Spellemannsprisen i HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spellemannsprisen i HD?

Benket meg foran tv-boksen og ny Canal Digital HD Tuner og regnet med sendingen gikk i HD. Men de nødvendige symboler dukker ikke opp på infolinjen. Det er enten dårlig fra NRK,eller feil hos meg??

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,907
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Benket meg foran tv-boksen og ny Canal Digital HD Tuner og regnet med sendingen gikk i HD. Men de nødvendige symboler dukker ikke opp på infolinjen. Det er enten dårlig fra NRK,eller feil hos meg??
    NRK er jo noe for seg selv....de nekter å vise hva som er HD, de har gitt opp å sende DD 5.1 fordi noen seere klaget over lydforskjeller??? Høres bare utrolig ut.....mens SVT 1+2 og Svensk Tv 4 får det til, og ikke minst Viasat med sine 3 HD kanaler...veksler mellom 5.1 og 2.0 uten problemer....rart land vi bor i....mens de to andre komersielle TV kanalene viser masse i HD, men med god gammeldags PCM=Stereo lyd....
    Gad vite hvordan kvelden Spellemann hadde vært med en god 5.1 miks :-)
    Og i HD selvsagt...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på et TV-foredrag i fjor i forbindelse med jobben, og der var det et par representanter for NRK. Den ene av dem sa at NRK per nå ikke har kapasitet eller utstyr til å produsere alt nytt i HD. Så da blir det jo snakk om prioriteringer.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel for "lite" folk som betaler lisence

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARK, unskyld NRK - man skal ikke være for kommers og ikke støte de som vokste opp under Einar Gerhardsen....

Jeg driter i sporsgalla/spelemans pris etc. De er alle er like og dønn kjedelig. Men det går en og annen film på NRK3 som er verd og se og den kunne jeg godt tenke meg i Dolby - men nei :roll:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    NRK er jo noe for seg selv....de nekter å vise hva som er HD
    Det vises i EPG'n om programmet er produsert i HD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •