Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 519
    Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bergen 90cm, BBC\ITV (SD) uten problemer de siste dagene, med god margin tilogmed i den vanskelige tiden mellom 19-24.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    Bergen 90cm, BBC\ITV (SD) uten problemer de siste dagene, med god margin tilogmed i den vanskelige tiden mellom 19-24.
    jo, men har du HD kanalene inne 24/7 med 90cm antenne da??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76 Vis post
    Kan jeg spørre om hva herligheten kom på med frakt
    har sendt forespørsel, men ikke mottat noe svar enda. Poster så snart jeg får info om dette.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    jo, men har du HD kanalene inne 24/7 med 90cm antenne da??
    Hei, som nevnt SD, & planlegger 2E UK antennestørrelse deretter (2F UK ikke aktuell pga svære variasjoner). Har ikke HD mottager (trenger ikke), men signalet på 10847 V etc ser ut til å være omtrent samme styrke som f.eks. 10773 H, så HD hadde sikkert gått bra (& se post #358.

90 cm her ok til mitt bruk (men ingen garantier mellom 19-24), venter noen uker og ser hva som trengs, 110 eller 125, & 90cm'en går over til 19.2.

Bergen, 90cm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    Hei, som nevnt SD, & planlegger 2E UK antennestørrelse deretter (2F UK ikke aktuell pga svære variasjoner). Har ikke HD mottager (trenger ikke), men signalet på 10847 V etc ser ut til å være omtrent samme styrke som f.eks. 10773 H, så HD hadde sikkert gått bra (& se post #358.

90 cm her ok til mitt bruk (men ingen garantier mellom 19-24), venter noen uker og ser hva som trengs, 110 eller 125, & 90cm'en går over til 19.2.

Bergen, 90cm
    Vel jeg har ikke HD kanaler inne med 90cm 10km nord for Bergen. Trodde og at 125 skulle være nok, men etter mye info om tips så er dette trolig ikke nom for 24/7 signal på 2E. Går derfor nå for en Gibertini 150cm for å få HD 24/7.
    Sist endret av ferale; 02-22-2014 kl 19:15

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilsendt siste oppdatert kart over Astra 2E dekning:

Latest Astra 2E reception. The red zones are areas with little or no signal. The thicker lines, about 100 km either side of the red line, indicate reception is possible with 150 cm dishes. (In the far south-west of France, The southern Landes and around Biarritz, 120 cm dishes)

-astra2-reception-map-jpg

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har ikke HD kanaler inne med 90cm 10km nord for Bergen. Trodde og at 125 skulle være nok, men etter mye info om tips så er dette trolig ikke nom for 24/7 signal på 2E. Går derfor nå for en Gibertini 150cm for å få HD 24/7.
    Med det meste på 2E 'nesten' OK her på en billig, gammel 90, da blir 150 Gib sikkert glimrende. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tilsendt siste oppdatert kart over Astra 2E dekning:

Latest Astra 2E reception. The red zones are areas with little or no signal. The thicker lines, about 100 km either side of the red line, indicate reception is possible with 150 cm dishes. (In the far south-west of France, The southern Landes and around Biarritz, 120 cm dishes
    Hei,
    Hvis dette var tilfelle så ville Stavanger ikke ha noe noe signal I det hele tatt, dvs alle som ligger I rød sone den går nok lenger øst.
    Det gammle 2F kartet er nok mer rett tror nå jeg alle som har gul markering har 24/7 signal HD kanaler. Kartet er bare en test så det er sagt.
    -test-1-jpg
    Sist endret av sunco; 02-22-2014 kl 22:15

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre enn bobben i Oslo Drammen område som har testet ? Vuderer å gå for Gibertini 125cm med inverto lnb

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr42O Vis post
    Noen andre enn bobben i Oslo Drammen område som har testet ? Vuderer å gå for Gibertini 125cm med inverto lnb
    Hei,
    Tja, Hokksund er ikke så langt I fra Drammen, ok signal med 180 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125cm blir nok for liten i oslo/drammen. Vi her i Bergen må nok opp i 150cm for 24/7 dekning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bobben for kanaler med 120cm nord for Oslo.

Jeg har en dårlig 120cm antenna som jeg testet litt med. Jeg fikk inn BBC og ITV SD kanaler men var ikke stabil i hele tatt. Så jeg håper på med bedre LNB og bedre antenna jeg klarer å ta inn kanaler

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nord for Oslo er signalet er i grenseland rundt middagstider når ASTRA 2E er lengst syd. Men så lenge det ikke
    regner ser det ut som signalet holder hele døgnet. Fibo 1.2m har gain på 41.6dBi@10.7GHz mens
    f.eks. Gibertini 125cm har gain på 40.5dBi@10.7GHz. Fibo'en skal derfor i teorien gi ca. 1.1dB mer gain. Det er en ekstremt viktig dB.
    Jeg hadde ikke hatt signal hele døgnet i pent vær hvis antennen min hadde hatt 1.1dB lavere gain.

Gibertini 150cm har gain på 43.3dBi@10.7GHz. Det er 1.7dB mer enn min Fibo 1.2m men neppe nok til å gi stabilt signal i regnvær her (like nord for Oslo). 1.8m antenne er nok å anbefale dersom man ønsker margin for regnvær.
    Det er også rimelig sikkert at hele østlandet er i sidelobe fra ASTRA 2E (og 2F). Derfor kan signalstyrken endre seg mye over relativt korte avstander.

Har forresten bestilt Inverto Black Ultra Pro (C120) LNB og kommer til å teste denne senere. Nå benytter jeg en MTI AP8(C120) nf=0.6dB single LNB som gir bedre SNR enn Invacom som angivelig har lavere støytall. Det viser vel bare at man kan se helt bort fra støytall som oppgis siden det ikke er til å stole på. Om Inverto'n har noe lavere støytall enn MTI LNB så vil det bli litt bedre SNR (hvertfall så lenge det ikke regner). 0.2dB lavere støytall gir minst 1dB bedre SNR i klarvær.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp der har du forklaringen ja.... faens Rupert Murdoch......

Da blir det å handle ny tallerken fort som f.
    Jeg har laget en kanalliste "dekoder" som henter ned kanallister fra. 28.2E med Sky sine kanalnummere. Da blir det enklere å se hvilken
    frekvens Sky har i sin kanalliste. Det virker som du har Irsk Sky HD og da er dette kanalisten din: http://www.satellite-calculations.co...yb.php?4104/50

Alle andre kanallister ligger det link til her: http://www.satellite-calculations.co...nelNumbers.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1 Vis post
    Jeg har laget en kanalliste "dekoder" som henter ned kanallister fra. 28.2E med Sky sine kanalnummere. Da blir det enklere å se hvilken
    frekvens Sky har i sin kanalliste. Det virker som du har Irsk Sky HD og da er dette kanalisten din: http://www.satellite-calculations.co...yb.php?4104/50

Alle andre kanallister ligger det link til her: http://www.satellite-calculations.co...nelNumbers.htm
    Jepp, det er korrekt at jeg har Sky+ HD Ireland. Takk for oppdatert kanalliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nord for Oslo er signalet er i grenseland rundt middagstider når ASTRA 2E er lengst syd. Men så lenge det ikke regner ser det ut som signalet holder hele døgnet.
    Hei,

Hvor stor er døgnvariasjon mellom høy og lav signal kvalitet hos deg I normal vær?.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nord for Oslo er signalet er i grenseland rundt middagstider når ASTRA 2E er lengst syd. Men så lenge det ikke regner ser det ut som signalet holder hele døgnet.
    Hei,

Hvor stor er døgnvariasjon mellom høy og lav signal kvalitet hos deg I normalt vær?.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Hei,

Hvor stor er døgnvariasjon mellom høy og lav signal kvalitet hos deg I normalt vær?.
    Ca. 2dB så langt når jeg ser bort fra regn/snø demping. Har også litt problemer med vind som
    drar litt i antenna. Jeg har tilgode en liten svisejobb på antenne festet siden det er litt mindre stabilt med nord/syd
    actuator montert. Akkurat nå ser det ut som SNR er ca. 0.5dB lavere enn rekorden. Benytter Sky News som referanse SNR slik at jeg kan være sikker på at regnet ikke påvirker målingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca. 2dB så langt når jeg ser bort fra regn/snø demping. Har også litt problemer med vind som
    drar litt i antenna. Jeg har tilgode en liten svisejobb på antenne festet siden det er litt mindre stabilt med nord/syd
    actuator montert. Akkurat nå ser det ut som SNR er ca. 0.5dB lavere enn rekorden. Benytter Sky News som referanse SNR slik at jeg kan være sikker på at regnet ikke påvirker målingene.
    Hvis jeg ser bort ifra lavt signal mellom 19:30 til 00:30 så har jeg også en variasjon på ca 2 dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sky I sandvika/oslo

Hei.

Noen som vet hvilke størrelse som er riktig i sandvika for sky??

Nord for Oslo er signalet er i grenseland rundt middagstider når ASTRA 2E er lengst syd. Men så lenge det ikke
    regner ser det ut som signalet holder hele døgnet. Fibo 1.2m har gain på 41.6dBi@10.7GHz mens
    f.eks. Gibertini 125cm har gain på 40.5dBi@10.7GHz. Fibo'en skal derfor i teorien gi ca. 1.1dB mer gain. Det er en ekstremt viktig dB.
    Jeg hadde ikke hatt signal hele døgnet i pent vær hvis antennen min hadde hatt 1.1dB lavere gain.

Gibertini 150cm har gain på 43.3dBi@10.7GHz. Det er 1.7dB mer enn min Fibo 1.2m men neppe nok til å gi stabilt signal i regnvær her (like nord for Oslo). 1.8m antenne er nok å anbefale dersom man ønsker margin for regnvær.
    Det er også rimelig sikkert at hele østlandet er i sidelobe fra ASTRA 2E (og 2F). Derfor kan signalstyrken endre seg mye over relativt korte avstander.

Har forresten bestilt Inverto Black Ultra Pro (C120) LNB og kommer til å teste denne senere. Nå benytter jeg en MTI AP8(C120) nf=0.6dB single LNB som gir bedre SNR enn Invacom som angivelig har lavere støytall. Det viser vel bare at man kan se helt bort fra støytall som oppgis siden det ikke er til å stole på. Om Inverto'n har noe lavere støytall enn MTI LNB så vil det bli litt bedre SNR (hvertfall så lenge det ikke regner). 0.2dB lavere støytall gir minst 1dB bedre SNR i klarvær.

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stor forskjell på antenner?
    By tols1 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2009, 19:58
  2. Antenner Rikstv
    By gamlestøl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2009, 14:01
  3. Noen med peil på antenner her?
    By Oddjob in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2007, 00:46
  4. Serenity har premiere i Norge nå på fredag!
    By [wcip]Angel in forum Filmomtaler
    Svar: 103
    Siste melding: 08-29-2006, 01:16
  5. Sjekk Norge Rundt på NRK fredag 20/5 kl. 19:30!
    By Rolf Hult in forum Generell chitchat
    Svar: 46
    Siste melding: 05-21-2005, 18:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •