Canal Digital og tyske kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og tyske kanaler

Jeg har kjøpt en Samsung Smart-TV UE46D8005 med innebygd dekoder. Med denne får jeg bare inn de kanalene som følger med kanalpakken fra CD (Norgespakken).
    Før hadde jeg en CDC 5050-dekoder hvor jeg fikk inn kanalene i Norgespakken. I tillegg fikk jeg inn en god del tyske kanaler på ASTRA. Jeg har en antenne med 4 antennehoder.
    Er det mulig å få inn de tyske kanalene som ligger på ASTRA med den
    innebygde dekoderen? Eller er alternative å gå tilbake til CDC 5050. Men da får jeg ikke inn HD-kanaler.
    Hva kan jeg gjøre? Har dere noen gode tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du samme problem som hos meg. Har også antenne med fire hoder, men etter at CD lanserte HD dekodere, så nytter det ikke å switche lenger.

Har en Vantage jeg bruker på CD, men den vil ikke samarbeide med looping av signal, så HD dekoderen blir ikke brukt.

En løsning for deg, er muligens å la 5050 bli brukt som tidligere, og at du drar inn en ekstra kabel, for bruk i Tv`n, da vil du få tilbud fra begge posisjoner, dog med litt ulempe med å velge manuelt inngang på TV`n.

Husker ikke, men har 5050 loopthrough, så burde det gå, å loope signalet fra den, og inn i Tv`n...er usikker på om dette finnes på den.

Roar

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Da har du samme problem som hos meg. Har også antenne med fire hoder, men etter at CD lanserte HD dekodere, så nytter det ikke å switche lenger.

Har en Vantage jeg bruker på CD, men den vil ikke samarbeide med looping av signal, så HD dekoderen blir ikke brukt.

En løsning for deg, er muligens å la 5050 bli brukt som tidligere, og at du drar inn en ekstra kabel, for bruk i Tv`n, da vil du få tilbud fra begge posisjoner, dog med litt ulempe med å velge manuelt inngang på TV`n.

Husker ikke, men har 5050 loopthrough, så burde det gå, å loope signalet fra den, og inn i Tv`n...er usikker på om dette finnes på den.

Roar
    Ifølge Canal Digital skal 5050 ha loopthrough.
    https://parabol.canaldigital.no/Kund...Tekniske-data/

Hvis dette ikke fungerer går det an å prøve med en priority switch.
    Satelitt1.no Smart Priority Switch - Diseqc - Parabol & RiksTv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •