XTREND ET9500 HD Digital Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTREND ET9500 HD Digital Receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer denne i (hyllene)?

Jeg er helt grønn når det gjelder sånne linux bokser, men vil prøve meg alikevel...
    Er det bare plug'n play? altså like enkelt som CD sine tunere..?

Vil gjerne ha både viasat og CD i en tuner, men ikke hvis du må være data geni for å bruke den..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke til salgs enda, hverken i Norge eller andre land så langt jeg kan se.
    Nei det er ikke bare pugg&play du selv må sette den opp, men det er ikke noen problem å sette opp en slikt boks da, det fins masse programvare aka images.

Både Via og CD bør fungere bra på denne boksen så lenge du setter den opp riktig, det vil si så lenge du bruker riktig softcam så kan du bruke den med hvilkenb som helt kort du måtte ønske deg. Nei da du trenger ikke å vare noen data geni for å få dette til å fungerer. det meste du trenger fins allerede på nett :-)

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg melde ifra til de som er interesert at nå har jeg denne boksen og hvis noen trenger hjelp eller står fast så er det bare til å skrive her.

Boksen er helt konge og meget stabilt, bruker den nå med siste Open AAF image og må si jeg er meget imponert over hastigheten, stabiliteten og bilde kvalitteten er også bedre en Ultimo synes jeg.

Jeg har montert en 1TB 2,5" HDD og opptak og avspil av lyd og bilde er ingen problem her.

Her er det link til siste Open AAF ET9x00-OpenAAf--v2.0 2012-08-04
    Download et9x00 openaaf 20120804 zip

Husk, meget viktig at man ser at bootloaderen er oppdatert og at boksen viser ET9x00 på front displayet, hvis ikke da må man OPPDATER BOOTLOADEREN før man oppdaterer eller installerer nytt image.
    Mvh

bobi

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle mer om denne saken?

Hvordan er den i forhold til DB800 / DB7020HD?

Hvordan er det med img? Hvordan er det med cam`er og slik?

Fungerer 3D bildene? Kvalitet?
    Og hvordan blir bilde & lyd i forhold til bluray?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @zx300
    nå har jeg hverken DB800 eller 7020 HD så kan ikke si så mye rund det, men boksen er basert på Mips processor og bruker Enigma2 som software da vil det si at boksen er likt som DB modelen i bruk.

Ang imgages, tja det er ikke like mye som på DB men det er mer en nok nå, siden den er også en nytt boks på markdet så florerer det ikke av images, men Temas som Open Pli, Open AAF, Persian Empire, HDF , VIX, Xtrend Support Image og enda mere images er ute alerede. Så jeg vil si support er ganske bra her.

Har ikke testet 3D her enda, men bildekvalitetten er ikke Bluray, men kontra andre bokser jeg har testet har denne boksen meget bra bilde kvalittet sysn jeg da

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Open AAF image
    Zippyshare.com - openaaf-2.0-et9x00-20120804_usb.zip

Ny VIX Image ET 9x00 med 9x00 menes det at denne kan brukes for alle modeller fra 9000, 9100, 9200 og 9500

15/08/2012 - OpenViX 3.0.204
    OpenViX Downloads

Som alltid herfra kan man henet OpenPli sine images
    Download | OpenPLi - Open Source Set-Top Box Software

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..har hatt 9000 i snart 2 år. Kjører vix fortsatt med gammel boot louder. Denne har ikke krasjet en eneste gang... Nå vil jeg oppdatere denne til 9x00 som ser ut som en lett sak. Spørsmålet mitt er hvem selger den nye 9500 Norge? Evy hvor kan den bestilles?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av odderiks
    Hei..har hatt 9000 i snart 2 år. Kjører vix fortsatt med gammel boot louder. Denne har ikke krasjet en eneste gang... Nå vil jeg oppdatere denne til 9x00 som ser ut som en lett sak. Spørsmålet mitt er hvem selger den nye 9500 Norge? Evy hvor kan den bestilles?
    Xtrend ET 9500 FULL HD Twin Tuner with HbbTV og 3D Klar - X-SAT.NO LTD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra boks denne, har hatt den en stund nå og kan varmt annbefaler til alle. Meget stabilt og bra med OpenAAF som jeg bruker nå. Rask, stabilt, om ikke det beste bilden av alle boksene jeg har testet. Bra med support for å vare så ny på markedet. Har man en ET 900 fra før er denne rett og slett meget enkelt å betjene siden man er kjent med systemet fra før av, men alle som har hat en Enigma2 boks vil meget enkelt klare å betjene en Xtrend ET9500 boks.

En ting jeg digger på denne er fjernkontrollen som bare fungerer kontra den til Vu+ Ultimo so er katastrofe og rottete å bruke, Xtrend sin fjernkontroll er meget bra.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dumt spørsmål

Hei. Bootloder til clarke tech er kanskje den samme som xtrend 9000. Må bare hoppe i det.finner ikke noe på clarke sine sider. Odd egil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Helt riktig det, Xtrend 9000 og clarke-tech 9000 er hel like bokser og produsert av samme firma så det er ikke noen i veien med å sette inn bootloader fra xtrend til clarke-tech

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Takker før hjelpsomme svar. Her kommer nok et.....hva består åpen Aaf av??? Finner mye stoff om dette på tysk. Er det inkl cam eller er dette en jobb som må Googles. Jeg har klar bootloder open aaf og vix siste versjon. Det skjer i morra..kanalliste er lagret. Odd egil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Odd
    Så langt jeg vet så er det ingen image jeg har testet som kommer med så mye ekstra ting. Men AAF , PLI er de enkleste å komme igang med. De fleste består av Enigma2 :-) men div team setter opp egen addon, pluggin osv.

jeg liker Open AAF pga denne er en all arounder image, men som sagt, Pli, Vix, eller de fleste images som er til Xtrend 9x00 boksene passer fint til Xtrend 9500 HD, så om du vil bruke Open AAF eller Open VIX eller Open PLI eller en annen som er byddt for ET 9X00 så går det fint.

ViX er en meget stabilt img, men her finner du ikke Softcam som kan lastet ned via imagen, du kan selvsagt bruke en IPK fil for å installere de men da må du lette litt rund.

Google gjør en bra jobb med å forstår det som er på språk vi ikke kan, eller er det å spørre her hva er det du vil vitte, så er det sikkert flere som vil hjelpe deg. Jeg vil ikke tro at jeg vi alene med denne boksen i Norge

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bobi]Hei Odd
    Så langt jeg vet så er det ingen image jeg har testet som kommer med så mye ekstra ting. Men AAF , PLI er de enkleste å komme igang med. De fleste består av Enigma2 :-) men div team setter opp egen addon, pluggin osv.

jeg liker Open AAF pga denne er en all arounder image, men som sagt, Pli, Vix, eller de fleste images som er til Xtrend 9x00 boksene passer fint til Xtrend 9500 HD, så om du vil bruke Open AAF eller Open VIX eller Open PLI eller en annen som er byddt for ET 9X00 så går det fint.

ViX er en meget stabilt img, men her finner du ikke Softcam som kan lastet ned via imagen, du kan selvsagt bruke en IPK fil for å installere de men da må du lette litt rund.

Google gjør en bra jobb med å forstår det som er på språk vi ikke kan, eller er det å spørre her hva er det du vil vitte, så er det sikkert flere som vil hjelpe deg. Jeg vil ikke tro at jeg vi alene med denne boksen i Norge

mvh

bobi[/

Hei. Takker for svar. Jeg brukte forrige uke på ny bootloder og image.. det gjekk jo kjempebra. Måtte lese meg høy på alt jeg hadde glemt. Burde egentlig skifta ei gong i uka. Fornøyd med AAF så langt. Synest den henger litt når jeg skifter kanaler......men en leter jo altid etter noe som kan bli bedre. Jeg likte vix veldig godt men var den med tilbehør som jeg ikke likte.... sliter med og få epg en opp og gå. Men den kommer nok etter vært. Husker du dato for siste bootloder. Fant en nyere en den som er på xtrend sine sider. Var en ekstra fil i den. Har du prøvd den?.
    Odda

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei til deg også
    Jeg har lastete ned siste bootloader fra xtrend linken jeg har postet her
    det er herfra Xtend GIT jeg hentett siste boorloader til min ET 9500 HD, så oppdaterte jeg til siste OpenAAF og alt fungerer som en drøm.

EPG , den fungerer perfekt her da, du må 1 gang i uka gjennom Nicklodeon kanalen eller andre som er innen samme frekvens så oppdaterer epg for 1 uke frem i tiden. Har hatt EPG helle tiden jeg og må si at denne fungerer utmerket slikt den er.

Her er det link til PB-Enigma2 image også, det er deres nedlasning sider, så her har de image til flere bokser

ViX og AAF , PLI også har kommet med nye images, det er flere images som kan testet så finner man det man liker :-)

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne boksen til julegave hurray, har testet den litt nå med forskjellige image. Denne gir bedre bilde kvalitet enn vu+ duo som jeg også har. Ikke mye, men forskjellen er der på sd uten tvil. Men jeg har også en gammel db 7020s som har bedre bilde enn begge disse enigma 2 boksene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil vare helt utrolig om en gammelt DB7000 ha bedre bilde en Xtrend 9500 HD. Har denne boksen selv, bruker den hverdag og har også DB7000/7020 boksene :-) men vil absolutt si at XT ET 9500 HD har bedre bilde uansett.

Bruker min boks nå med siste ViX image og er meget fornøyd. må si at det er den beste boksen hittil jeg har eid. Test den nye ViX imagen og se om det hjelper deg også

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bobi.

Er en suveren boks denne Xtrend 9500, rask og ganske bra bilde kvalitet på min 50 tommer tv.
    Blir bare mer og mer fornøyd med denne tuneren. Xtrend 9500 er blitt stue boksen min også, duo'en er nå plassert på soverommet

Bruker nå Openaaf og er veldig fornøyd med denne og mange fine pluggins. Kunne kanskje hatt ett litt bedre skin med pig. Jeg skal prøve Vix en dag da jeg har årk og tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Grimm70.
    Etter du skrev om at du hadde bedre bilde på din DM 7000, STØVET jeg ned DB 7000 og 7020 SD for å teste det du skrev.

Testet med 3 forskjellige TV-er en Samaung 32" en Samsung 42" og en Philips 47". Dreambox og Xtrend kjørte jeg PLI image for å ha så godt som mulig likt image selv om den enne er E1 og den den andre er E2.

Testene gikk på Max kanalen under serien FIKSERNE. Kan nå trygt si at Xtrend er meget meget foran DB boksne på bilde kvalitett og hastighet.

Jeg også er meget fornøyd med XT boksen, og vil annbefale det til alle jeg kjenner. Stabilt, bra bilde, rask og med riktig image er denne boksen en av de beste jeg har testet.

Er tilbake på ViX image igjen, siden jeg er vant med den

mvh

bobi

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •