to hoder, en kabel, to tv'er...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

to hoder, en kabel, to tv'er...

Heisann folkens.
    Har følgende problem stilling:
    Hos mine foreldre står det ein parabol på fjellet ved siden av huset. Avstand ca 50 m, kabel trekt ned gjennom eit smalt rør som no er gravd ned.

På den parabolen er det påmontert to hoder. Eit for Thor og eit for Astra.
    Siden eg ikkje er særlig flink med dette, veit eg ikkje heilt hvordan det er koblet sammen slik at berre ein kabel går inn til tuneren.

Saken no er at tv nummer 2 og skal ha signal og mulighet for å skifte mellom Thor og Astra. Hva må gjøres for å få det til? To kabler fra fra LNB hodene er ikkje mulig pga trangt trekke rør.
    Finst det ein splitter som kan dele signalet i to kabler slik at hver tuner får hver sin kabel?

Det er canal digital og CDC5050 tunerer det er snakk om

Takker høflig for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her folkens.
    Etter litt research fant eg ut at ein stacker/destacker kanskje vil greie dette.

Noen som har erfaring med ein slik sak over litt lengre kabelavstander? Det er brukt kvalitetskabel fra disecq'en til tuneren.

Med ein stacker/destacker må eg vel ha to disecqer for samle Astra og Thor på hver sin kabel før eg går videre til stackeren og til slutt ned til huset der destackeren står. Så videre til hver sin tuner selvfølgelig.

Kan begge tunere styres uavhengig og har tilgang til både Astra og Thor samtidig no ?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har montert noen stackere og de fungerer bra. er ikke sikker på såpass avstander, men det burde fungere greit.
    det med diseqc i stackereren har jeg ikke prøvd enda, men i teorien burde det fungere, men kan ikke i 100% når jeg ikke har testa det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal virke ja, bruker den sjøl på 2 posisjoner.
    Den jeg bruker kommer i 2 versjoner, en for normal kabel lengde og en for lengre strekk. 50 meter er ikke noe problem for den som er lagd for lengre strekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •