Viasats kundeservice ( igjen )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasats kundeservice ( igjen )

Viasat slutter aldri å forundre meg, skulle hjelpe en eldre dame her ikveld, med å installere en enkel HD mottager, men etter å ha fått den vanlige beskjeden, om å ringe inn nummerne på skjermen, så sa stemmen i telefonen at om det ikke ble bilde, innen ett minutt, så måtte jeg ringe kunde-service.

Vel, bilde uteble, så jeg ringte de, og fikk beskjed om å trekke ut strøm kabelen, og sette den inn igjen, som sagt, så gjort, hjalp ingenting, dette ble repetert noen ganger, de prøvde å aktivisere tuneren manuelt, men ingenting hjalp, da fikk jeg beskjed om å vente en stund, og ringe tilbake, om bildet uteble.

Ventet og ventet, ingenting kom på skjermen, ringte igjen, annen person svarte, og ga meg beskjed om at: du må jo oppdatere tuneren !!!! Jeg svarte at det skulle vel strengt tatt Viasat ha gjort, før de sendte tuneren til kunde, men nei, alle tunere hadde gammel software, så det måtte gjøres. Vel, gjorde som de sa, og ventet 15-20 minutter, til tuneren var oppdatert, men fremdeles intet bilde....
    En ny samtale til kundeservice, og der gjorde de ytterligere forsøk, med å få liv i tuneren, til ingen nytte.
    Tilslutt ble jeg bedt om å dra ut strømkabelen, og vente i 20 sekunder, og sette i igjen, DA...etter 40-50 minutter med forsøk, ble det bilde.

Om jeg hadde vært en eldre kunde, med null innsikt i dette, så hadde jeg gitt opp for lenge siden, og hvordan kan Viasat, forvente seg, at kundene skal gå igjennom slike ritualer, for å få igang det enkleste anlegget de selger.

At de fortsatt har kunder, er vel det største mysteriet av alle......

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Viasat slutter aldri å forundre meg, skulle hjelpe en eldre dame her ikveld, med å installere en enkel HD mottager, men etter å ha fått den vanlige beskjeden, om å ringe inn nummerne på skjermen, så sa stemmen i telefonen at om det ikke ble bilde, innen ett minutt, så måtte jeg ringe kunde-service.

Vel, bilde uteble, så jeg ringte de, og fikk beskjed om å trekke ut strøm kabelen, og sette den inn igjen, som sagt, så gjort, hjalp ingenting, dette ble repetert noen ganger, de prøvde å aktivisere tuneren manuelt, men ingenting hjalp, da fikk jeg beskjed om å vente en stund, og ringe tilbake, om bildet uteble.

Ventet og ventet, ingenting kom på skjermen, ringte igjen, annen person svarte, og ga meg beskjed om at: du må jo oppdatere tuneren !!!! Jeg svarte at det skulle vel strengt tatt Viasat ha gjort, før de sendte tuneren til kunde, men nei, alle tunere hadde gammel software, så det måtte gjøres. Vel, gjorde som de sa, og ventet 15-20 minutter, til tuneren var oppdatert, men fremdeles intet bilde....
    En ny samtale til kundeservice, og der gjorde de ytterligere forsøk, med å få liv i tuneren, til ingen nytte.
    Tilslutt ble jeg bedt om å dra ut strømkabelen, og vente i 20 sekunder, og sette i igjen, DA...etter 40-50 minutter med forsøk, ble det bilde.

Om jeg hadde vært en eldre kunde, med null innsikt i dette, så hadde jeg gitt opp for lenge siden, og hvordan kan Viasat, forvente seg, at kundene skal gå igjennom slike ritualer, for å få igang det enkleste anlegget de selger.

At de fortsatt har kunder, er vel det største mysteriet av alle......

Jeg har vært kunde hos Viasat i mange år, og har vært svært fornøyd med dem....og aldri hatt noen problemer med de ca 5 boksene jeg har vært igjennom med dem....men det tar alltid tid å få bilde første gangen....
    Det jeg ikke skjønner er hvorfor en eldre dame skal ha parabol fra Viasast når det finnes så enkle ting som det digitale bakkenettet....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har vært kunde hos Viasat i mange år, og har vært svært fornøyd med dem....og aldri hatt noen problemer med de ca 5 boksene jeg har vært igjennom med dem....men det tar alltid tid å få bilde første gangen....
    Det jeg ikke skjønner er hvorfor en eldre dame skal ha parabol fra Viasast når det finnes så enkle ting som det digitale bakkenettet....:-)
    Hvis du ser på dekningskartet for digitalt bakkenett i Norge vil du se at store deler av utkantnorge ikke har dekning, og er dermed nødt til å forholde seg til parabol om de vil det eller ikke.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det tok en stund for meg å få bilde første gang når jeg satt opp min CD parabol. Har vel noe å gjøre med at de utfører alle slike kortrelaterte ting i skippertak.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nå som om du var heldig og fikk svar ganske kjapt ihvertfall.

Da jeg kjøpte forrige tuner måtte jeg ringe dem 4-5 ganger. Mellom 20 og 45 minutter ventetid ved hver oppringning.

Viste seg at problemet var at det nye kortet jeg hadde fått til den nye tuneren var defekt (men det satt veldig langt inne å få dem til å sende nytt kort). Før dette fikk de meg til å bytte LNB og trekke ny coax - kjempemoro da det var -25 ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville avbestille Viast abonnementet i dag...måtte diskutere over et kvarter før dama ga seg på å avbestille det...og ho sa jeg må betale ut mai...men jeg har hatt abonnement i langt over et år, har de rett å kreve at jeg skal betale ut mai?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg ville avbestille Viast abonnementet i dag...måtte diskutere over et kvarter før dama ga seg på å avbestille det...og ho sa jeg må betale ut mai...men jeg har hatt abonnement i langt over et år, har de rett å kreve at jeg skal betale ut mai?
    Oppsigelsestiden er tre mnd...som hos CD....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Oppsigelsestiden er tre mnd...som hos CD....
    Ok...men måte på innpåslitne kundebehandlere...greit de vil beholde kundene, men det må være måte på, når jeg har gjentatt gang på gang at jeg vil avslutte abonnementet...og ho dama har ikke noe med hvilket abonnement jeg skal ha nå, masekjerring...

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har vel ikke et spesielt godt rykte når det kommer til avbestillinger/oppsigelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Virker nå som om du var heldig og fikk svar ganske kjapt ihvertfall.

Da jeg kjøpte forrige tuner måtte jeg ringe dem 4-5 ganger. Mellom 20 og 45 minutter ventetid ved hver oppringning.

Viste seg at problemet var at det nye kortet jeg hadde fått til den nye tuneren var defekt (men det satt veldig langt inne å få dem til å sende nytt kort). Før dette fikk de meg til å bytte LNB og trekke ny coax - kjempemoro da det var -25 ute.
    Jeg får for det meste svar raskt, det være seg Telenor, CD eller Viasat, jeg velger uansett "bestilling" når jeg er i menyene, da er de kvikke til å svare, og bra er det.
    Kommentaren lenger opp, om hvorfor ikke en eldre dame heller velger bakkenett, faller vel på sin utforming, må en velge en spesiell ting, for at man er eldre ????

Nei, Viasat er og blir en elendig bedrift, når det gjelder service og hjelpsomhet til sine kunder, egentlig skulle hele gjengen på kundeservice ha vært på kurs....kanskje sammen med Canal Digital...haha !!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig skulle hele gjengen på kundeservice ha vært på kurs....kanskje sammen med Canal Digital...haha !!!
    Er du sikker på at det ikke er samme call-senteret som hånterer begge selskapene?

Samme opplæring ser det ut til at de har hatt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Er du sikker på at det ikke er samme call-senteret som hånterer begge selskapene?

Samme opplæring ser det ut til at de har hatt uansett.

ligger vel i sakens natur, men for alle de tusen gangene kundeservice funker bra så er det ingen som starter en tråd............ hehehe

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet nylig fra CD til Viasat og har foreløpig opplevd mye bedre service hos Viasat. Har hatt problemer med signalkvaliteten og CD var lite hjelpsomme. Det var også en omstendelig prosess å ringe å si opp hos CD. Da var de plutselig interessert i å gi meg ny installasjon og lav pris på nye dekodere. Brukte en lang samtale på å si opp selv om jeg var konsekvent hele tiden.

Viasat har ringt meg for å sjekke om alt var i orden og vært veldig behjelpelige.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kan Viasat, forvente seg, at kundene skal gå igjennom slike ritualer, for å få igang det enkleste anlegget de selger.
    kanskje fordi de betaler andre firmaer for å kjøre rundt å montere og få bilde på utstyret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •