Beste kjøp -linux mottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste kjøp -linux mottaker

Ser ut som min Ipbox9000HD har fått seg en knekk. Virker å være en kortslutning i frontpanelet. Frontpanelet er koblet til hovedkort via 2 kontakter.
    Hvis jeg kobler fra den største kontakten, så starter boksen.
    (Må også ta vekk tuner nr 2).

Hvis jeg skulle slå til med en ny linux boks i dag, er det VU+ Ultimo som er det beste valget tro?
    Vantage VT-1, er fin å se på, men det virker å være mindre "fuzz" om den rundt om kring.

Ønsker en som greier 2 tunere. Se på en kanal og ta opp en annen. Inkludert HD sendinger.
    Fungerende EPG.
    Fungerende Subtitles.
    Gjerne PIP. (ok, om ikke 2x HD PIP)
    Gjerne oscam støtte.
    Gjerne føles kvikk til å starte og skifte kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimo eller Duo, hvis du spør meg da.:-) (har hatt Ipbox 9000HD selv...:cry: )
    Er nok beste kjøp mht pris/funksjoner/kvalitet.
    EPG/teksting/oscam fungerer jo selvfølgelig bra på disse boksene, oppstarts-tiden er vel også blant de raskeste på markedet, omkring 60 sekunder.
    Ultimo har fungerende pip, men ikke på hd-kanaler.
    Duo har ikke hardware-støtte for pip, men bruker såkalt I-frames; stillbilder som skifter hvert sekund.
    Hvis du bare trenger 2 satelitt-tunere, og ikke er veldig opphengt i pip, så er Duo helt ok. Ellers så er jo Ultimo en kjempeboks!:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Ultimo eller Duo, hvis du spør meg da.:-) (har hatt Ipbox 9000HD selv...:cry: )
    Er nok beste kjøp mht pris/funksjoner/kvalitet.
    EPG/teksting/oscam fungerer jo selvfølgelig bra på disse boksene, oppstarts-tiden er vel også blant de raskeste på markedet, omkring 60 sekunder.
    Ultimo har fungerende pip, men ikke på hd-kanaler.
    Duo har ikke hardware-støtte for pip, men bruker såkalt I-frames; stillbilder som skifter hvert sekund.
    Hvis du bare trenger 2 satelitt-tunere, og ikke er veldig opphengt i pip, så er Duo helt ok. Ellers så er jo Ultimo en kjempeboks!:-)
    Dårlig av deg å ha den signaturen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Dårlig av deg å ha den signaturen her.
    Er du redd du skal bli alene her til slutt eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mach III
    Er du redd du skal bli alene her til slutt eller?
    Det var en dum kommentar! Men er du så dum at du ikke ser at du bruker en konkurrents side til å annonsere for deres eget forum?
    IQ er ikke alle forunt å ha...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det var en dum kommentar! Men er du så dum at du ikke ser at du bruker en konkurrents side til å annonsere for deres eget forum?
    IQ er ikke alle forunt å ha...
    Etter å ha sett dine tidligere kommentarer her inne så trodde jeg at du tålte såpass ihvertfall...

Newcomer KAMA3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy

Ønsker en som greier 2 tunere. Se på en kanal og ta opp en annen. Inkludert HD sendinger.
    Fungerende EPG.
    Fungerende Subtitles.
    Gjerne PIP. (ok, om ikke 2x HD PIP)
    Gjerne oscam støtte.
    Gjerne føles kvikk til å starte og skifte kanaler.
    jeg har brukt clarke tech ET9100 med ViX i snart seks måneder nå og er storfornøyd med den tuneren er ganske så stabil og har alt av det ovennevnte, bortsett fra PiP i HD. det siste har blitt utbedret i ET9200, tror jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vil so at Clarke-Tech 9200 eller Xtrend 9200 FULL HD er det som virker å ha den lille ekstra, ser at de har FULL HD og støtter 3D sendinger også, og etter å ha lest mye på tyske forumer med hjelp av google så ser det ur at PiP også fungerer også i HD.

Start og reaksjon er vel likt med Vu+ vil jeg si.

Vu+ Uno og Ultimo er ikke helt opp til ryktene, jeg personnlig er lei disse boksene siden jeg har hatt trpbel med strømforsyningene og fjernkontrolene.
    Solo og Duo derimott var konge når jeg hadde dem da.

Per dags dato ser det ut som CT 9200 er en bra boks.

Hva med Dreambox 7020 HD da, den koster litt mer en de andre boksene men derimott så er den en fungerende boks. Den nye Technomate Linuxc OM er også en bra merke da, men er helt ny på markedet og det er litt risky med tanke po support og manglende SW fra de.

VT-1 er en boks for de som vil se på TV uten å bry seg so mye med små ting eller image og slike ting da, men her har du ikke oscam så langt jeg vet.

Hvorfor ikke prøve å fikse IPboxen du har i dag, ta kontakt med de du har kjøpt boksen da, så kajse de kan sende eller selge deg en nytt fron pannel

Eller om du kan vente litt til så kommer den bokser med 1200 Mhz om ikke så lenge.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er slik at å fjerne enheter som trekker strøm for apparatet i gang,
    tyder det på at strømforsyningen ikke greier å levere nok strøm.
    Sansynligvis har strømforsyningen kondensator problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det derre strømforsynings-problemet trodde jeg var en Dreambox-spesialitet, har ikke sett at andre har hatt dette med sine Vu+'er, @bobi?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ricks
    Hvis det er slik at å fjerne enheter som trekker strøm for apparatet i gang,
    tyder det på at strømforsyningen ikke greier å levere nok strøm.
    Sansynligvis har strømforsyningen kondensator problemer.

Ja, kanskje er du inne på noe der... Fant en svart flekk på VDF displayet og tenkte "en-eller annen form for kortslutning". Tok bort en av lederne i mange-lederen, og fortsatt startet boksen, men manglet fjernkontroll styringen.
    Siden selger sier garanti er borte når tredjeparts software er lagt inn, tok jeg loddebolten fatt og brøt kretsen til displayet bare.
    Nå fungerer fjernkontroll,og boksen starter, men ikke hver gang. Ikke i hele tatt med 2 tunere innsatt...
    Da rimer det med at strømforsyningen er "svekket" og ikke leverer nok.
    Dvs, når den virker så måler jeg alle de typene volt jeg skal ha mellom GND og de andre punktene, når den ikke vil så er alt null.
    Denne strømforsyningen er jo stor, og har mange forskjellige spenninger.
    Vanskelig å finne tilsvarende.
    Hvorfor bruker man ikke LCD display i stedet for VFD. De er vel enklere å drive?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, MachIII
    Jeg har hatt Uno og har byttet 3 ganger strømforsyning , Ultimoen min ble også problemer med men min var en utviklings model så der kan jeg ikke utalle meg om slutt produkten, men den jeg har er en av de aller første modelene som VU+ produserte :-)

@Daffy
    Ta en bilde av strømforsyningen og send den til meg via PM hvis du kan så skal jeg se om jeg finner ut av problemet ved å se på bildene, ta bilder av både under og over så jeg ser begge sider.

Mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Jaaa da !
    CT er uten tvil en flott mottaker med gode spesifikasjoner, men for min del er det ihvertfall ikke aktuelt med en slik igjen.
    Kjøpte min 9100 ifjor i januar og allerede i begynnelsen av april måtte jeg kaste inn håndkle og sende denne til leverandør i Tyskland, da mottakeren nektet å boote etter en enkel reboot, bemerk , ikke etter omprogrammering eller addon installasjon ( symptom 3 blink i standbye knapp og full stop etter dette). Dette er langt ifra isolert tilfelle , man kan lese om fenomenet på Clarke Tech sin tyske support forum . Fikk beskjed fra leverandør at boken måtte sendes fra leverandør i Tyskland til produsent i Korea ( det tok over 2 mnd. for å få den i retur, heldigvis fungerende) . Men gleden varte ikke lenger gitt , 3 mnd senere røyk strømforsyningen ( heldigvis ble den fikset i Norge).
    Skal ikke nevne 30.000 SB buggen som er sikkert fortsatt tilstedet på 9000 og 9100 !
    I høst ifjor solgte jeg drxxxxn brukt før prisene begynte å rase ned.

Har gått lange veien med alle VU+ modeller , med unntak av Solo som ble byttet ut til Uno. Har ikke hatt 1 eneste hardvare problem med noen av disse i det hele tatt. Kan si det enkelt , VU+ regjerer når det gjelder hardvare og pris:-D

@Daffy,
    Hvis du finner ut at det er VFD isplayet som har tatt kvelden, ikke mottakerens PSU , send meg PM jeg har en slik som passer til første hardvare revisjon, ikke den siste, med litt blåaktig farge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det fins ingen bokser som ikke har problemer da.
    Les Vu+ boksene har fåt flere og flere problemer nå i det siste, mange bokser som ikke booter der også, les Engelske og Tyske forumer da ser du det fint mange som har problemer med VU+ også, inkluder meg som har vart uheldig med UNO jeg har. hvis dere vil så kan jeg sette par linker her som viser problemer med bootloader og vu+ modelene

Jeg kjøpte / utviklte en del på CT også og største problemen var vel Batteriet og SR 30.000 på første model, men det er vel fikset med ET 9100 og XT 9200 full hd. nå vet jeg ikke hvordan 9200 er da, men ved å lese på spesielt tyske og engelse forumer så ser du at den har fåt bra med kritik.

en siste Linux boks som har kommet på markedet er også TECHNOMATE TM-TWIN-OE som er prikt likt VU+ boksene og er biligere også, denne er helt ny på markedet men ser lovende ut alerede. Men siden TM 800 HD er jeg litt skeptisk til denne firmaet pga dem sviktet helt på support for denne boksen, jeg fikk en sliken for å teste og hjelpe med et par ting, men ble ikke noen av denne boksen siden den hadde mere problemer en noen annet jeg har testet i mitt liv.

Skal man ha noen som er bra og sikkert boks så ja da er det Dreambox, Vu+ og CT som er akurat nå, ellers er det flere merker som kommer på markdet

Gå Påske alle sammen

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •