Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 519
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg benytter en 55cm MAXIMUM T-55 og får inn de fleste av UK kanalene her i Stavanger via en Sky HD box. Har benyttet denne parabolen de siste 6 åra men nå mister jeg og signaler på alle kanaler fra Astra2E ut på kvelden. Vurdere om en 90cm burde være godt nok og evt få den stilt inn perfekt. Til nå har det bare vært nødvendig med egeninnsats...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jasi69.

Vet ikke om 90cm vil gi deg bilde 24/7 på kanalene som sendes på Astra 2E uk beam.
    Som du ser så bruker Stølen 125cm som gir bilde 24/7. Han bor i Stavanger området.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Nå var det det med størrelsen da... Ikke så lett å få plassert en 125cm parabol. Skulle gjerne vært i kontakt med en butikk i Stavanger som har litt kunskap og ikke minst mulighet til å fininstille parabolen , hvis noen kan anbefale
    noen?

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Må kjøpe et satmerter for å stille inn parabolen min. Hva anbefaler dere eksperter her ???
    Noen som har prøvd denne? http://www.ebay.com/itm/SATLINK-WS-6...-/251292994700

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett alternative og I same pris klasse http://www.emitor.se/prod_satlook_lite.htm
    Ett råd er å lese bruker tester av satmeter som er I deres pris klasse, uansett så er begge forslag helt ok til hobby bruk vil jeg anta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasi69 Vis post
    Ja, Nå var det det med størrelsen da... Ikke så lett å få plassert en 125cm parabol. Skulle gjerne vært i kontakt med en butikk i Stavanger som har litt kunskap og ikke minst mulighet til å fininstille parabolen , hvis noen kan anbefale
    noen?
    Prøv Sagi.no på Tananger 51656076.De har det som skal til men glem 90cm.Du må opp i 125cm for å ha noe å gå på i det dårlige været vi har her.Vi har testet mange størrelser på antenner og det er Gibertini 125 som er best.Jeg hadde allerede avtalt pris på 150cm dersom 2E ikke gikk bra,men det ser helt flott ut.Har du plass så fixer Sagi resten.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasi69 Vis post
    Jeg benytter en 55cm MAXIMUM T-55 og får inn de fleste av UK kanalene her i Stavanger via en Sky HD box. Har benyttet denne parabolen de siste 6 åra men nå mister jeg og signaler på alle kanaler fra Astra2E ut på kvelden. Vurdere om en 90cm burde være godt nok og evt få den stilt inn perfekt. Til nå har det bare vært nødvendig med egeninnsats...
    Har du flere hoder på T-55 antennen din? Vær klar over at Sky"s egne kanaler sånn som Sky 1HD og Sky Sport, sendes på PE -beamen og er lettere ta inn p.g.a. større footprint enn UK-beamen.Problemet er ITV-CH4-Five og BBC sendes på 2E uK-beam og på din Sky HD Box.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også vært i kontakt med Sagi, men de mente Triax TD110 ville holde, da de hadde gode tilbakemeldinger på flere brukere av denne i forb med bl.a. 2F, men det er nok 125 Gibertini som er aller best om man tar hensyn til de mest ustabile værdagene. Har selv en 85 idag og faller også ut på kveldstid men satser på at de 25cm ekstra vil gjøre susen, iallefall så det går an å ha et noenlunde stabilt bilde, på det jevne. Hilsen ny bruker på forumet som takker for mange nyttige tips her !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er også dette en god side å holde seg oppdatert på i forhold til satelitt/UK: www.a516digital.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister veldig å kjøpe en Gibertine 125Cm og sette denne opp. Hvor lenge skal man vente på å få info om hvor stor tallerken en egentlig trenger?? Noen må jo være først ute....

Ettersom jeg har lest på div fora så skal 125cm holde her i Bergen, så derfor frister det å kjøpe og montere denne opp, med et nytt Inverto Black Ultra Quad 0.2dB LNB, da dette LNB skal være klart best for svake signaler....

Får tenke litt på dette i løpet av helgen....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Frister veldig å kjøpe en Gibertine 125Cm og sette denne opp. Hvor lenge skal man vente på å få info om hvor stor tallerken en egentlig trenger?? Noen må jo være først ute....

Ettersom jeg har lest på div fora så skal 125cm holde her i Bergen, så derfor frister det å kjøpe og montere denne opp, med et nytt Inverto Black Ultra Quad 0.2dB LNB, da dette LNB skal være klart best for svake signaler....

Får tenke litt på dette i løpet av helgen....

Hei,

Hvis du leser hva Stølen sier så er gib 125 passé for Stavanger. Husk du må ha ca 2 dB I reserve for typisk vestlands vær
    Forskjellen mellom gib 125 og 150 cm er ca 3 db. Du bor over 200 km lenger nord og lenger øst en Stavanger.
    Stavanger er fysisk mye nærmere England som er senter for uk beam derfor har de 24/7 signal. Hvor langt nord en 1.2 m antenne vil være nok er vanskelig å spå uten at noen rapporterer men kanskje Sotra vil ha 24/7 signal fordi Sotra ligger noe lenger vest. Jeg tror også at 150 cm er I minste laget for Bergen men hvorfor ikke kontakte Bergen antenne service og be dem måle signal stryke om kvelden det koster sikkert noen hundrelapper men blir vel uansett billigere en ett feilkjøp av antenne. Uansett vent med å kjøpe antenne til våren kommer. SeS kan finne på og flytte 2E slik som det gjorde med 2F mars 2013. Vi på vestlandet er ikke så heldig og ligge I en stabil side lobe som Oslo-Hamar-Trondheim.
    Antenne størrelse er alt, lbn, signal kabler er kjekt å leke med senere.
    Kan legge til at rundt kl 22 så er signal nivå ca 3 til 4 dB I godt vær. I typisk vestlands vær feks igår var signal styrke 2 dB, målt med TBS 5925 og Gib 125.

Link til antenna beam calculator husk og bruk punktum og legg inn feks 11GHz.
    http://www.satsig.net/pointing/anten...calculator.htm
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -carrier-10846-22-jpg  

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bergen, bra justert 90cm prime, regn.

SD 10758, 10773, 10818 etc, fortsatt akkurat under grensen om kveldene, ca 19.30 > 23.30. Bra motak resten av døgnet.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -img_0363-jpg 

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sat99.

Ser det står BBC Three. Dette er ikke BBC Three HD går jeg utifa. Jeg bruker en Triax TD88 litt nordvest for Bergen. SD kanalene på 28.2 faller ikke ut her ihvertfall. Når det gjelder HD kanalene, så har de en tendens til å falle ut om kvelden.
    Hvilken tuner bruker du? Er det sky sin?

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76 Vis post
    Hei sat99.

Ser det står BBC Three. Dette er ikke BBC Three HD går jeg utifa. Jeg bruker en Triax TD88 litt nordvest for Bergen. SD kanalene på 28.2 faller ikke ut her ihvertfall. Når det gjelder HD kanalene, så har de en tendens til å falle ut om kvelden.
    Hvilken tuner bruker du? Er det sky sin?
    Tuner... urgammel men pålitelig cdc5050, gjør jobben til den tar fyr en dag (ikke HD, men ikke noe jeg må ha).
    Interessant at Triax TD88 holder litt nord. Samme nedgang i styrke om kveldene? men holder seg alltid over et minimum for å få bilde? Hvordan er det med 2F uk på 88'en?

Som nevnt, SD (10758, 10773, 10818 etc), det jeg trenger inntil videre. BBC\ITV tilbake igjen ca 23.30 med godt bilde, som forventet. Skulle generelt hatt 10% mer på S & Q for å sikre mottak under de fleste normale forhold. Har motorisert 90 primefocus, urgammel lnb, har justert mye, tviler jeg får mer ut av det oppsettet på 28. Men har stabil 80\90 på 2E eu transpondere. Kanksje (en til) furu kan felles her og få etpar ekstra % some ville hjulpet 2E uk i de svake perioder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    Tuner... urgammel men pålitelig cdc5050, gjør jobben til den tar fyr en dag (ikke HD, men ikke noe jeg må ha).
    Interessant at Triax TD88 holder litt nord. Samme nedgang i styrke om kveldene? men holder seg alltid over et minimum for å få bilde? Hvordan er det med 2F uk på 88'en?

Som nevnt, SD (10758, 10773, 10818 etc), det jeg trenger inntil videre. BBC\ITV tilbake igjen ca 23.30 med godt bilde, som forventet. Skulle generelt hatt 10% mer på S & Q for å sikre mottak under de fleste normale forhold. Har motorisert 90 primefocus, urgammel lnb, har justert mye, tviler jeg får mer ut av det oppsettet på 28. Men har stabil 80\90 på 2E eu transpondere. Kanksje (en til) furu kan felles her og få etpar ekstra % some ville hjulpet 2E uk i de svake perioder.
    Hei sat99
    Så på bilde at minte om en gammel CD tuner. Trodde ikke de kunne brukes mot annet enn 1 vest.

Ja, signalstyrken faller så mye at HD kanalene forsvinner på kvelden. Når deg gjelder SD kanalene har jeg ikke merket at de har falt ut.
    Ser du har en gammel furu som kan blokkere for signalene. Du bør ha ganske fri sikt, da signalene er svake. Hadde som sagt en thuja som jeg kappet i sommer, og da kom 28,2 tilbake.
    Det kan jo være tuneren din også som er såpass gammel at den er kresen på signaler.
    Har lagt ved noen screenshots -1-jpg-2-jpg-3-jpg-4-jpg-5-jpg

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^ Sonic76, takk for info & bilder. Ser du også har bra 10964, den har j bare etpar timer daglig. Skal gå gjennom hele systemet her, og prøve å tyne litt mer ut av oppsettet før jeg velger større parabol.

ps , cdc5050 har mye i seg (se bilder), kan legge inn hva man vil av sat. & transp. Mangler etpar små detaljer (lol) som HD & hdmi, ellers helt flott (& kostet 100 kr), + har nyttig sat signalnivå tone som høres langt ut i hagen under justeringer. & programmerbar audio volum for alle lagrede kanaler (...noen som vet hvilke moderne tunere som har dette?, det er en funksjon j ikke vil miste ved nykjøp).
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -cd1-jpg  -cd2-jpg 

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    ^^^ Sonic76, takk for info & bilder. Ser du også har bra 10964, den har j bare etpar timer daglig. Skal gå gjennom hele systemet her, og prøve å tyne litt mer ut av oppsettet før jeg velger større parabol.

ps , cdc5050 har mye i seg (se bilder), kan legge inn hva man vil av sat. & transp. Mangler etpar små detaljer (lol) som HD & hdmi, ellers helt flott (& kostet 100 kr), + har nyttig sat signalnivå tone som høres langt ut i hagen under justeringer. & programmerbar audio volum for alle lagrede kanaler (...noen som vet hvilke moderne tunere som har dette?, det er en funksjon j ikke vil miste ved nykjøp).
    Synes det er flott når man bruker litt tid på å laste opp bilder på et formum
    Har faktisk en helt ny cdc5050 liggende. Det kan godt hende at det er et nyttig signalnivåtone osv, men slik som på vu'en er det en app til smarttelefonen slik at du får infoen på telefonen.
    Scart cabler har jeg ikke brukt på årevis heller da det går i HDMI Legger ved et bilde fra telefonen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -screenshot_2014-02-16-17-46-34-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonic 76 hvor lenge har du bilde på 2F hos meg opp til 3 daglig som regel fra 11 til 13.

Ett alternative til mobil er enigma signal meter for pc med både tone og stemme.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -bbc-hd-2e-kl-1815-jpg  

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stor forskjell på antenner?
    By tols1 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2009, 19:58
  2. Antenner Rikstv
    By gamlestøl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2009, 14:01
  3. Noen med peil på antenner her?
    By Oddjob in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2007, 00:46
  4. Serenity har premiere i Norge nå på fredag!
    By [wcip]Angel in forum Filmomtaler
    Svar: 103
    Siste melding: 08-29-2006, 01:16
  5. Sjekk Norge Rundt på NRK fredag 20/5 kl. 19:30!
    By Rolf Hult in forum Generell chitchat
    Svar: 46
    Siste melding: 05-21-2005, 18:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •