Svenske Canal Digital ligger som vanlig foran:-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Svenske Canal Digital ligger som vanlig foran:-)

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på enda en dekoder ifra ADB som produserer HD PVR 5720-SX!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Svenske Canal Digital ligger som vanlig foran:-)
    Svenskene er forsøkskaniner.. :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Svenskene er forsøkskaniner.. :-)
    Synes det er veldig greit at kanalene ligger sånn som de bør..etterhverandre med SVT1 først osv..og ishockey VM på TV 4 HD og TV 4 Sport xtra er 5000 ganger bedre enn det mølet som blir servert på TvNorges MAX.....og jeg så i en reklame at dette skulle være EM kanalen for fotball...i en oppløsning som er SD minus....Hjelp :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    ?
    Det var bare en kommentar til de elendige bildene som MAX viser fra Hockey VM, og ettersom jeg har CD også fra Sverige på satelitt....kan jeg se ordentlige bilder fra Hockey VM....og de er UTROLIG bra :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg så i en reklame at dette skulle være EM kanalen for fotball...i en oppløsning som er SD minus....Hjelp :-)
    MAX skal vel ikke sende noen EM-kamper? Sist jeg sjekket var det NRK, TV2 og Canal 9 som deler på kampene.

(Ikke at Canal 9 er så veldig mye bedre enn MAX, men...)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    MAX skal vel ikke sende noen EM-kamper? Sist jeg sjekket var det NRK, TV2 og Canal 9 som deler på kampene.

(Ikke at Canal 9 er så veldig mye bedre enn MAX, men...)
    Håper ikke det jeg heller, men har gudskjelov nok av HD alternativer...og Canal 9 er jo like dårlig....skjønner meg ikke på de som tror at folk vil se på sport/fotball/ishockey i SD oppløsning..eller nye serier for den saks skyld....det var jo en egen HD kanal for 4 år siden som sendte det meste av fotball EM....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo en egen HD kanal for 4 år siden som sendte det meste av fotball EM....
    Mnjo, men for 4 år siden hadde TV2 rettighetene alene, og TV2 sendte ikke i HD, så de måtte sette opp en dedikert kanal for å få kampene i HD.

Når det gjelder Canal 9, så blir jeg overrasket om ikke kampene sendes samtidig på Canal+ Sport HD, hvis ikke Canal 9 blir tilgjengelig i HD før EM.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dette vi kaller avsporing?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er det dette vi kaller avsporing?
    Det er meg som sporer av....med tilgang til svensk CD og muligheten til å se ishockey VM med virkelig flotte HD bilder, kontra MAX=Tv Norge....

Så for vi se hvordan det blir med EM...regner med at TV2 og NRK kommer til å sende i HD=hva ellers...

Eller så er det jo blitt slik at kanaler som Tv2/TvNorge/svensk TV4 har fått ørten underkanaler med dårlig bilde og noengang bra innhold....det de skulle gjøre var å lansere heller en HD kanal til, i tillegg til hovedkanalen....men de er vel redde for at folk vil se mindre på hovedkanalen som selvsagt drar inn mest penger, hvis de lager en HD kanal til....ha en god natt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

:-)
    Mer avsporing: Synes det er flott at noen TV kanaler=i dette tilfellet Svensk TV4 sender akkurat nå Transformers med 5.1 DD lyd...et eksempel til etterfølgelse....fungerer vel bra også på Get eller Altibox....
    Mens TV2 og TVNorge ikke helt har skjønt den biten...dessverre :-(
    Tv3 HD på Viasat parabol er den eneste norske kanalen som innimellom sender både filmer og TV serier med 5.1 lyd...
    Et eksempel til etterfølgelse...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Når det gjelder Canal 9, så blir jeg overrasket om ikke kampene sendes samtidig på Canal+ Sport HD, hvis ikke Canal 9 blir tilgjengelig i HD før EM.
    Da er jeg offisielt overrasket. Fotball-EM samsendes ikke på noen av Canal+ kanalene. Heller ikke C+ Sport HD.

CANAL+ Grids > Grids

Er vel heller ikke veldig trolig at Canal 9 starter med HD sendinger før EM, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig litt trist...
    Men for de som har parabol rettet mot 19.2 øst og/eller 28.2 øst går alle kampene i HD på FTA kanalene:
    ITV1 (28.2)
    BBC One (28.2)
    ARD Das Erste (19.2)
    ZDF (19.2)
    Eins Festival (19.2)

Er litt usikker på om de nevnte sender kvart- og semi-finalene, men det gjør nok det. Er vel bare liveonsat som ikke har fått oppdatert infoen.
    Så det er håp for de som vil se hele EM i HD.
    TV2 og Nrk sender vel sine kamper i HD regner jeg med.

Edit: litt mer oversiktelig liste.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig skuffende. Men er det bekreftet at det blir slik hele mesterskapet? Jeg vet ikke hvilke kamper C9 skal vise. Me det kan vel kanskje hande det blir samkjørt med Sport HD når de evt skal vise noen "interessante" kamper?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det var veldig skuffende. Men er det bekreftet at det blir slik hele mesterskapet? Jeg vet ikke hvilke kamper C9 skal vise. Me det kan vel kanskje hande det blir samkjørt med Sport HD når de evt skal vise noen "interessante" kamper?
    C9 viser kun kamper fra gruppespillet. Programskjemaet jeg linket til inneholder programmet til alle Canal+ kanalene for hele juni, og EM-kampene er kun listet opp på C9

Euro 2012 ~ CANAL9

CANAL9 viser følgende kamper fra fotball-EM:
    Fredag 8. juni Russland – Tsjekkia
    Lørdag 9. juni Tyskland – Portugal
    Mandag 11. juni Frankrike – England
    Tirsdag 12. juni Hellas – Tsjekkia
    Onsdag 13. juni Nederland – Tyskland
    Torsdag 14. juni Spania – Irland
    Fredag 15. juni Ukraina – Frankrike
    Lørdag 16. juni Tsjekkia – Polen
    Mandag 18. juni Kroatia – Spania
    Tirsdag 19. juni Sverige – Frankrike