Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 519
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Hei,

Hvordan gikk det med han som testet 1.5 m antenne? vet du hvor stor forskjellen var I forhold til din signal styrke.
    Dette var et problem til å begynne med på 2F her i Stavanger,men etter at noe skjedde i november så har det ikke vært noe poeng med 1,5 m fordi at signalene har vært bortimot 100% hele tiden.Under ekstreme værforhold så har han med 1,5 m hatt noe høyere prosenttall men forskjellen mellom 90% og 100% har ingen betydning. Han har tatt ned 1,5 m og bruker 1,25m.Det er heller ingen tvil om at 90 cm er svakere enn 1,2m.spesielt i dårlig vær.Vi har sjekket bildet på Channel4 HD hver dag og kveld i 3 mndr. og bildet har aldri falt ut.Så er slik det nå ser ut er 2E lik 2F,og vi er i mål.Det ser ut som om at 2E faktisk er litt bedre enn 2F men vi er ikke sikre på det.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok for noen minutter siden en telefon til en engelskmann som har sjekket ganske mye 2F. Han kunne fortelle meg at begrunnelsen til at signalene ble bedre i november og da på slutten av november skyltes ITV som ikke ville legge om før Shetland og Færøene hadde godt nok signal uten å måtte sette opp en større antenne.Nå viser det seg at på de vanskeligste stedene på øyene så har de måttet gå opp i størrelse allikevel men sjelden over 60/70cm.Jeg vet ikke pr.idag om ITV har lagt over til 2E men absolutt alle BBC kanalene er helt perfekte så jeg regner med at ITV gi det samme resultat.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen Vis post
    Jeg tok for noen minutter siden en telefon til en engelskmann som har sjekket ganske mye 2F. Han kunne fortelle meg at begrunnelsen til at signalene ble bedre i november og da på slutten av november skyltes ITV som ikke ville legge om før Shetland og Færøene hadde godt nok signal uten å måtte sette opp en større antenne.Nå viser det seg at på de vanskeligste stedene på øyene så har de måttet gå opp i størrelse allikevel men sjelden over 60/70cm.Jeg vet ikke pr.idag om ITV har lagt over til 2E men absolutt alle BBC kanalene er helt perfekte så jeg regner med at ITV gi det samme resultat.
    Stølen
    Hei,

ITV-CH 4 group er fremdeles på 2N. Du har rett 2E er sterkere her på vestlandet en 2F, forskjellen er ca 3 til 4dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noe kan hjelpe meg med innstillingene til Astra 2E Savner BBC kanalene. Har en Maximum ts 4000 dekoder og Astra 2A viser under søkning. Har tatt inn BBC 1 m m fint frem til i dag. Bor i Stavanger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aage29 Vis post
    Lurer på om noe kan hjelpe meg med innstillingene til Astra 2E Savner BBC kanalene. Har en Maximum ts 4000 dekoder og Astra 2A viser under søkning. Har tatt inn BBC 1 m m fint frem til i dag. Bor i Stavanger
    Hvor stor er antennen din? Her i Stavanger så skal du ha signal, men-du må nok opp i 120cm for å ha ett stabilt signal.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har en Maximum T-90 med flere "hoder" som har tatt det inn fint til nå.

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se post #259, stort fall i signalstyrke på 2E i forhold til 1N. Selv med millimeter innstilling, fri sikt & bra vær er 90cm for lite for 24\24 2E mottak her (Bergen). Antar det er lignende forhold lit sydover. Vedr. "flere hoder", hvis det er f.eks. 28\19\13 blir det vel å beholde 19\13 på den antennen, og skaffe seg en større dedikert til 28.

Avventer situasjonen inntil ITV + alle de andre er helt ferdig med flyttingen og alt har roet seg. I skrivende stund kan det se ut som 125cm blir minimum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg bor litt nordvest for Bergen.
    Jeg bruker en Triax 90cm på 28,2.
    I tretiden idag hadde jeg 55% signalstyrke på BBC1HD på mun Vu+.
    Får se hvordan dette endrer seg i løpet av kvelden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har hittil vært på Astra 1N som har mye kraftigere signaler enn det vi får fra 2E og 2F.Jeg hadde samme antennen som deg og mistet signalene på 2F.Jeg hadde også alt for mange hoder på min T90.Jeg hadde mulighet for å løse vanlig norsk tV gjennom GET og tok ned T90 og alle hodene.Satte så opp en Gibertini 125cm og den har fungert strålende.Denne "pin point" løsningen med kun et hode for 28,2 har fungert perfekt her på Hundvåg.Innstillingen og finjusteringen ble gjort av proffer og det var veldig lurt.Jeg har ingen tro på at du kan løse BBC problemet ditt med noen T90. 2F og 2E fungerer flott både på min Humax og Sky HD box.Gjør du dette riktig vil du få fine resultater.Lykke til.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76 Vis post
    Hei.

Jeg bor litt nordvest for Bergen.
    Jeg bruker en Triax 90cm på 28,2.
    I tretiden idag hadde jeg 55% signalstyrke på BBC1HD på mun Vu+.
    Får se hvordan dette endrer seg i løpet av kvelden.
    Har du signal så er det vel bare for deg og mont.større antenne.Jeg hadde nok dratt til med en 150cm dersom det er fysisk mulig.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stølen.
    Hvor kjøpte du Gibertini 125cm? Om du kjøpte den på nett, var det mye i frakt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update nå på kvelden. Allle HD kanalene til BBC er vekke, så dette er kanaler som signalet varierer iløpet av døgnet.
    Nå må det sies at parabolen min er ganske nær tujaen til naboen, men på Sky action HD har jeg 99% SNR.
    Ligger også merke til at signalet på Sky1 HD & Sky Sport 1 HD er blitt mye sterkere. På dem hadde jeg før ca 50% SNR, mens nå ligger de på ca 77% SNR.
    Har tenkt å støpe meg et fundament på andre siden av hagen slik at parabolen kommer lenger fra tujaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76 Vis post
    En liten update nå på kvelden. Allle HD kanalene til BBC er vekke, så dette er kanaler som signalet varierer iløpet av døgnet.
    Nå må det sies at parabolen min er ganske nær tujaen til naboen, men på Sky action HD har jeg 99% SNR.
    Ligger også merke til at signalet på Sky1 HD & Sky Sport 1 HD er blitt mye sterkere. På dem hadde jeg før ca 50% SNR, mens nå ligger de på ca 77% SNR.
    Har tenkt å støpe meg et fundament på andre siden av hagen slik at parabolen kommer lenger fra tujaen.
    Sky er nok fremdeles på Astra 1N der er også ITV kanalene,men flyttingen til 2E kan skje hvilken natt som helst og da får vi se hva som skjer med signalet.
    Jeg kjøpte Gibertien på nettet men jeg kan ikke huske hva frakten var fra Fr.stad.NB! dersom Sky skal bruke PE-beam så kan det hende at Sky"s egne kanaler blir
    bra men BBC og ITV på Skyboxen vil bli kjørt på UK spot-beam.
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistet alle BBC kanalene med 1.2m i Oslo når jeg sjekket rundt midnatt. Er første gangen jeg har opplevd
    at noen av transponderene på 2F ikke har fungert med 1.2m. Signalloggingen fra Kungsbacka (syd for Gøteborg) viser stabilt signal for f.eks. 11.023H så jeg håper signalet ble borte pga. rainfading. http://www.eta.chalmers.se/~muy/weat...afer_astra.php

De transponderene jeg har dårligst margin på er:

10788 MHz V DVB-S 22000 kS/s QPSK 5/6 SNR: 7.9 [dB] DVB threshold/failure: 6.5 [dB] Reception margin: 1.4 [dB]
    10818 MHz V DVB-S 22000 kS/s QPSK 5/6 SNR: 8.1 [dB] DVB threshold/failure: 6.5 [dB] Reception margin: 1.6 [dB]
    10847 MHz V DVB-S2 23000 kS/s 8PSK 2/3 SNR: 8.1 [dB] DVB threshold/failure: 6.6 [dB] Reception margin: 1.5 [dB]

ITV&Channel4 flytter forresten fra 1N til 2E tirsdag 11 Februar i følge:
    http://www.astra2forum.com/viewtopic.php?f=147&t=1710

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen Vis post
    Du har hittil vært på Astra 1N som har mye kraftigere signaler enn det vi får fra 2E og 2F.Jeg hadde samme antennen som deg og mistet signalene på 2F.Jeg hadde også alt for mange hoder på min T90.Jeg hadde mulighet for å løse vanlig norsk tV gjennom GET og tok ned T90 og alle hodene.Satte så opp en Gibertini 125cm og den har fungert strålende.Denne "pin point" løsningen med kun et hode for 28,2 har fungert perfekt her på Hundvåg.Innstillingen og finjusteringen ble gjort av proffer og det var veldig lurt.Jeg har ingen tro på at du kan løse BBC problemet ditt med noen T90. 2F og 2E fungerer flott både på min Humax og Sky HD box.Gjør du dette riktig vil du få fine resultater.Lykke til.
    Stølen

Eg har Gibertini 125 antenne, men har mista BBC-kanalane. Eg bur i midtre Sogn, Balestrand, og lurer på om nokon trur eg kan få inn att kanalane med ei større antenne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av align Vis post
    Eg har Gibertini 125 antenne, men har mista BBC-kanalane. Eg bur i midtre Sogn, Balestrand, og lurer på om nokon trur eg kan få inn att kanalane med ei større antenne?
    Ja det trur eg er mulig. Tar, som tidligere nevnt, inn alle BBC kanaler med 180 cm her i Trondheim. Er ikke så langt unna å få signal på min 110cm heller så det burde jo gå å få inn i Sogn. Jeg ville prøvd først med en finjustering av eksisterende 125cm antenne. Enten at det da ville ordne seg eller at du ville få en indikasjon på om du er langt unna å få inn signal. Er det tendenser til signal så er det bare å gå for en større parabol, 150cm er sannsynligvis nok.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være i nærheten av et 'null' område? > http://2.bp.blogspot.com/-vaWzc1h0WR...aAstra2EUK.png
    Prøv finjusteringer av antennen, se hvor mye du kan få ut av f.eks. 11934 V (europa) og se deretter hvor mye signal som finnes på f.eks. 10818 V (uk).

Her i Bergen er 2E 10773 H, 10818 V etc OK ca 20\24 t på en 90cm > http://www.satellites.co.uk/forums/a...818-jpg.61746/ men faller under grensen noen timer om kvelden. 2E eu footprint'en (sky) meget kraftig 24\24 t. 2F generelt svakere både på eu & uk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå bor jeg litt lenger ut I fjorden og mottar på samme antenne 2E hele døgnet bortsett fra tidsrommet ca 19:00 til 01:00
    Det du må prøve på er å justere elivasjon på antenna di det er veldig lite som skal til før du mister signalet.
    Håper du har ett satmeter hvis ikke så blir det vanskelig.
    Når det gjelder antenne størrelse så må nok vi opp I 1.8 til 3.0 m.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -bbc-2-2e-10-02-14-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Hei,

Nå bor jeg litt lenger ut I fjorden og mottar på samme antenne 2E hele døgnet bortsett fra tidsrommet ca 19:00 til 01:00
    Det du må prøve på er å justere elivasjon på antenna di det er veldig lite som skal til før du mister signalet.
    Håper du har ett satmeter hvis ikke så blir det vanskelig.
    Når det gjelder antenne størrelse så må nok vi opp I 1.8 til 3.0 m.
    Hei! Ok, skal eg late azimuth vere som den er og prøve å finjustere elevasjonsvinkelen? Eg har Vantage 8000 tuner. Skal eg legge til den nye frekvensen til BBC one og deretter prøve å søke meg fram?

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^ BBC er der de var før, bare svakere. Som nevnt ovenfor, anbefaler å først prøve å få inn en av de meget kraftige signalene på EURO beam, feks. 11934 V, deretter prøve finjustering av antenne\hode på en av de mye svakere UK frekv. som BBC er på.

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stor forskjell på antenner?
    By tols1 in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2009, 19:58
  2. Antenner Rikstv
    By gamlestøl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-13-2009, 14:01
  3. Noen med peil på antenner her?
    By Oddjob in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2007, 00:46
  4. Serenity har premiere i Norge nå på fredag!
    By [wcip]Angel in forum Filmomtaler
    Svar: 103
    Siste melding: 08-29-2006, 01:16
  5. Sjekk Norge Rundt på NRK fredag 20/5 kl. 19:30!
    By Rolf Hult in forum Generell chitchat
    Svar: 46
    Siste melding: 05-21-2005, 18:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •