Nokia Mediamaster 9802 S, Hjelp !!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokia Mediamaster 9802 S, Hjelp !!!!

Hei,

Jeg skaffet meg en eldre Nokia-boks for å få mere kanaler til TV'en min.

Jeg får ikke til kanalene, og abonementet slutter i slutten av April. Men jeg får ikke se kanalene, det står " Ikke noe ( eller for svak ) signal. Jeg er ny innen dette, og jeg vil jo ha flere kanaler. Det er Canal Digital som har ordnet med kanalene. Jeg behøver hjelp, jeg har prøvd og starte den på nytt, og det fungerte, men fortsatt ikke noe bilde fra kanalene. Noen som kjenner til dette? Skriv til meg snarest er du snill !

-------------------------------------------------------------------------------------
    Tannoy Revolution R3, Tannoy Saturn S6, Cerwin Vega AT-100, Genexxa GX 1000, NTD FSW120, Harman/kardon HK-980, Denon AVR 1404, Fence Audio Stage-250 MK2....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at den virker. Denne mottakeren er nesten klar for museum!!!

Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hei,

Jeg får ikke til kanalene, og abonementet slutter i slutten av April. Men jeg får ikke se kanalene, det står " Ikke noe ( eller for svak ) signal. Jeg er ny innen dette, og jeg vil jo ha flere kanaler. Det er Canal Digital som har ordnet med kanalene. Jeg behøver hjelp, jeg har prøvd og starte den på nytt, og det fungerte, men fortsatt ikke noe bilde fra kanalene. Noen som kjenner til dette? Skriv til meg snarest er du snill !

-------------------------------------------------------------------------------------
    Tannoy Revolution R3, Tannoy Saturn S6, Cerwin Vega AT-100, Genexxa GX 1000, NTD FSW120, Harman/kardon HK-980, Denon AVR 1404, Fence Audio Stage-250 MK2....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Er du sikker på at den virker. Denne mottakeren er nesten klar for museum!!!
    Dette er en Viasat mottager. CD kort vil ikke fungere i kortleseren og den har trolig også litt problemer med kanalsøk på 1-west hvis men ikke vet hva man gjør. Og man må selvfølgelig ha mottak av 1-west og ikke 5-øst som Viasat bruker. 9802 har plass til ekstra CIkortleser for CD/Conax men om det funker bra vet jeg ikke.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vet ikke om du er klar over att denne boxen ikke har innebygd conax.
    Du må bruke ca-modul til Canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Vet ikke om du er klar over att denne boxen ikke har innebygd conax.
    Du må bruke ca-modul til Canal digital.

Tror jeg har en liggende. Kan få den for en veldig billig penge. Lite forbehold, at jeg finnner den igjen på loftet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har en liggende. Kan få den for en veldig billig penge. Lite forbehold, at jeg finnner den igjen på loftet
    Hei Takk for all hjelp :9 den fungerte på hytten på søndag. Den ga bilde da, men jeg har trolig feil kabel. Hvis du har en Kabel som du er interressert i og selge, så hadde jo det vært supert Den er et museum ja, hehe. Jeg viste ikke at denne tilhørte Viasat, min morfar har bestandig brukt Canal Digital så lenge jeg kan huske.... Den blir byttet ut om ikke så lenge, men det hadde vært fint og testet en ny Kabel. Hvis du er interresert i å selge, så er jeg åpen for handel Takk for all hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Takk for all hjelp :9 den fungerte på hytten på søndag. Den ga bilde da, men jeg har trolig feil kabel. Hvis du har en Kabel som du er interressert i og selge, så hadde jo det vært supert Den er et museum ja, hehe. Jeg viste ikke at denne tilhørte Viasat, min morfar har bestandig brukt Canal Digital så lenge jeg kan huske.... Den blir byttet ut om ikke så lenge, men det hadde vært fint og testet en ny Kabel. Hvis du er interresert i å selge, så er jeg åpen for handel Takk for all hjelpen
    Hvis din morfar brukte den til CD, så må han jo ha hatt Conax cam til den. Nei, jeg har ikke kabel...bare cam.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din morfar brukte den til CD, så må han jo ha hatt Conax cam til den. Nei, jeg har ikke kabel...bare cam.

Hei Det er en sånn : Viderekoblingsmerknad

Hva mener dere med CD? sånn at det ble puttet inne en CD i Tuneren? Jeg er ny på dette, så jeg har egentlig ikke så mye peiling, hehe Det virker som den søker etter Parabol, da den ble brukt på en Parabol.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er en mye brukt forkortelse for Canal Digital.
    Burde være lett å forstå ut fra kontekst når man snakker om Viasat og CD, de to eneste leverandørene av norske parabolkanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

--------------------------------------------------------------------------
    Dette er en veldig bra tuner. Men problemet med denne er at denne kan ikke vise dvb-s2 dvs mp4 (mpeg 4) som de fleste kanaler bruker idag. Og du får heller ikke satt inn annen cam i denne ettersom denne er intrigert i tuner. Tror du må kjøpe noe som selges idag!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Veldig bra" er vel en overdrivelse. Jeg hadde en slik da den var ny ca 1998, ga opp etter noen måneder pga elendig kvalitet. Nokia aksepterte heldigvis å ta den tilbake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •