Modifisere 102-CT til å virke med Parabol?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modifisere 102-CT til å virke med Parabol?

Trodde 102-CT var ganske lik med ST-102 bortsett fra tilkobling av antenneledning og software ??

Eventuellt hva annet kan jeg bruke den til.. ser at jeg får inn digitalt bakkenett og at cam leser mit CD HD-kort.
    :roll:

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på kabel (DVB-C), parabol (DVB-S) og bakkenett (DVB-T). Det er ingen mulighet for å bytte bruksområde, tunermodulen måtte da skiftes ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem HD PVR 102-CT vil fungere fint på parabol, den har DVB-S og DVB-C innganger bak, samme som Sagem HD PVR 101-ST.

Det som ikke går derimot, er å oppdatere kortet, så har du et kabel kort er du nødt til å oppdatere dette via kabel og flytte dekoder til parabol igjen. Da oppdateringer sendes månedlig, så er du nødt til å gjøre dette hver måned.

Har en svoger som gjør dette med sin dekoder og kort og tar med på hytta.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hotel
    Sagem HD PVR 102-CT vil fungere fint på parabol, den har DVB-S og DVB-C innganger bak, samme som Sagem HD PVR 101-ST.

Det som ikke går derimot, er å oppdatere kortet, så har du et kabel kort er du nødt til å oppdatere dette via kabel og flytte dekoder til parabol igjen. Da oppdateringer sendes månedlig, så er du nødt til å gjøre dette hver måned.

For mitt vedkommende løste det seg ved at jeg solgte den som var for kabel og kjøpte en annen brukt for parabol. Den for parabol har også de rette menyer / software for parabol samt riktig antennetilkobling. Prismessig er de normalt like for brukte PVR og tilgjengelighet i bruktmarked er god. Selvom ikke dette er den aller hotteste fra CD dekker den mine behov samt at jeg fikk WIMP..:-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD PVR 102-CT har DVB-C og DVB-T , ikke DVB-S. CT = Cable & Terrestrial (DVB-C&DVB-T) mens ST betyr satellite & terrestrial(DVB-S&DVB-T).
    Se side 6 i bruker manualen
    https://kabel.canaldigital.no/Global...%20-%20web.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    HD PVR 102-CT har DVB-C og DVB-T , ikke DVB-S. CT = Cable & Terrestrial (DVB-C&DVB-T) mens ST betyr satellite & terrestrial(DVB-S&DVB-T).
    Se side 6 i bruker manualen
    https://kabel.canaldigital.no/Global...%20-%20web.pdf

Her er det noe jeg har bomma på ja :neutral: Mulig det er omvendt jeg skulle frem til her, en 101-ST som funker på kabel..

Da skal jeg sjekke opp hvordan svogeren gjør dette, og holde kjeft frem til jeg har all fakta :-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noe jeg har bomma på ja :neutral: Mulig det er omvendt jeg skulle frem til her, en 101-ST som funker på kabel..

Da skal jeg sjekke opp hvordan svogeren gjør dette, og holde kjeft frem til jeg har all fakta :-D
    Nei ST varianten mangler DVB-C tuner. Den har kun tuner for satellitt og bakkenett.

Men han har sikkert ganske enkelt kjøpt en sat tuner på hytta. Det er vel ingen som gidder å dra med seg mottager att og fram til hytta

Nå trodde jeg ikke kabeltv smartkort fungerte på satellitt lengre men det fungerer kanskje dersom man er tilknyttet små SMATV nett som er matet direkte fra satellitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •