SatCR 2x splittere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trenger ikke å gå så langt som tilbake til i høst med CD.
    Problemene med utstyret deres var til og med oppe i tv2.
    Det finnes også en egen tråd om problemene her i forumet.

Det skal ikke være nødvendig å stadig kjøpe det nyeste bare for å få noe som fungerer.
    Selskapene er så opptatt å ligge fremst og lansere noe nytt så de rekker ikke å få det til å fungere.
    De rekker heller ikke ikke å rette opp i feilene på den forrige tunerene for problemene står i kø på den nye.

Et eksempel er den nye tuneren til CD, som du har.
    Når den ble lansert så kunne du ikke ha to opptak samtidig.
    Dette kom først i en programmoppdatering senere.

Problemene på den forrige tuneren deres, HD-Pvr 101st, løste de med å sette en lampett-bryter på strømkabelen.

At det finnes tunere som er bedre er helt sikkert, men du må jo kunne forvente at tunere som de selger i sammen med deres abb skal fungere.
    Spesielt når du bare skal kunne bruke tunere som de har godkjent.

Har fortsatt min gamle Samsung 9500Z som er patched til conax og med Dragon-cam til Viasat, men interessen for det har lissom dabbet av litt.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Vidde

Det skal ikke være nødvendig å stadig kjøpe det nyeste bare for å få noe som fungerer.
    Selskapene er så opptatt å ligge fremst og lansere noe nytt så de rekker ikke å få det til å fungere.
    De rekker heller ikke ikke å rette opp i feilene på den forrige tunerene for problemene står i kø på den nye.

Problemene på den forrige tuneren deres, HD-Pvr 101st, løste de med å sette en lampett-bryter på strømkabelen.

At det finnes tunere som er bedre er helt sikkert, men du må jo kunne forvente at tunere som de selger i sammen med deres abb skal fungere.

Har fortsatt min gamle Samsung 9500Z som er patched til conax og med Dragon-cam til Viasat, men interessen for det har lissom dabbet av litt.

Alt det du sier er jo riktig...min første HDPVR fra CD var for varm, så den fikk jeg byttet, og en stund etterpå kjøpte jeg en til...(.de har fått godt med luft, og har vært koblet til en parabol med godt signal, samt at jeg har et ganske nytt strømanlegg)og har gitt meg svært lite problemer de fire siste årene....ADB er en drøm i forhold, og CD sa at de skulle komme med en oppdatering når de skulle og det gjorde de. Dessuten leste jeg en test på ADB boksen i svenske Hemmabio, og da var jeg ikke i tvil. Viasat sine bokser har alltid vært veldig bra....noen omstarter innimellom, men vi snakker jo om masseprodusert elektronikk.... enten det gjelder mobiler eller biler for den saks skyld....hvis noe kan gå,galt så gjør det det...men ikke hele tiden...men for noen så skjer det....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidde

Det er jo litt drøyt å si at de løste problemene med å sette lampettbryter på strømkabelen. Greit nok at det blir lettere å bryte strømmen når den henger seg, men årsaken er jo at det er et krav om en bryter som bryter strømmen, noe en standby funksjon på fjernkontroll eller boks ikke klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må kravet ha kommet på slutten av nyåret.
    Disse tunerne ble ikke levert med dette før det.
    Ihvertfall ikke de jeg har fått.

Du vil ikke finne en slik bryter de fleste andre produkter heller.
    F. eks ladere, data-utstyr, osv.
    T.o.m mitt side-by-side Whirlpool kjøleskap har kun stand-by bryter.
    Dette pga kostnadene dette vil medføre.
    Hadde vært moro å vite om den nye tuneren kom med bryteren.
    Kostnadene det er å sette på en slik bryter er langt mindre enn å lage ny programvare for å rette opp feilene som er.

Det kom en ny oppdatering til tuneren, men denne hadde fortsatt de gamle feilene pluss litt fler.
    Blir programvaren testet først eller er vi brukere beta-testere?
    Hadde kabel-tv fra CD i 4 år. Iløpet av disse årene kunne jeg aldri være sikker på om opptakene jeg hadde stillt inn ble gjort.
    Det rare er at de ikke har greid å lage en tuner son fungere helt 100%, ihverfall 95%, siden de begynte med PVR-dekodere.

Fint at den nye tuneren deres fungere, men det er enda bedre at det finnes tunere som ikke er innom deres godkjenningssystem.

Som jeg skrev tidligere, alle skal være først med å levere nye duppeditter og funksjoner at det ikke blir tid til testing. Derfor blir forbrukerne testere.
    Men, det hadde jo vært morsomt å hatt en tuner som følger med et abb som fungerer ordentlig ut av boksen.

Viasat har faktisk vært mye flinkere på dette området.
    Bortsett fra en liten ting om at de har gjort at begge lnb-inngangene må være tilkoblet for å kunne se alle kanaler.
    Litt trist hvis du vil ha 3-4 tunere.

Men, det var ikke dette tråden handlet om.

Jeg sitter fortsatt igjen med problemet med hvordan jeg skal få koblet 2 hd-pvr og 2 vanlige tunere til skålen. Spesiellt når den ene som sagt må ha koblet til begge innganger og jeg har et 16mm korrugert rør, med ferdigtrukker coax, fra skålen og inn i stua.

Finner ikke noe sted hvor de selger sat-cr for 8 brukere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •