sidemater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: sidemater

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sidemater

Noen som vet hvor det er mulig og få tak i en sidemater til en 85cm nokia paprabol. ????

Har vært i kontakt med de fleste forhandler men dem har enten ikke peiling eller så ønsker de bare og seølge pakker.

så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i en sidemater for 4 lnb så ønsker jeg svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En normal Nokia parabol, beregnet for ett, eller to hoder, vil ikke fungere særlig bra med fire hoder.
    Da er det bedre å satse på en skjerm, som er beregnet for fire hoder fra starten, evt. en Raven parabol, de selges ofte med fire hoder, og switch til en fin pris.
    De finnes i 60 og 80 cm....den siste er nok best.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Noen som vet hvor det er mulig og få tak i en sidemater til en 85cm nokia paprabol. ????

Har vært i kontakt med de fleste forhandler men dem har enten ikke peiling eller så ønsker de bare og seølge pakker.

så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i en sidemater for 4 lnb så ønsker jeg svar.
    Satelitt1.no Triax Sidemater 4 lnb - Sidematere - Tilbehør - Parabol & RiksTv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    En normal Nokia parabol, beregnet for ett, eller to hoder, vil ikke fungere særlig bra med fire hoder.
    Da er det bedre å satse på en skjerm, som er beregnet for fire hoder fra starten, evt. en Raven parabol, de selges ofte med fire hoder, og switch til en fin pris.
    De finnes i 60 og 80 cm....den siste er nok best.
    Siden det ser ut som du har mere peiling på dette en meg tar jeg sjansen på å bryte inn:

Jeg bor i Østfold, har enn Raven 70 med fire hoder. Kan jeg henge på en utrigger og legge til en LNB for 28 øst (evt fjerne 13ø, bruker det ikke), eller bør jeg skaffe en større skål som i utgangspunktet er forberedt for flere hoder? Jeg hadde opprinelig tenkt å sette opp en 60 cm med ett hode for 28ø, men har fått tilbakemelding om at det ikke er å anbefale. Men jeg fikk faktisk 28ø med bra styrke når jeg vred skålen så den kom inn på hodet for 19ø...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utrigger for 28 grader øst vil fungere dårlig på en Raven 70, det mest fornuftige alternativet er å bruke en separat skål, gjerne så stor du synes er praktisk, du finner mange billige brukte på Finn.no.
    Resultatet blir bedre, og du vil ha reserver for dårlig vær osv.

Du kan jo som du var innom, bruke kabel fra 5 øst inngangen på switchen, og programmere deretter, tror det kan bli bra.....

Roar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •