Premier League: kun 1 live kamp live kl. 16 på Lørdager

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Premier League: kun 1 live kamp live kl. 16 på Lørdager

Premier League stopper tilbudet om å velge kamp på parabol kl. 16 på Lørdager. Årsaken er at Pub'er i England har fått rettens kjennelse på at de ikke bryter noen opphavsrett/rettigheter ved å vise kamper fra parabol distributører utenfor UK.

Påbudet om maks 1 kamp live kl.16 gjelder alle parabol operatører som har et footprint som teoretisk kan dekke England.

Endringer i Premier League-tilbudet lørdager kl. 16.00 - TV 2 Sporten
    Info om Premier League | Viasat
    https://parabol.canaldigital.no/Aktu...mpene-kl-1600/

Danmark...
    Premier League - ekstra livekampe | Viasat

Sverige..
    Chockbeskedet: Tittarna får bara se en Premier League-match - Premier League - allt om engelsk fotboll - fotbollskanalen.se

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er faan meg den verste nyheten jeg har sett på lenge.
    En jævla fuckings greker faan som ødelegger for så mange bare pga han skulle ta inn en billigere kanal via parabolen sin!!

Men kan TV2 gjøre dette uten å sette ned prisen på fotball pakka?
    Jeg er ikke interessert å betale fullpris når jeg mister tilbudet, og er heller ikke interessert i å få den via internett, regner med det da ikke er langt den samme kvaliteten, og sikkert hakkete og dårlig.

Nei dette var faan meg sinnsykt irriterende og surt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke veldig happy for denne nyheten nei :evil:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da blir det vel bare ManUsa, ManArab, LiverUsa og Emirates vi får se kamper av.

Mitt elskede, erkebritiske Chelsea blir vel neppe å se med mindre de spiller mot et av de ovennevnte utenlands-lagene )

Ps!! Så så, ikke ta helt av nå - sjekk ironiknappen først

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    En jævla fuckings greker faan som ødelegger for så mange bare pga han skulle ta inn en billigere kanal via parabolen sin!!

Jeg er ikke interessert å betale fullpris når jeg mister tilbudet, og er heller ikke interessert i å få den via internett, regner med det da ikke er langt den samme kvaliteten, og sikkert hakkete og dårlig.

Nei dette var faan meg sinnsykt irriterende og surt...
    Såså, rolig nå.. Kampene blir fortsatt tilgjengelig. TV2 vil tilby alle parabolkunder web-løsning for alle kampene som fjernes fra satellittsendingene.
    Jeg tipper også at siste ord i saken ikke er sagt.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok.. Men tror du jeg får samme opplevelsen via internettleverandøren min og på mitt 106" store lerrett da, som jeg får nå med en HD dekoder via parabol??

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok.. Men tror du jeg får samme opplevelsen via internettleverandøren min og på mitt 106" store lerrett da, som jeg får nå med en HD dekoder via parabol??
    Det vet jeg ikke. Det kommer jo an på nettlinja di og flere andre forhold. Jeg har ikke sett kvaliteten på PL via Sumo. Men jeg har tidligere kjøpt enkeltprogrammer på Sumo og kjørt dette på mitt 106" store lerret. Det har i hvertfall funket helt strålende :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det el ingen greker som er skyld i dette men en erkebritisk pubdame som hadde kjøpt et gresk parabolkort som gjorde at hun kunne vise alle kampene klokken 16 på lørdager i puben sin i en engelsk by.

Det er 8.mars i dag... kvinnfolk!!!! ødelegger fotballen.... hehehe

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det vet jeg ikke. Det kommer jo an på nettlinja di og flere andre forhold. Jeg har ikke sett kvaliteten på PL via Sumo. Men jeg har tidligere kjøpt enkeltprogrammer på Sumo og kjørt dette på mitt 106" store lerret. Det har i hvertfall funket helt strålende :-)
    Men fotballen vil utvilsomt få mye dårligere kvalitet. TV2 sender kampene i 12Mbps i HD format via satellitt. Jeg vil tippe at Sumo ikke kan gi 12Mbps selv om man har 100Mbps internet forbindelse. Det blir spennede å se hvordan Sumo vil takle det ekstra trykket fra alle TV2 PL abbonentene hos CD og Viasat.

Vet ikke om det er fotball i HD format du har sett fra Sumo på et 106" lærret men det er enormt mye enklere å levere vanlige programmer med bra resultat via webtv enn det vil være med fotball. De gangene jeg har testet webtv så har jeg heller ikke fått 50bilder pr. sekund noe som er helt nødvendig på sport/fotball. Har ikke sjekket om Sumo har dette problemet.

Hele saken er tragisk og man kan kun skylde på Premier League. Slik jeg forstår det så kunne Premier League stoppet PUB visning i England ved å legge ned totalforbud mot offentlig visning over hele Europa.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coolsport kommer med ny side i morgen - vi får fortsette med så-som-så streamingtjeneste med eller uten spennende arabisk kommentering

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er meget, meget triste nyheter for en som vier nesten all tid til engelsk fotball

Jeg leste på Dagbladet sin debatt at dette også gjaldt Get sine kunder. Med andre ord ikke bare parabol kunder.
    Det store spørsmålet mitt er da om dette gjelder Altibox sine kunder også, eller er det kun parabol kunder som lider ?

Jeg har sesongkort på drømmenes teater, og har i snitt 10 turer over. Om det er slik at jeg ikke får sett hver en eneste kamp her hjemme, så skal jeg f... meg flytte over dammen

Edit: Ser nå i linken til TV2 sport at det presiseres at dette gjelder kun de med parabol, men vet jammen ikke hva jeg skal tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Premier League gjøre dette uten å betale tilbake penger til TV-kanalene som har betalt hundrevis av millioner for rettighetene?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Kan Premier League gjøre dette uten å betale tilbake penger til TV-kanalene som har betalt hundrevis av millioner for rettighetene?
    Advokatmat - big time!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det får du ikke. De gangene jeg har kjøpt kamp på Sumo (da min kamp ikke var blant de tre utvalgte på TV) har jeg hatt maks kvalitet (kalt HD av Sumo), men allikevel flere klasser under parabolen i kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel hele tiden vært slik i UK, at det kun har vært sendt en kamp når flere har gått samtidig.

Jeg var i London 2. januar og Wolves-Chelsea ble ikke vist på TV i UK. Det var en annen kamp som gikk. På TV2 viste de tre kamper, og på Altiboks viste de alle.

Har dette noe med at det ligger så mye penger i "hovedkampen" at de ikke vil ha noen til å se på de andre kampene? Altså få reklamen på denne kampen til å bli sinnsykt mye verdt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at de "øvrige" kampene kl 16 blir gratis på TV2Sumo?
    Jeg fikk en link fra Viasat, der var det ingen påloggingsinfo eller noe. Hvem som helst kan jo bruke den linken.

Finner det vel ut på lørdag kl 16.....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Det har vel hele tiden vært slik i UK, at det kun har vært sendt en kamp når flere har gått samtidig.
    Det er akkurat det som er poenget. Men nå har altså domstolene åpnet for at pub-eiere kan vise flere kamper samtidig med utenlandske kort. Grunnen til at de i England kun vil vise én kamp er at de vil ha folk på tribunene og ikke på pubbene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Vet ikke om det er fotball i HD format du har sett fra Sumo på et 106" lærret men det er enormt mye enklere å levere vanlige programmer med bra resultat via webtv enn det vil være med fotball.
    Nei, jeg har ikke sett fotball fra Sumo. Det er typiske HD serier som "Blue Blods" og "Chicago koden" jeg har kjøpt tilgang til ved enkelte anledninger. Og det har sett veldig bra ut. Jeg kan fint se for meg det er langt mer krevende å overføre fotball når en vet hvor mye båndbredde dette krever.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogo
    Betyr dette at de "øvrige" kampene kl 16 blir gratis på TV2Sumo?
    Jeg fikk en link fra Viasat, der var det ingen påloggingsinfo eller noe. Hvem som helst kan jo bruke den linken.
    Finner det vel ut på lørdag kl 16.....
    TV2 har laget en egen webtv-løsning for parabolkundene på http://webtv.tv2.no/pltv.
    Det gis (selvsagt) ikke tilgang til alle kampene lørdag kl 16, det er forbeholdt Sumo- og Altiboxkunder. Istedet får du opp de to kampene som går på TV2PL 2 og 3.

Men prisen forblir nok den samme, kjenner vi TV2 rett.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er inne på Altibox sin programoversikt for dagen og ser nå.
    TV2 HD 1: Liverpool kl 16
    HD2,3,4,5,6: ingen sending.

Jeg er meget spent på om de viser alle kampene kl 16.
    Vært på Lyse/Altibox sine nettsider og sett de siste dagene, uten å finne noe info som bekrefter at Altibox kunder mister eller beholder 16.00 kampene. Det synes jeg er veldig dårlig av de. Sikkert flere enn meg som lurer !!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •