SatCR 2x splittere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SatCR 2x splittere?

Fant ingen relevant informasjon på nettet, så da bare spør jeg her.

Viasats SatCR kan ha 4 uttak. Jeg har to HDPVR som tar 2 hver. Spørmålet er om jeg, istedefor å ha en splitter i midten og trekke to lange kabler til hver boks, heller kan ha en splitter nær den ene boksen og trekke en kabel derfra (fra det 3. eller 4. uttaket) til den andre boksen og splitte på ny nær denne..?

Har ikke fått satt meg inn i hvordan splitteren deler signalet, men jeg hadde spart litt kabel og arbeid om dette hadde latt seg gjøre. :-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lemonade
    Fant ingen relevant informasjon på nettet, så da bare spør jeg her.

Viasats SatCR kan ha 4 uttak. Jeg har to HDPVR som tar 2 hver. Spørmålet er om jeg, istedefor å ha en splitter i midten og trekke to lange kabler til hver boks, heller kan ha en splitter nær den ene boksen og trekke en kabel derfra (fra det 3. eller 4. uttaket) til den andre boksen og splitte på ny nær denne..?

Har ikke fått satt meg inn i hvordan splitteren deler signalet, men jeg hadde spart litt kabel og arbeid om dette hadde latt seg gjøre. :-)
    Splitteren min sitter rett bak mine to HDPVR,,,,prøvde en annen splitter først, men den funket ikke...men den som fulgte med den nyeste boksen min, funket som en drøm.fikk den nye for ca 1 år siden. Altså den som ble levert fra VIASAT.
    4 korte ledninger fra den inn i begge HDPVR'ene. En ledning fra SAT CR hodet. :-)
    Hvis du har boksene dine et stykke fra hverandre, så er vel det beste å legge splitteren midt i mellom...men tror ikke du kan spiltte et allerede splittet signal...du må nok ha to ledninger fra splitteren til den andre boksen..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, dette burde funke uten problemer.
    Sett på 3 veis splitter ved den første så strekker du en kabel til den andre og splitter den i 2.
    Du mister litt signal styrke på veien men kvaliteten skal holde seg bra, hvis vi ikke snakker om lange lengder (over 50 meter).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, det går ikke. Du må bruke splitteren fra Viasat og trekke 2 ledn. til hver dekoder.Viasat sa for noen måneder siden at de ville komme med en annen løsning "snart". Blant annet skulle det være mulig å ha 8-12 dekodere (4-6 HDPVR) på en kabel, men siden ble det tyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 ulike svar

Jeg forsøkte, var sikker på at det ville gå på samme måte som i gamle dager.Da var det mulig å splitte den analoge antenneledn.og ha tver og videoer over hele huset, men jeg fikk det i alle fall ikke til å virke.Dvs. jeg fikk signal frem, men fikk ikke tatt opp et program mens jeg så på et annet.Aner ikke hvorfor.
    Prøv selv davel, og meld ifra om det funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjappe svar!

Lite lysten på å finne ut at ting ikke fungerer etter at alt er kablet ferdig, så takker og bukker for tilbakemeldinger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Joda, dette burde funke uten problemer.
    Sett på 3 veis splitter ved den første så strekker du en kabel til den andre og splitter den i 2.
    Du mister litt signal styrke på veien men kvaliteten skal holde seg bra, hvis vi ikke snakker om lange lengder (over 50 meter).
    Med SatCR? Hvilke splittere bruker du i såfall..?
    Har du et fungerende oppsett du har erfaring fra..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan splitte flere ganger.

Alt 1 : En 4-veis splitter og to ledninger til hver boks.
    Alt 2 : En 2-veis splitter ved antenna. En ledning til hver boks og en 2-veis splitter ved hver boks.
    Alt 3 : En ledning til første boks. Ha en 4-veis (evt. 3-veis) splitter her, og to ledninger til boksen og en ledning til den tredje boksen hvor du har en 2-veis splitter.

Skal funke fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for å kjøre safe og splitte på midten (4-veis) og trekke to kabler til hver boks derfra, hadde likevel ikke spart sååå mye på å splitte to ganger (kunne trukket kabler flere ganger på tiden jeg har brukt på å spekulere:roll: ). "Skal/bør fungere" er ikke nok for meg :wink: og det ene svaret fra noen som faktisk hadde forsøkt i praksis var at det ikke fungerer.

Takker uansett for alle innspill!

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gøre som Rogo skriver

har prøvet dem alle og alle funker fint .

OBS selvfølgelig skal splitterne være de rigtige typer.
    samt receivere skal ikke være tilsluttet under opsætning i meny

MVH

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har montert noen viasat dekodere siste årene, og det er ikke noe problem det du spør om her. du kan splitte hvertfall 3 ganger uten problem, forutsatt selvfølgelig at du passer på å adressere satcr forskjellig på alle dekodere og at ikke bestemor har justert parabolantennen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal huske på det til neste gang; at så lenge satCR er korrekt satt opp på mottaker så kan en splitte opp til 3 ggr.

Jeg hadde desverre ikke tid å vente lengre, så alt ble kablet og satt opp i går, med 4-veis splitter på midten..:neutral: Ble litt mer arbeid å få to kabler gjennom gulv/vegg enn én, men men, det fungerer hvertfall bra nå 8)

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo bra det fungerer da.
    dette systemet med splittere har vertfall spart oss parabolmontører mye arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et lite spørsmål om dette når det først er oppe.

Vil det fungere på følgende måte?

Lnb > 4-veis splitter > 2-veis splitter i hver ende av disse utgangene.

Har litt problemer med å switche mellom visse kanaler ved å bare bruke en inngang.
    Virker nesten som om det er mellom horisontale og vertikale kanaler.

I tillegg er kabelen til 2 av tunerene lagt i veggen i 16mm rør.

Alternativet er å bruke et octo-lnb med en haug av ledninger, men da må det legges opp nye kabler pga det ikke er plass til 2 stk i et 16mm rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidde
    Har bare et lite spørsmål om dette når det først er oppe.

Vil det fungere på følgende måte?

Lnb > 4-veis splitter > 2-veis splitter i hver ende av disse utgangene.

Har litt problemer med å switche mellom visse kanaler ved å bare bruke en inngang.
    Virker nesten som om det er mellom horisontale (
    Ja men da må du ha en SatCr lnb med 8brukerbånd.
    Åssen boks har du problemer med 1 kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde igrunn ha skrevet dette i forrige innlegg.

Det er en Viasat PlusHD HD-PVR - Pace TDS865NV

Må legge til at jeg ikke bruker sat-cr hodet nå.
    Jeg bruker lnb med 4 utganger.

Har en tuner til av samme modell med samme problem.

Har også målt spenningen på inngangen/utgangen til/fra lnb på tuneren for å sjekke switchingen fra 13-18v.
    Virket som den ikke allltid switchet her.

Har prøvd flere lnb uten sat-cr.

Signalstyrken er på 85% og kvaliteten på 100%.
    1 ledning problemer - 2 ledninger ikke problemer.

Viasat kundesrvice sa at begge inngangene måtte være tilkoblet.
    Kan dette være riktig?
    Har riktignok vært borte fra parabol-verdenen et par år, men syns dette høres litt rart ut.

Grunnen til at jeg ikke har satt opp lnb'et som fulgte med er at det er for kort i halsen. Har en T-55.
    Hadde det ikke vært for at jeg gjerne skulle hatt en tuner til så hadde det ikke vært noe problem.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Vidde
    Burde igrunn ha skrevet dette i forrige innlegg.

Det er en Viasat PlusHD HD-PVR - Pace TDS865NV

Må legge til at jeg ikke bruker sat-cr hodet nå.
    Jeg bruker lnb med 4 utganger.

Har en tuner til av samme modell med samme problem.

Har også målt spenningen på inngangen/utgangen til/fra lnb på tuneren for å sjekke switchingen fra 13-18v.
    Virket som den ikke allltid switchet her.

Har prøvd flere lnb uten sat-cr.

Signalstyrken er på 85% og kvaliteten på 100%.
    1 ledning problemer - 2 ledninger ikke problemer.

Viasat kundesrvice sa at begge inngangene måtte være tilkoblet.
    Kan dette være riktig?
    Har riktignok vært borte fra parabol-verdenen et par år, men syns dette høres litt rart ut.

Grunnen til at jeg ikke har satt opp lnb'et som fulgte med er at det er for kort i halsen. Har en T-55.
    Hadde det ikke vært for at jeg gjerne skulle hatt en tuner til så hadde det ikke vært noe problem.
    Verden går fremover og de HD PVR som jeg har hatt og har fra Canal Digital og Viasat fungerer helt klart best med 2 coax inn...det er sånn de er laget også.(vi snakker om de 5 siste år) Jeg har SAT CR på Viasat, en ledning inn og splitt(fra Viasat) til fire ledninger= 2 stk HD PVR...på sikt kommer jeg til å bytte til SAT CR på Canal Digital også :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil si at de som vil ha 3-4 hd-pvr ikke kan bruke utstyret som følger med fra Viasat?

Har også en hd-pvr fra CD. Bruker her bare en ledning.
    Ingen problemer med denne.
    Bortsett fra de som alle andre med denne tuneren har.

De som sier at alt var bedre før, ja tunere var bedre før.

Samsung 9500Z patchet : Ypperlig
    Force 1199S : Ypperlig den også.

Idag så kloner vi dyr, hvorfor skal det være så vanskelig å lage en tuner som bare funker som den skal til alle tider?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Vidde]Så det vil si at de som vil ha 3-4 hd-pvr ikke kan bruke utstyret som følger med fra Viasat?

?????. Alt mitt utstyr som jeg har hatt og har fra Viasat fungerer helt ypperlig.....:-) dvs 2 stk HDPVR.
    Det samme har jeg fra Canal Digital....en ny ADB tuner og en "gammel"...de har fire ledninger inn....
    Det finnes masse Dreamboxer osv, som jeg ikke har noe peiling på, men mange her inne bruker det, men etter det jeg har lest meg til, så er det mye knoting, og en del HD kanaler er ikke tilgjengelige...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost. Se neste innlegg.