Viasat abonnement avsluttet-innhold på harddisk blokkert? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Sett gjerne opp regnestykket for meg på hvor mye tv-selskapene taper på og la folk se noen episoder av "QI" eller "CSI" fra HDD etter at abonnement er utløpt? Viasat sitt slagord "underholding på dine vilkår" blir jo småkomisk med tanke på den kundebehandlingen de bedriver.
    Jeg er enig men at opptak ikke kan spilles uten abbonement har nok mer med NDS PVR systemet enn Viasat. Viasat har nemlig kjøpt et proprietært PVR system fra Rupert Murdoch eide NDS. Dette PVR systemet er også i bruk for Sky i England og der kan heller ikke opptak spilles av uten abbonement så vidt jeg vet. Jeg vil tippe at PVR opptakene i dette systemet lagres kryptert på harddisken slik at det også krever abbonement ved avspilling. GET kabeltv har kjøpt samme PVR system og såvidt jeg vet fungerer det likt der.

Med Canal Digital sine PVR'er så kan opptak spilles av uten abbonement. Canal Digital benytter seg av åpne DVB standarder for PVR og det giør nok større mulighet for å gjøre spesielle tilpassninger i forhold til å kjøpe ferdige proprietære PVR bokser/løsninger kontrollert av Rupert Murdoch
    Mange vil nok kanskje uansett mene at PVR systemet til GET og Viasat er bedre enn alternativet til Canal Digital. Det har det jo vært mye diskusjon om på AVforum.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sett gjerne opp regnestykket for meg på hvor mye tv-selskapene taper på og la folk se noen episoder av "QI" eller "CSI" fra HDD etter at abonnement er utløpt? Viasat sitt slagord "underholding på dine vilkår" blir jo småkomisk med tanke på den kundebehandlingen de bedriver.
    Dette har jo ikke noe med penger å gjøre....men det er slik systemet=dekoder med kort fungerer hos Viasat....og SKY i UK...
    Og det er mange type kundebehandlinger....og noen kunder blir aldri fornøyd...:-)
    It's a business...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men......penger.... var jo....argumentet.....ditt i...en ...tidligere ...post....

men med rettigheter som Viasat og Canal Digital betaler for....alle filmer og serier osv. som de sender ut er rettighetsbeskyttet...for at de som lager det skal tjene penger(forferderlige greier) slik at de kan lage nye programmer...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dette skjedde med Altiboks også. Det var midlertidig stans i avtalen med Discovery. Alle opptak fra denne og andre berørte kanaler ble sperret.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men......penger.... var jo....argumentet.....ditt i...en ...tidligere ...post....
    Nå synes jeg du er litt vannskelig her. Blokkeringen av innhold uten ab. er trolig en følge av NDS krypteringssystemet Viasat har valgt. NDS er et av de beste og strengeste krypteringssystemene i verden. Viasat valgte dette systemet fordi de var svært utsatt for piratvirksomhet tidligere. Denne priatvirksomheten gav selvfølgelig Viasat store økonomiske tap man ønsket å hindre.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Så du ikke parentesen min...skal man drive business, så man tjene penger...
    Og hvis et eller annet firma går med overskudd, og gir deg en tjeneste du har betalt for så er det jo greit...spørsmålet er jo om akkurat DU synes at tilbydere av TV kanaler er verre enn de kjedene du kjøper mat av, bensin av, Tv'er av osv osv. Man må jo ikke glemme at vi bor i et land hvor service er et fremmedord, og alle vi som er kunder vet mye bedre enn de vi kjøper tjenester av..... Ola Nordmann er Ola Nordmann....:-)
    Og ordet middelmådighet dekker vel mye av det som foregår i Norge...
    Men ellers så har vi det jo ganske bra her....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tilknytning til TV-bransjen har du?
    Hvilken tilknytning har du til Al Qaida?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Etter å ha sett to epsioder av Homeland i går så er jeg jaggu ikke sikker..:-)

:-D 8) :neutral:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er ganske høyt oppe i organisasjonen.

Jeg er nok i overkant vanskelig og konspirasjontenkende ovenfor viasat sin sperre av innhold på hdd, men jeg er bare så utrolig oppgitt over den slette kundeservicen viasat har gitt flere av mine venner og familie opp igjennom årene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •