Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 519
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til at jeg er utolmodig er at jeg får jo ikke sett fotball. idag mistet to kamper pga av dette.
    Betaler jo også for abb., så skulle gjerne hatt en ny tallerken på plass så jeg får inn kanalene igjen.

Får da gå for en Gibertini 150cm og henge opp på husveggen.... Det ma da vel holde....

Må bare finne en butikk som selger dette.. Bergen Antenne har ikke dette iflg nettsidene. Andre butikker i Bergen som selger slikt ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sunco.
    De pleier å være meget ustabile fra ca 19 til midnatt.
    Nå er det opplett, så akkutrat nå er BBC HD 1 2 3 og ITV HD inne med en styrker på 48% SNR
    Slik som BBC four HD og BBC News HD er enda svakere. De har jeg bare noen timer iløpet av døgnet ingen signal nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Grunnen til at jeg er utolmodig er at jeg får jo ikke sett fotball. idag mistet to kamper pga av dette.
    Betaler jo også for abb., så skulle gjerne hatt en ny tallerken på plass så jeg får inn kanalene igjen.

Får da gå for en Gibertini 150cm og henge opp på husveggen.... Det ma da vel holde....

Må bare finne en butikk som selger dette.. Bergen Antenne har ikke dette iflg nettsidene. Andre butikker i Bergen som selger slikt ??
    Hei ferale.

Får du ikke inn Sky sports feks?
    Her har jeg meget sterke signaler. De ble faktisk sterkere med overgangen fra Astra 2F til 2E.
    Akkurat nå har jeg 89% SNR.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Har du Sky abbo? Nå er jeg ikke helt sikker men går ikke disse kanalene på Pe beam og gammle astra A south beam.
    Sky ble flyttet fra 2N samtidig med med alle BBC CH 4 osv. Da skulle din antenne ta inn disse uten problem jeg har fra 14 til 18 dB på Sky ps har ikke abbo... selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76 Vis post
    Hei sunco.
    De pleier å være meget ustabile fra ca 19 til midnatt.
    Nå er det opplett, så akkutrat nå er BBC HD 1 2 3 og ITV HD inne med en styrker på 48% SNR
    Slik som BBC four HD og BBC News HD er enda svakere. De har jeg bare noen timer iløpet av døgnet ingen signal nå
    Hos meg har jeg max 3 timer med 2F. 2E HD kanaler er ute ca 19:00 vanlig SD ca 19:30 og tilbake sånn ca 01:00 SD kanaler noe før. For og ha 24/7 bilde på 2F må jeg ha minimum 2,4 m antenne, på 2E 1,8m da har jeg litt vær reserve også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda har sky sports SD og HD uten problem, enn så lenge, men de vil ve forsvinne de også.

Men BBC, ITV og BT sports 1&2 og Setanta Sports er borte for meg nå. Disse sender mange football kamper, (FA-CUP, liga-cup osv).... Disse må på plass snart.

Ja, jeg har original sky abb. Betaler dessverre mye til mogulen Rupert Murdoch !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke henge en så stor antenne på husveggen den må du plassere ett annet sted støp en sokkel og kjøp deg ett godt feste. Her er en link jeg tror ikke at noen lagerfører større enn gib 125 I landet.

http://www.satcom.n.nu/contact

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Du må ikke henge en så stor antenne på husveggen den må du plassere ett annet sted støp en sokkel og kjøp deg ett godt feste. Her er en link jeg tror ikke at noen lagerfører større enn gib 125 I landet.

http://www.satcom.n.nu/contact
    Takker for link...

Men har et skikkelig veggfeste med rør og 6 pkt skruer (fransk skrue)
    Tror nok at dette holder en 150cm. Har idag en 100cm NOKIKA parabol på røret, med motor(motor ikke i drift da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda har sky sports SD og HD uten problem, enn så lenge, men de vil ve forsvinne de også.

Men BBC, ITV og BT sports 1&2 og Setanta Sports er borte for meg nå. Disse sender mange football kamper, (FA-CUP, liga-cup osv).... Disse må på plass snart.

Ja, jeg har original sky abb. Betaler dessverre mye til mogulen Rupert Murdoch !!!
    Prøvde Setanta sports og jeg har 77%SNR akkurat nå. Tror du må sjekke alle koblingene dine.
    Slik jeg har skjønt det så har sky 10% av sine kunder utenfor England. Tror ikke de har noen grunn til å sende på UK Beam
    Sist endret av Sonic76; 02-16-2014 kl 22:51

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for link...

Men har et skikkelig veggfeste med rør og 6 pkt skruer (fransk skrue)
    Tror nok at dette holder en 150cm. Har idag en 100cm NOKIKA parabol på røret, med motor(motor ikke i drift da)
    Dette er en stor antenne ytre diameter er 155 x 166 og indre er 150 x 161 det er en viss forskjell fra 100 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Setanta sports og jeg har 77%SNR akkurat nå. Tror du må sjekke alle koblingene dine.
    Slik jeg har skjønt det så har sky 10% av sine kunder utenfor England. Tror ikke de har noen grunn til å sende på UK Beam
    Ja, Setant er der. vare bare jeg som trodde at den også var borte.

Har ikke måleutstyr så får ikke målt SNR, men ser at på signal baren på dekoderen er på over 2/3 av hele baren. Vet ikke hva dette vil bli i % da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Dette er en stor antenne ytre diameter er 155 x 166 og indre er 150 x 161 det er en viss forskjell fra 100 cm.
    Hvis den ikke får på plass på veggfeste, så får jeg heller da bore ned i fjellet og støpe et fundament med et bakkestativ av et eller annet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du langt øst/nord for Bergen eller? Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell herfra til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ikke får på plass på veggfeste, så får jeg heller da bore ned i fjellet og støpe et fundament med et bakkestativ av et eller annet....
    Men hvis det er Sky du er ute etter så trenger du ikke ny antenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor du langt øst/nord for Bergen eller? Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell herfra til deg.
    15 minutter nord for bergen. Hvor bor du da??
    Sist endret av ferale; 02-16-2014 kl 23:30

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil jo også ha bbc og itv, rte, tv3, ch5 da. Ikke bare sky sports.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil jo også ha bbc og itv, rte, tv3, ch5 da. Ikke bare sky sports.
    Ok , http://x-sat.no/ har gib 125 på lager du kan høre med han hvor mye han skal ha for en 150 cm.
    Med 150 cm så har du noe værreserve. Med 150 cm så har du noe værreserve. Det er bare 4 dB bedre signal I 150 cm enn den du bruker I dag, men gibertini er svært gode antenner I likhet med feks channel master - lamnias.

http://laminas.com.pl/page_eng/home.html
    Sist endret av sunco; 02-16-2014 kl 23:46

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sky har ca.9,7 mill.abb.så de vil nok beholde de 10% utenfor UK.Dersom snittet i bet.pr .kunde pr. mnd.er ca.500,- kr.så blir det penger av det.Jeg kan også bekrefte at idag har været gitt en klar indikator på lavere signalstyrke og lavere kvalitet.Klokken 21.10 var jeg nede i 80/70 ITV 1,Channel 4,Five mens BBC viste 90/80.Dette er lavere enn det har vært til nå.Jeg tror det er smart å tenke ett nummer større antenne enn planlagt p.g.a.værbuffer.Jeg har ingen problem med Sky signalet på Sky"s egne kanaler men BBC og ITV er svakere enn vanlig.Jeg sjekket for noen min.siden og da var Humaxen Freesat oppe på 90/90% igjen.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen her inne forklare den "vitenskapelige" forståelsen av at signalet er så mye verre på kveldstid, og på topp ellers i døgnet? Noe med atmosfæren? Virker som å være slik hver dag uavhengig av værforhold etc. Minner om slik det var i "gamle dager". Nå holder jeg til i Sandnes ved Stavanger og her kunne man alltid før se BBC etc på UHF-antenne med god forsterker på sommerstid, og ellers ved høytrykk. Samme på fm-radio. Har hytte i Farsund og der kom dansk tv/radio inn på samme prinsipp. Men hvorfor gjør prinsipper for etersendinger på bakken seg gjeldende for satelliter i verdensrommet? Bare litt nysgjerrig, og på forhånd takk for svar til den som kan forklare dette nærmere. Detter selv litt av i "logikken" her..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandnes1 Vis post
    Kan noen her inne forklare den "vitenskapelige" forståelsen av at signalet er så mye verre på kveldstid, og på topp ellers i døgnet? Noe med atmosfæren? Virker som å være slik hver dag uavhengig av værforhold etc. Minner om slik det var i "gamle dager". Nå holder jeg til i Sandnes ved Stavanger og her kunne man alltid før se BBC etc på UHF-antenne med god forsterker på sommerstid, og ellers ved høytrykk. Samme på fm-radio. Har hytte i Farsund og der kom dansk tv/radio inn på samme prinsipp. Men hvorfor gjør prinsipper for etersendinger på bakken seg gjeldende for satelliter i verdensrommet? Bare litt nysgjerrig, og på forhånd takk for svar til den som kan forklare dette nærmere. Detter selv litt av i "logikken" her..

Det skyldes trolig flere faktorer. Det er ikke helt enkelt å vite 100% hva som er årsaken så jeg skal ikke påstå at jeg har fasiten. En mulighet er bevegelsen til satellitten. Den beveger seg +/-0.05 grader nord/syd og +/- 0.03 grader øst vest i løpet av døgnet. I teorien flytter footprint seg litt pga. satellittens bevegelse.
    http://www.satellite-calculations.co...62/39285/38778

I senter av footprint(dvs. UK) blir det ingen bevegelse og heller ingen signalvariasjon. Jo lengre utenfor footprintet man befinner seg desto større vil bevegelsen være. Hvis man befinner seg i et område av footprint der signalet faller raskest (dvs. nær nullpunkt) så vil ørliten bevegelse av footprint kunne gi signal variasjon.
    Se post #296 i denne tråden så ser du hvordan gain faller raskere i nærheten av nullpunkter. Dette er eksempel fra en ideell antenne. I virkligheten er antenna ombord i satellitten "bulket" og formet for å gi ønsket dekning. Signalstyrken utenfor footprint kan da variere helt kaotisk liknende bølger i en vinterstorm. Dvs. store variasjoner over relativt små avstander. Isoleringen mellom polarisasjonene varierer nok også betydelig (det gir også SNR svingninger).

Temperatursvingningene satellitten utsettes for kan muligens også påvirke footprint. Sende antenna i satellitten utsettes trolig for temperaturer som svinger fra -300C til +300C.

Her like nord for Oslo så ser det ut som det er maks signal sent på kvelden. F.eks. 22-00. Da har jeg 9.5dB SNR på min ClarkeTech og ca. 8.9dB fra TBS5925(mer nøyaktig SNR verdi). Men signalet svinger og er ca. 2-2.5dB lavere deler av døgnet. Det fungerer med 1.2m hele døgnet dersom det er klar himmel.
    Sist endret av Bobben1; 02-17-2014 kl 10:44

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stor forskjell på antenner?
    By tols1 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2009, 19:58
  2. Antenner Rikstv
    By gamlestøl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2009, 14:01
  3. Noen med peil på antenner her?
    By Oddjob in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2007, 00:46
  4. Serenity har premiere i Norge nå på fredag!
    By [wcip]Angel in forum Filmomtaler
    Svar: 103
    Siste melding: 08-29-2006, 01:16
  5. Sjekk Norge Rundt på NRK fredag 20/5 kl. 19:30!
    By Rolf Hult in forum Generell chitchat
    Svar: 46
    Siste melding: 05-21-2005, 18:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •