Parabol justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol justering

Hei.

Jeg har lest meg igjennom flere tråder med dette tema uten egentlig og finne ut hva jeg trenger av info.

Har et stykk antenne med fire lnb støytall 0,2.
    Satelitter på er 0,8 4,8 19 og 28,2.

Jeg har stått og stilt med mor foran sjermen og lest av styrken på skjermen. Har en clarc tech tuner.

Grader på skåla er nu 23.5 og antennen er en sånn oval sak. Breddde ca 1 meter og ca 80 cm høy.

Det jeg trenger er info om jeg skal stille den inn på 19 grader øst for så og evt flytte hoder til de andre satelitter.

Hor mange grader skal skåla stå på. Og hvor mye skal jeg dreie antenne sansynlig vis mot høyre når en står foran antennen. Den står i dag på ca 3 grader mot høyre.

Prøde og stille inn etter den svakeste 28.2 øst med det resultat at alle di andre forsvant.

Har signaler på alle hodene men dårligst på 28,2 og 19 er verst.

sikkert et dumt spørsmål men er kansje noen som har tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paraboljustering

Eg hadde stilt antenna på 19,2 gr. og deretter satt opp kvar LNB. Vinkel på antenne har litt med kvar i landet du bor. Her i Førde (Sogn og Fjordane) er det ca 22 gr.
    Du veit heilt sikkert korleis du setter opp hodene. ( Hvis ddu står bak antenne skal hodene som peiker mot sat 1W vere på venstre side osv)
    Håper dette kan vere til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal slite med å få signal på alle LNB`r med et satelitt spenn på 30 grader, hvis det er en standard antenne du har. men er det en Wavefrontier Toroidal 90 type du har så skal det gå greit.

En som ligner denne,

Satelitt1.no Maximum T-90cm - Antenner - Parabol & RiksTv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Tror du skal slite med å få signal på alle LNB`r med et satelitt spenn på 30 grader, hvis det er en standard antenne du har. men er det en Wavefrontier Toroidal 90 type du har så skal det gå greit.

En som ligner denne,

Satelitt1.no Maximum T-90cm - Antenner - Parabol & RiksTv

Takker for svar. Stemmer at det er en sånn wavefront antenne. Har hatt alle oppe og gått i all slags vær. Holder til i Tananager\STAVANGER. Så gradene er vel 22 og 24. Men hvor mye skal jeg tippe over selve skåla. 4 grader mot høyre er det for mye eller?????

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Tønsberg, og bruker Elevation= 21grader og Azimuth= 1,9 grader, Stavanger skal vel bli omtrent det samme. 4 grader tror jeg blir litt for mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •