVB subtitle stream i opptaket, mens etter at DVB subtitles ble borte i HD-sendinger er nå opptak fra HD-kanaler merket som "MPEG-4 HD Recording" og der er ingen DVB subtitle stream.
    Vedlegg 92974

Merknad 2:
    Hovedmeny->Betinget tilgang->Conax CA->Abonnementstatus viser at "HD" gruppens siste gyldig periode er 1.mai-31.mai 2012.

I tillegg er to nye grupper jeg aldri har sett opprettet, "8010" og "8011", med gyldig periode 1.juni-30.juni 2012. Siden jeg fortsatt kan se HD-kanalene så antar jeg at HD-kanalene nå ligger under enten gruppe "8010" eller "8011".

Dette er også rundt samme tidspunkt jeg mistet DVB subtitles.

Kort kommentar til e-post svaret dere fikk fra Support. Nøyaktig samme svar fikk jeg da jeg for over 1 år siden sendt inn til Support om noe helt annet. Så dette er nok ett "standard" svar ser det ut til at man får ved henvendelse til Support...
    SD kanaler ligger i Nordic 3 og HD til NRK ligger i 8010 (det finnes også 8011 og 8012. Sjekk om du har 8012 på ditt kort 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Har vært i kontakt med Tantec pr mail og fikk kjapt svar tilbake. Problemet var kjent og det gjelder kun Plus-utgaven av HDS2X. De hadde nettopp vært i tyskland hos Technisat, og problemet ble lagt frem som en topp prioritert sak som krever ny software. Technisat skulle ta frem ny software for Plus-modellen asap. Jeg skulle få tilbakemelding når den var klar. Så da er det håp.
    Det høres lovende ut. Satse på at Technisat tar en importør mer alvorlig.

Blitt vanskelig å selge den brukt til god pris, men en slik vesentlig mangel - hvis man ble nødt til å se seg etter en annen pvr.

Får se etter sommerferien om noe har skjedd med ny firmware...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    SD kanaler ligger i Nordic 3 og HD til NRK ligger i 8010 (det finnes også 8011 og 8012. Sjekk om du har 8012 på ditt kort 8)
    Jeg har kun 8010 og 8011.

Er det HD film og HD sport kanalene til Canal+ (jeg abbo. ikke disse) som ligger på 8012, eller?

Nordic 3 er ikke aktivert lengere på kortet mitt, siste periode var mai 2012.

Det som er aktivert pr. i dag på kortet mitt er Nordic 4, 8010 og 8011. Jeg har "Familiepakken", og kanalene i pakken er åpne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mer info fra Tantec om at ny software fra Technisat forhåpentligvis kommer i slutten av juli som beta-versjon. Jeg skulle bli løpende orientert fra Tantec og har avtalt å bli med på testing av beta-versjonen så snart denne kommer. Ny software skulle også inneholde andre forbedringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om dette problemet gjelder bare noen av Canal Digital sine kanaler og ikke Viasat sine?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha satt tuneren (DigiCorder HD S2X Plus) tilbake til fabrikkinnstillinger så forsvant teksting på HD kanalene. Da er det å håpe at ny software kommer snart.

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernie
    Service & Downloads - TechniSat Digital - en_XX

Skriv "DigiCorder HD S2X Plus" i søkefeltet.

Velg "Software".

Dette er det som vises som tilgjengelig firmware:

Software version 2.35.13.3-1511c
    (dato i filen er 17. juni 2010)

Dette er nøyaktig den som jeg har installert i min tuner.
    Hvis man søker på software som vist over, så får man ingenting opp nå.
    Jeg fikk også samme svar i juni i år:
    We have forwarded the problem to our software developers. Actually we can't tell you if or when there will be an update for this problem.
    Har purret i ny mail i dag, så da får vi se. Jo flere som maser jo bedre, kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omsider fått sendt inn tuneren til Servicon, så da er det bare å vente på om de finner noen feil som kan fikse problemet. Kjøpte forresten en Digicorder ISIO S 500mb fra Tyskland som fungerer med tekst på alle kanaler. Men, har et EPG problem med denne, da den kun viser nåværende og neste program. Får jobbe litt med dette problemet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan ikke TechniSat svare på om de er i stand til å skrive ny SW. Det ser ut som de mener vi skal kjøpe ny hardware.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg satt tuneren tilbake til fabrikkinnstillinger forsvant teksting på alle HD-kanalene og EPG ble ubrukelig.

Får ikke EPG til å fungere. Bruker 10953v,pid 1053.
    Blir bare halv dag og hopper 3-4 dager fremover.

Kanskje TechniSat blir ferdig med ny SW før året er slutt.

Har tro på Tyskerne. De bruker å levere.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •