Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 519
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PE - er Pan European og skal være grei å motta i sør Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Synes dette begynner å bli litt rotete.
    Trodde de skulle flytte Sky sine kanaler til Astra 2F for å begrense sin dekning utover Uk. Og nå sier du at de vil sende kanalene i europeisk beam for å ikke minste kunder utenfor Uk? :roll:
    Sitat Opprinnelig postet av Hiach
    Astra 2B skal til 19.2E og dermed må alle kanalene over til 2F.
    Astra 2B (28.2°E) - All transmissions - frequencies - KingOfSat
    Jeg antar at $ky ikke ønsker å miste kunder utenfor UK, og velger dermed P.E. Beam på 2F.

Astra 1N skal også til 19.2E.
    Sansynligvis skjer flytte av kanaler til 2F i løpet av uken,
    noenlunde troverdig info fra noen som har snakket med noen hos SES.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei

Trodde de skulle flytte Sky sine kanaler til Astra 2F for å begrense sin dekning utover Uk. Og nå sier du at de vil sende kanalene i europeisk beam for å ikke minste kunder utenfor Uk? :roll:
    Husk nå at sky sendes i Tyskland, Italia og så har du alle som er i gråsone slik som skandinavia osv Sky er kryptert det er ikke BBC,Ch4,Itv osv som sendes ukryptert i Uk derfor uk spotbeam.
    Ryktene sier at sky har ca 50000 abbonomenter i gråsone.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

£££...

Mulig jeg tar feil, men det er dårlig butikk for $ky å bytte til 2F UK beam

Her er 2F Europe Beam:
    https://sat.ses.com/webservice/images/12495165

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco
    Husk nå at sky sendes i Tyskland, Italia og så har du alle som er i gråsone slik som skandinavia osv Sky er kryptert det er ikke BBC,Ch4,Itv osv som sendes ukryptert i Uk derfor uk spotbeam.
    Ryktene sier at sky har ca 50000 abbonomenter i gråsone.
    Litt OT men:
    Det bor i overkant av 1 million Britisk statsborgere i Frankrike, Spania og Portugal og for mange av disse er tilgang til britisk tv viktig. Derfor har Sky mange abonnenter i gråsone - og jeg vil tro at Sky sine aksjonærer vil gjerne beholde disse.

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at jeg er litt på bærtur, men trodde vi var redd for å miste Sky Uk. Hvis de bare skal skifte satelitt og sende som om ingen ting har skjedd hvorfor er da noen redd for å miste Sky?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at jeg er litt på bærtur, men trodde vi var redd for å miste Sky Uk. Hvis de bare skal skifte satelitt og sende som om ingen ting har skjedd hvorfor er da noen redd for å miste Sky?
    Eg er redd for å mista FreeSat-kanalane (BBC, ITV osv). Har ikkje Sky.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da er jeg med. For å si det på norsk. Alle gratiskanalene som BBC ITV osv får Uk beam, mens Sky skal bruke pan european beam.

Sitat Opprinnelig postet av jwkay
    Eg er redd for å mista FreeSat-kanalane (BBC, ITV osv). Har ikkje Sky.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da er jeg med. For å si det på norsk. Alle gratiskanalene som BBC ITV osv får Uk beam, mens Sky skal bruke pan european beam.
    I utgangspunktet ja... men pan european-beamet på 2F er ikkje det same som det har vore med Astra 2A. 2A har både Northern og Southern beam. Northern beam dekkjer heile Norden, men er svakare i Spania. Southern beam er svakare i Norden men lett å ta inn i Spania.

Pan European-beamet på 2F er meir begrensa både i Norden og sørlege deler av europa. Det er også mogleg at Sky vil flytte nokre kanalar til UK-beam sidan kapasiteten der vert auka.

ASTRA 2A - SES.com
    ASTRA 2F - SES.com

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pjoslo
    Litt OT men:
    Det bor i overkant av 1 million Britisk statsborgere i Frankrike, Spania og Portugal og for mange av disse er tilgang til britisk tv viktig. Derfor har Sky mange abonnenter i gråsone - og jeg vil tro at Sky sine aksjonærer vil gjerne beholde disse.

PJ
    Jeg har sendt en mail til SkyNow og bedt om svar på tid for omlegning og hvilken beam som Sky skal bruke. SkyNow svarer svært ofte veldig raskt og jeg regner med at de er informert siden de lever av å selge abbonementer utenfor UK i fullt samarbeid med Sky.Det er ingenting på SkyNow sine hjemmesider som gir noen info om 2F.Enten fordi det er dårlig nytt for butikken eller så er det avklart at det vil bli sånn omtrent som før??
    Stølen

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en side hvor det blir rapportert inn resultater fra forskjellige steder i Europa: ASTRA 2F - Rob's Satellite TV

Sjekket mottaket igjen i dag tidlig. Like sterkt og klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jwkay
    I utgangspunktet ja... men pan european-beamet på 2F er ikkje det same som det har vore med Astra 2A. 2A har både Northern og Southern beam. Northern beam dekkjer heile Norden, men er svakare i Spania. Southern beam er svakare i Norden men lett å ta inn i Spania.

Pan European-beamet på 2F er meir begrensa både i Norden og sørlege deler av europa. Det er også mogleg at Sky vil flytte nokre kanalar til UK-beam sidan kapasiteten der vert auka.

ASTRA 2A - SES.com
    ASTRA 2F - SES.com
    Jeg har fått svar fra SkyNow.De sier at Sky ikke har bekreftet hvilken beam de skal velge. "Looks Like Sky have been up to something last night with Astra 2F!!!"
    De har fått meldinger fra Spania om kraftig økning av signalet igår.Noen steder har det gått fra 1,9 m antenne og helt ned til 1m med godt resultat.Sky skal være ferdig med flyttingen imorgen.Signalene fra mange positive kunder i Spania mener den tekniske konsulenten i SkyNow tyder på at det er Pan Euro som er valgt.Jeg skrev igår at jeg hadde fått store variasjoner på signalstyrke og kvalitet på Skyboxen.Nå har jeg latt den stå på Sky Sport HD 1 og kan bekrefte at noe har skjedd.Signalstyrken på dish 1 er gått opp og kvaliteten er litt ned. På dish2 har sinalstyrken gått til 100% og kvaliteten er gått opp til 90% noe som er dobbelt av det jeg hadde igår.Jeg er ikke noen expert men noe skjedd.SkyNow er ganske sikre på at Sky ikke ønsker at noen store forandringer i negativ retning for ca.1 mill.kunder.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har fått svar fra SkyNow.De sier at Sky ikke har bekreftet hvilken beam de skal velge. "Looks Like Sky have been up to something last night with Astra 2F!!!"
    De har fått meldinger fra Spania om kraftig økning av signalet igår.Noen steder har det gått fra 1,9 m antenne og helt ned til 1m med godt resultat.Sky skal være ferdig med flyttingen imorgen.Signalene fra mange positive kunder i Spania mener den tekniske konsulenten i SkyNow tyder på at det er Pan Euro som er valgt.Jeg skrev igår at jeg hadde fått store variasjoner på signalstyrke og kvalitet på Skyboxen.Nå har jeg latt den stå på Sky Sport HD 1 og kan bekrefte at noe har skjedd.Signalstyrken på dish 1 er gått opp og kvaliteten er litt ned. På dish2 har sinalstyrken gått til 100% og kvaliteten er gått opp til 90% noe som er dobbelt av det jeg hadde igår.Jeg er ikke noen expert men noe skjedd.SkyNow er ganske sikre på at Sky ikke ønsker at noen store forandringer i negativ retning for ca.1 mill.kunder.
    Stølen
    Ja ja Det er mange spente her. Men det er langt ifra spania til norge. Men det er intresant at signalet på PE er 120 cm disk rundt gøteborg men rundt 80 i bergen la oss håpe for min del i oslo at det blr ca 90cm mellom gøteborg og bergen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av island
    Ja ja Det er mange spente her. Men det er langt ifra spania til norge. Men det er intresant at signalet på PE er 120 cm disk rundt gøteborg men rundt 80 i bergen la oss håpe for min del i oslo at det blr ca 90cm mellom gøteborg og bergen
    At de nevner Spania er p.g.a alle meldinger på at noe har skjedd som indikerer at de har valgt PE. og at noe positivt allerede har skjedd.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de nevner Spania er p.g.a alle meldinger på at noe har skjedd som indikerer at de har valgt PE. og at noe positivt allerede har skjedd.
    Stølen
    Jeg tror at sky ikke har råd til å miste kunder i så stor grad. Uk beam er der og har altid vært der for ukodede uk kanaler så de er for de aller fleste tapt.

Det verste er at jeg har en gammel 4.5 meter gammel telenor tallerken som jeg arvet av telenor i gamle dager som jeg ikke får lov til å sette opp:-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dette er interessant. Det er slik at 11023H er "omringet" av mye sterkere Astra 1N transpondere. Disse vil kunne "jamme" mottak av 11.023H siden filteret muligens ikke vil klare å filtrere bort nabotranspondere. I slike situasjoner så kan det hjelpe å benytte dempeledd. Det er interessant å se om SNR/quality bedrer seg når alt på 1N er flyttet til 2F.
    Ser at det du har målt aktivitet på 11009V.
    Er denne fortsatt aktiv og hvor kraftig er den i forhold til 11023H?
    -> I så fall vil denne sannsynligvis lage mer trøbbel enn 10994H og 11053H.
    Typisk LNB har 25dB isolasjon mellom polarisajonene.
    Er den mer enn 15dB opp i forhold til 11023H vil dette gi trøbbel...

1N er veldig sterk på vestlandet og kan forklare at signal fra 2F virker sterkere på østlandet sammenlignet med 2D.
    På vestlandet er situasjonen motsatt - i alle fall men 1N aktiv.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hiach
    Ser at det du har målt aktivitet på 11009V.
    Er denne fortsatt aktiv og hvor kraftig er den i forhold til 11023H?
    -> I så fall vil denne sannsynligvis lage mer trøbbel enn 10994H og 11053H.
    Typisk LNB har 25dB isolasjon mellom polarisajonene.
    Er den mer enn 15dB opp i forhold til 11023H vil dette gi trøbbel...

1N er veldig sterk på vestlandet og kan forklare at signal fra 2F virker sterkere på østlandet sammenlignet med 2D.
    På vestlandet er situasjonen motsatt - i alle fall men 1N aktiv.
    Ja 11.009V er fortsatt aktiv. Det er ikke en TV transponder men en DVB-S2 transponder som sender data med variabel DVB-S2 modulasjon (ACM)
    og DVB-S2 parametere vanlige bokser ikke låser på. USB kortet låser fint på transponderen.

Jeg klarer dessverre ikke å måle eksakt nivå forskjell mellom 11009V og 11023H. Nivå som USB kortet rapporterer er ikke til å stole på. LNB gir også noe forskjellig gain på de to polarisasjonene. Kanskje det er best å sammenlikne målt SNR. 11.009V SNR. 15.8dB mens 11.023H gir ca ca.7dB SNR. Da skulle 11.009V normalt sett ha 8-9dB høyere EIRP enn 11.023H i Oslo. Forskjellen kan være større.

Ofte er vel forbruker utstyr spec'et til 20dB isolasjon.
    Det er vel 20dB som er nevnt i "EU standard" tror jeg. Hvis halve 11.009V er innenfor båndbredden til 11.023H så kan man kanskje regne at 11.009V er 5-6dB sterkere enn 11.023H. Da er reell isolering kanskje så dårlig som 15dB. Det vil sannsynligvis redusere mottatt SNR på 11.023H med en halv dB eller noe slikt. Det finner man ut om 11.009V flyttes til 2F UK spot beam

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stølen
    SkyNow sier i mail at det ser ut til at 12012V og 11992H er flyttet over fordi signalstyrken har gått opp mye.På 12012V ligger f.eks. MGM HD.Jeg var nettopp inne å så på signalene og de var høye i styrke og kvalitet.SkyNow sier at grunnen til at 12012V er gått kraftig opp er "probably Pan European." Det bekreftes at Sky`s kanaler på Astra 2B skal flyttes imorgen.Her ligger endel mindre viktige kanaler som rundt i Europa har vært svake og vanskelig å få stødige signaler på.SkyNow mener at dersom disse også får en boost, så er det et tegn på at flyttingen kan være ferdig og at PE beam er valgt noe de begynner å bli mer og mer sikker på.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SkyNow sier i mail at det ser ut til at 12012V og 11992H er flyttet over fordi signalstyrken har gått opp mye.På 12012V ligger f.eks. MGM HD.Jeg var nettopp inne å så på signalene og de var høye i styrke og kvalitet.SkyNow sier at grunnen til at 12012V er gått kraftig opp er "probably Pan European." Det bekreftes at Sky`s kanaler på Astra 2B skal flyttes imorgen.Her ligger endel mindre viktige kanaler som rundt i Europa har vært svake og vanskelig å få stødige signaler på.SkyNow mener at dersom disse også får en boost, så er det et tegn på at flyttingen kan være ferdig og at PE beam er valgt noe de begynner å bli mer og mer sikker på.
    Stølen
    Jeg tviler på at SkyNow (eller noe av de andre sky resellers i gråsone som tar betalt for å fikse Sky tilgang til folk utenfor UK) vet noe mer om planer for 2F migrering enn folk her eller på andre lignende forum. De to frekvenser du nevner i innlegg har ikke endret seg i styrke/kvalitet hos meg (og jeg hadde forventet en merkbar nedgang da begge sender i dag på Northern Europe beam).

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vel... for første gang får eg inn 11023H med 80% Styrke/50% Kvalitet kl 1620. Har aldri hatt signal utanom tidsrommet ca 1140-1230 tidlegare. Kvaliteten er på grensa, men var uventa å få inn noko i det heile tatt på denne tida av dagen!

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stor forskjell på antenner?
    By tols1 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2009, 19:58
  2. Antenner Rikstv
    By gamlestøl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2009, 14:01
  3. Noen med peil på antenner her?
    By Oddjob in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2007, 00:46
  4. Serenity har premiere i Norge nå på fredag!
    By [wcip]Angel in forum Filmomtaler
    Svar: 103
    Siste melding: 08-29-2006, 01:16
  5. Sjekk Norge Rundt på NRK fredag 20/5 kl. 19:30!
    By Rolf Hult in forum Generell chitchat
    Svar: 46
    Siste melding: 05-21-2005, 18:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •