Viasat på høyre hode og ingen Canal digital på venstre hode (sett forfra)..Hvorfor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat på høyre hode og ingen Canal digital på venstre hode (sett forfra)..Hvorfor?

Får inn 99% signal styrke på viasat på høyre hode, men ingen signal på canal digital på venstre hode.. Er dette rett? Trodde Canal Digital var på høyre og Viasat på venstre? Er det da slik at jeg må vri parabolen nå ganske mye en vei? Legger ved et bilde av den skiven jeg har begge hodene på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på antenna forfra så er høyre hode Canal Digital.
    Så du må nok vri litt på parabol antenna ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inn 99% signal styrke på viasat på høyre hode, men ingen signal på canal digital på venstre hode.. Er dette rett?
    Canal Digital satelitten(e) ligger på 1 grader vest mens Viasat ligger på 5 grader øst (dog avhengig av hvor i landet du bor). Siden signalet fra satelittene i verdenrommet først må treffe selve tallerkenen før signalet reflekteres videre til hodene (LNB`ene), så må hodene faktisk stå på motsatt side av satelittenes posisjoner. Dette skyldes altså at satelittsignalene må reflekteres via tallerkenen og over på motsatt side i samme vinkel inn til hodene . Din plassering av hodene hadde vært logisk om du kunne tatt imot satelitt-signalene direkte inn i LNB-hodene uten å gå veien om selve tallerkenen, men det ville krevd en enorm presisjon på innstillingene (bare tenk på hvor små hodene er i forhold til tallerkenen). Jeg legger ved noen bilder som kanskje kan være til hjelp (jeg bruker selv 4 hoder):

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit... (Error)...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Får inn 99% signal styrke på viasat på høyre hode, men ingen signal på canal digital på venstre hode.. Er dette rett? Trodde Canal Digital var på høyre og Viasat på venstre? Er det da slik at jeg må vri parabolen nå ganske mye en vei? Legger ved et bilde av den skiven jeg har begge hodene på.
    Etter det jeg kan se på bildet så sentermater du 5 grader Øst og da må du løsne braketten å flytte den på høyre side av hodet som er i senter.
    1 west burde komme inn nå,men dette er ikke en optimal løsning siden 1 west bruker bare 60-70% av parabolen.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange runder opp og ned stigen, hjelp av en sat.piper og dishpointer.com så fungerer nå dette, har 99% / 100% signalstyrke på viasat (på det venstre hode sett forfra) og 94/95% på Canal Digital på høyre hode 8-) Den hadde blåst litt ut av posisjon, måtte vri parabolen ca. 20-30cm mot venstre (sett forfra) for og få CD inn på høyre hode istede for viasat...og flytte venstrehode (sett forfra) nærmere CD hodet. Funker bra nå, så får vi se etter neste vindkast hvor det står til da

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Den hadde blåst litt ut av posisjon, måtte vri parabolen ca. 20-30cm mot venstre (sett forfra) for og få CD inn på høyre hode istede for viasat...og flytte venstrehode (sett forfra) nærmere CD hodet. Funker bra nå, så får vi se etter neste vindkast hvor det står til da
    Da tror jeg du må drikke mere tran hvis du hadde skrudd fast antenna og den allikevel kunne flytte seg 20-30 cm....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •